Busanistit ratapäivä osa 3 - Kemora 15.7.2011

Pohdintaa kotimaan tapahtumisista ja kokoontumisista
Avatar
Jonttu
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 08:59
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mukaan, hitaaseen..
Arttu
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 11:55
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Arttu »

hitaaseen ryhmään
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Tarkistakaapa kaikki että olette lisättynä tonne eka postaukseen ja oikeaan ryhmään. Meinaa työt haitata vakavasti harrastuksia niin voi tulla fiboja.

Majoitus threadi pistetään piakkoin pystyyn kun saan tarjouksia majoitusliikkeiltä.

ja lisää mahtuu kaikkiin ryhmiin.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

Mukavasti on jo porukka aktivoitunut, näin pakasten keskelläkin. 35 ilmoittautunutta, viime vuonna taisi olla 41 maksanutta.

Vielä kun tuonne nopeaan aktivoituu porukkaa, niin saadaan sinnekin säpinää. Tässä ketjussa olisi jo monta sinne sopivaa, ei muuta kuin nimiä listaan :)

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=7893
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
109-1283959714

Viesti Kirjoittaja 109-1283959714 »

Moi. Keskimmäiseen ryhmään.
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Minkälaista kierrosaikaa pitäis olla, jos halajais nopeeseen ryhmään?
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

wiltzu kirjoitti:Minkälaista kierrosaikaa pitäis olla, jos halajais nopeeseen ryhmään?
Jos vakiolla busalla ajoit viime vuonna 1,32 ja nyt alusta on säädetty sekä touringrenkaat vaihdettu enemmän tarkoitukseen sopiviksi, niin ilman muuta nopeaan ryhmään.

Maksimissaan yksi kierroksella ohitus tulee nopeimpien toimesta, tuskin sitäkään, jos lähdet ryhmän perään. Enemmän on tilaa ajaa sitä omaa kovaa tuossa nopeassa ryhmässä. Keskiryhmä on aika tukkoinen, eniten osallistujia siinä ryhmässä.
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Keskiryhmän "ajo-ohjeistukseen" kysymys/kommentti:

Ittelläni tuli takavuosina "kammo" jarrutteluista suoran päässä mutkiin mennessä (pari kertaa Motoparkissa hiekalle ei onneksi kippauksia mutta jännää oli...) ja nyt tuota on saanu onneksi vähän poistettua näillä ratapäivillä. Itteasiassa se yksi syy miksi noissa käynkin.

Itte mutkat kyllä ajan niin lujaa kuin pää kestää ja nautin niistä.

Tahtoo sanoa siis, että suorilla ajelen kohtuullisen hiljaa linjani pitäen kahesta syystä:

1. suorilla nopeammat pääsevät helposti ohi
2. voin keskittyä siihen mistä nautin, eli Busaa mutkien läpi niin lujaa kuin vain pääni kestää ja opetella näin matkakaverin käyttäytymisestä "ääritilanteissa"

Onko tuo nyt sitten ns. keskiryhmän ajoon "hyvä tapa", vai pitäisikö ajella hitaassa? Mutkissa en kyllä sanottavasti jää, eli pystyn ne ajelemhan hyvinki keskiryhmän vauhissa, mutta suorilla vaan en yksinkertasesti halua vetästä miljoonaa, kun tuo jarruihin tulo vähän aristaa. Toki sekin mennee koko ajan etteenpäin eli lujemmasta vauhista uskallan tulla mutkiin.

Ja modet voi tämän siirtää jonnekki paremmin sopivan topikin alle, kun ei nyt varsinaisesti tähän ilmottautumistopikkiin ehken sovi.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

toimeve kirjoitti:Keskiryhmän "ajo-ohjeistukseen" kysymys/kommentti:

Ittelläni tuli takavuosina "kammo" jarrutteluista suoran päässä mutkiin mennessä (pari kertaa Motoparkissa hiekalle ei onneksi kippauksia mutta jännää oli...) ja nyt tuota on saanu onneksi vähän poistettua näillä ratapäivillä. Itteasiassa se yksi syy miksi noissa käynkin.

Itte mutkat kyllä ajan niin lujaa kuin pää kestää ja nautin niistä.

Tahtoo sanoa siis, että suorilla ajelen kohtuullisen hiljaa linjani pitäen kahesta syystä:

1. suorilla nopeammat pääsevät helposti ohi
2. voin keskittyä siihen mistä nautin, eli Busaa mutkien läpi niin lujaa kuin vain pääni kestää ja opetella näin matkakaverin käyttäytymisestä "ääritilanteissa"

Onko tuo nyt sitten ns. keskiryhmän ajoon "hyvä tapa", vai pitäisikö ajella hitaassa? Mutkissa en kyllä sanottavasti jää, eli pystyn ne ajelemhan hyvinki keskiryhmän vauhissa, mutta suorilla vaan en yksinkertasesti halua vetästä miljoonaa, kun tuo jarruihin tulo vähän aristaa. Toki sekin mennee koko ajan etteenpäin eli lujemmasta vauhista uskallan tulla mutkiin.

