Xenonit bussii - Lissää tehoa
Xenon-keskustelu on hiljentynyt 4 vuodeksi??? mutta ajattelin silti sohaista ampiaispesää näin tammikuussa ja kysyä ihan perustietoja seteistä mitä netistä löytyy. Ebayssä esimerkiksi on useampi asennussarjoja myynnissä ja herää vain kysymys, että onko yleensä myynnissä vain lyhyille ajovaloille olevia muunnossarjoja vai sisältääkö setit myös hibeamssit?
Ja pärjääkö tuollaisella setillä jos valot pitäisi kotona autotallissa vaihtaa? Viime kesä meni gen1 busaan tutustuessa ja nyt alkaa vähän talven lumikeleillä kiinnostaa pyörän laitto..
Xenonsetti
Ja pärjääkö tuollaisella setillä jos valot pitäisi kotona autotallissa vaihtaa? Viime kesä meni gen1 busaan tutustuessa ja nyt alkaa vähän talven lumikeleillä kiinnostaa pyörän laitto..
Xenonsetti
Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Voi laitta vain joko pitkät tai lyhykäiset, ja homma ei ole vaikea.
Jos minä osasin sen niin kuka tahansa osaa,,,
Gen2:H7 ja H9
Gen1: H7 ja H3
Meniköhän se näin?
Edited By Snake on 1295744308
Jos minä osasin sen niin kuka tahansa osaa,,,
Timba kirjoitti:Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.
Gen2:H7 ja H9
Gen1: H7 ja H3
Meniköhän se näin?
Edited By Snake on 1295744308
Wittu ritariässäTimba kirjoitti:Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.
Silläkin on ksenonit nykyään.
Kiitosta vastauksista ja toki lisääkin saa laittaa jos tietoa löytyy..Snake kirjoitti:Voi laitta vain joko pitkät tai lyhykäiset, ja homma ei ole vaikea.
Jos minä osasin sen niin kuka tahansa osaa,,,
Timba kirjoitti:Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.
Gen2:H7 ja H9
Gen1: H7 ja H3
Meniköhän se näin?
Snake: "Voi laittaa vain joko pitkät tai lyhykäiset"?? Eli ei kumpiakin.. Hmm???
Tuubi-SWAT kirjoitti:Snake: "Voi laittaa vain joko pitkät tai lyhykäiset"?? Eli ei kumpiakin.. Hmm???
Voi laittaa molemmat. Mulla tällä hetkellä lyhyessä xenon ja pitkissä normaali H9, gen 2:ssa noi pitkät näyttää puunlatvoja xenonilla.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Mulla on 5000K ja jos KUVA kertoo mitään, niin tältä näyttää. On laillisia säännöksiä, sävystä riippumatta ovat laittomia.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Mistä porukka on ostanut noita Xenon-settejä? Itse seikkaillut Ebayssä ja jonkinlainen ihmetys siinä ilmenee kun Hayabusan Xenon Kit:tejä alkaa hakemaan. Monenlaista on tarjolla(ainakin jenkeissä), mutta ei tiedä mikä kattaisi tarpeeksi lyhyiden ja pitkien valojen vaihdon sisältäen oikeat polttimot ja kaikki muut mukana tulevat härpäkkeet, johdot ja ballastis (mikä on "ballast":in tarkoitus?)
Tuntuu äkkiseltään, että Kelvin asteikot eli lämpötilat vaihtelee senkin suhteen että ostaako oikein rapakon takaa jenkkipojalta vaiko sitten britanniasta. Onko havainto paikkansa pitävä? Ameriikoissa asteikot on yleensä 5000, 6000, 8000 ja 10000, kun taas briteissä 4300, 6000, 8000, 10000 ja aina 12000 ja 15000 asti... ??? ?
Tuntuu äkkiseltään, että Kelvin asteikot eli lämpötilat vaihtelee senkin suhteen että ostaako oikein rapakon takaa jenkkipojalta vaiko sitten britanniasta. Onko havainto paikkansa pitävä? Ameriikoissa asteikot on yleensä 5000, 6000, 8000 ja 10000, kun taas briteissä 4300, 6000, 8000, 10000 ja aina 12000 ja 15000 asti... ??? ?
Oman sarjani ostin xenonkauppa.fi. Se että onko tuo cobran sarja hyvä niin en osaa sanoa (vielä). Hintaa tuolle sarjalle tuli muistaakseni n. 120 eli kaksi ballastia ja H7R ja H9 polttimot sekä sovite kappale lyhyelle polttimolle.
Joku saa täydentää ihan vapaasti mutta ballasti muttaa (mielestäni) jännitteen sopivaksi xenonpolttimolle.
Tuo värilämpötila on mielestäni siittä kiinni mitä valoilta hakee, tehoa vaiko ulkonäköä. Itse otin sen takia noin korkeat 10 000 ja 8000 koska halusin valosta mahdollisimman sinistä. Saa nähdä sainko sinistä valoa vai onko jo punertava:)
Edited By Jasu on 1296479554
Joku saa täydentää ihan vapaasti mutta ballasti muttaa (mielestäni) jännitteen sopivaksi xenonpolttimolle.
Tuo värilämpötila on mielestäni siittä kiinni mitä valoilta hakee, tehoa vaiko ulkonäköä. Itse otin sen takia noin korkeat 10 000 ja 8000 koska halusin valosta mahdollisimman sinistä. Saa nähdä sainko sinistä valoa vai onko jo punertava:)
Edited By Jasu on 1296479554
Tuubi-SWAT kirjoitti:Mistä porukka on ostanut noita Xenon-settejä? Itse seikkaillut Ebayssä ja jonkinlainen ihmetys siinä ilmenee kun Hayabusan Xenon Kit:tejä alkaa hakemaan.
Ei sen tarvitse olla mikään moottoripyöräää varten tehty sarja. Niillä on tapana maksaa maltaita koska moottoripyörään ei kertakaikkiaan voi saada mitään halvalla.
Osta ihan tavallinen autosarja H7 polttimoilla ja sitten erikseen pelkät polttimot pitkiä varten.
Siten sinulle jää varapolttimot molemmista. Busassa ei tule ongelmia ballastien piilotuksessakaan joten ei tarvitse olla mitään slim-ballasteja vaan ihan tavalliset käy. Ne kun slim-ballastit taas maksavat tietty enemmän ja niiden kanssa voi tulla helpommin ongelmia kun se sama kama on ahdettu pienempään tilaan. Itse olen huomannut niissä pientä lämpiämistä ja onpa yksi slim-ballasti poksahtanut. Ballastin funktio on sama kuin loisteputkien sytytin.
H7-polttimossa täytyy olla pieni pidikerengas jotta se pysyy tukevasti paikallaan. Joissakin sarjoissa se tulee mukanan mutta se on myös helppo tehdä itsekin. Se tulee siihen polttimon kannan taakse, kiinnitysjousen ja polttimon väliin.
Ja eiköhän totuus liene se että meilkein kaikki aftermarket-xenonit tulee Kiinasta joten sieltä ne kannattaa tilata suoraan ebayn kautta eikä amerikoista.
Ja sitten niillä yli jääneilla rahoilla voi ostaa vaikka muutaman laatikon asennusöljyä.