Ja modet voi tämän siirtää jonnekki paremmin sopivan topikin alle, kun ei nyt varsinaisesti tähän ilmottautumistopikkiin ehken sovi.

Kierrosaika hyvin pitkälle kertoo sen, mikä on oikea ryhmä. Vaikka kuinka vetäisi miljoonaa suorilla niin aika jää heikoksi, jos mutkat mennään taluttaen. Tuo sinun tapasi on mielestäni erittäin fiksu ja siitä olisi syytä monen ottaa oppia. Mutka-ajoahan siellä kaiketi harjoitellaan, lentokentällä sitten ne suoravedot.

Mitä sinun kanssasi ollaan tuolla radalla kurvailtu, niin kuulut ehdottomasti keskiryhmään. Mutkat mennään kohtuu ripeästi ja siten kierrosaikakin on varmasti busapäivien keskiryhmäluokkaa.

Villi ja ihan oma arvio ryhmäjaoista Kemoralla kierrosaikojen perusteella voisi olla (korjatkaa ihmeessä tietävämmät):

Nopea: alle 1,30
Keskiryhmä: 1,30 - 1,45
Hidas: yli 1,45

edit: tarkennuksena, että nämä ajat tietenkin busalla ja busanistien ratapäivillä. Jossain MP-tuen päivillä sitten jotain ihan muuta :)




Edited By busabobo on 1298884007
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

josko keskariin vois tulla ajelee :D
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minä ainakin allekirjoitan nuo busabobon heittämät kierrosaika-arviot / ryhmä juuri tuollaisena!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Heksa kirjoitti:Ois myös kiva jos tuntuu et mutkissa on viä vauhti hakusessa...
Ajettais sit myös pääsuoralla sopivaa vauhtia..
Pääsis nopeemmat ohitse eikä tarttis aina ajaa 200+++ jarrupaikalle

jännää et mäki sanoon tota samaa jo tammikuussa ja ...
On vissiin eri merkitys sillä ku puhuu ja mitä ?
SMR
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...jos viittasit tuohon minun pohdintaani/kysymykseen, niin se tuli ihan puhtaasti omista lähtökohista. Minulla siis ei ole esittää mithän aika- tai muitakhan rajoja tuonne radalle. Lähinnä siis oli ajatuksena mietiskellä sitä, että oisko hidas ryhmä sittenki mulle se oikia, kun suorilla menen hittaammin. Viestissäni mainituista syistä.

Ja busajasa vastailiki/kommentoi tuohon esitykseesi tuoreelthan (johon viittasit), eli päivän mithan ryhmiä väännelhän paikan päällä tarphen mukkaan.

Ja miten tahansa sielä menhän, niin kivaa on joka tapauksessa...toivottavasti ens kesänä busanistien ratapäivillä ei satu ja tapahu mithän vahinkoja, kuten männä kesänä tais sattua.

edit: kirjoitusvirhe korjattu




Edited By toimeve on 1298894899
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Kierrosajoistani ei kyllä mitään tarkkaa hajua mulla ole, toimieven tyylillä köröttelen ja muistelen ettei juurikaan ketään tainnu ohi viime kesänä mennä, että pitäskö mun sitten uskaltautua sinne nopeaan ryhmään?
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

toimeve kirjoitti:...jos viittasit tuohon minun pohdintaani/kysymykseen, niin se tuli ihan puhtaasti omista lähtökohista. Minulla siis ei ole esittää mithän aika- tai muitakhan rajoja tuonne radalle. Lähinnä siis oli ajatuksena mietiskellä sitä, että oisko hidas ryhmä sittenki mulle se oikia, kun suorilla menen hittaammin. Viestissäni mainituista syistä.

Ja busajasa vastailiki/kommentoi tuohon esitykseesi tuoreelthan (johon viittasit), eli päivän mithan ryhmiä väännelhän paikan päällä tarphen mukkaan.

Ja miten tahansa sielä menhän, niin kivaa on joka tapauksessa...toivottavasti ens kesänä busanistien ratapäivillä ei satu ja tapahu mithän vahinkoja, kuten männä kesänä tais sattua.

edit: kirjoitusvirhe korjattu

kyl sä sinne keskiryhmään kuulut.. mun alkuperäinen idea oli saada enemmän nopeaan ryhmään väkeä...
Silloin ku ajettiin botnia-rinkiä hitaassa ryhmässä nopeimat ajo alle 1.40 aikoja :mosh: myös samoja miehiä ajo kemoralla hitaas ryhmäs
nopeas ryhmäs on 4 pro kuskia :bowdown:
joka luo tilanteen et aatellaan:"en mä kehtaa mennä sine tien tukoksi" ja sit ilmoitetaan itsensä keskiryhmään
Onneksi on meitä muitaki jotka kannatavat mutkien harjoittelua ja sellaisia nopeuksia pääsuoralle että nopeemat pääsee ilman isoja riskejä ohitse
SMR
Vastaa Viestiin