K8 plexiasiaa
Mopossa on tällä hetkellä kiinni PUIGin tuplakupla joka työntää hartioille ilmaa niin että takki lepattaa. Vakio on omaan makuun turhan matala. Ei ole kovin kauheasti tarjolla korkeampia, mutta saatavilla kuitenkin, onko kellään kiinni ja kokemuksia?
Täällä on tarjolla muutamaa vaihtoehtoa. Korkein näyttää jo vähän liian villille.. sellainen olisi sopiva mikä olisi tasainen reunaltaan ja korkein kohta yhtä korkea kuin tuplakuplassa. Mutta nuo ikävät kuplamuodot työntää just hartioille ilmaa
Täällä on tarjolla muutamaa vaihtoehtoa. Korkein näyttää jo vähän liian villille.. sellainen olisi sopiva mikä olisi tasainen reunaltaan ja korkein kohta yhtä korkea kuin tuplakuplassa. Mutta nuo ikävät kuplamuodot työntää just hartioille ilmaa
- Masanaattori
Tais itsellä olla touring-malli, joka ei sitten sopinutkaan mitoille joten leikkasin sen lipan pois ja sain siistin tumman plexin aikaseks....eli vois olla se mitä haet.
Jos toi nykyinen tuplakupla on tumma niin vois olla kiinnostusta ostaa se emännän pyörään mikäli jää ylimääräiseksi.
Edit: Sehän olikin spoileripleksi mikä mulla oli eikä touring.
Edited By Masanaattori on 1252827364
Jos toi nykyinen tuplakupla on tumma niin vois olla kiinnostusta ostaa se emännän pyörään mikäli jää ylimääräiseksi.
Edit: Sehän olikin spoileripleksi mikä mulla oli eikä touring.
Edited By Masanaattori on 1252827364
Member of MC Speedfreaks
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Hommaa nahkatakki niin ei lepata.. puigin tuplakupla on testatusti paras ... muut ovat rimpuloita
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
President of team jukkis
Corvette C4
Nahkatakki käytössä.. Ja juu on tumma tuplakupla. Pitää tyrkätä myyntiin jos löydän passelin spoileri/touringplexin ja totean sen paremmaksi.
Vanhassa hondassa on tälläinen pleksi ja ei työnnä hartioille busan tapaan ilmaa
edit: http://www.zerogravity-racing.com/sportbi....p_3.jpg tuo "SR-series" vois olla passeli, ~yhtä korkea mitä tuplakupla mutta ei ole noita vittumaisia matalia kohtia joista tuuli tulee syliin
edit2: no NYT löytyi tälläinen, voisi olla just mitä tartteen. Kallis kokeilu vaan jos se onkin paskempi mitä nykyinen
Tai sitten racing tai touringmalli noista. Prkl, pitäs päästä koeajolle ennen ostoa
Edited By jyka on 1252789981
Vanhassa hondassa on tälläinen pleksi ja ei työnnä hartioille busan tapaan ilmaa
edit: http://www.zerogravity-racing.com/sportbi....p_3.jpg tuo "SR-series" vois olla passeli, ~yhtä korkea mitä tuplakupla mutta ei ole noita vittumaisia matalia kohtia joista tuuli tulee syliin
edit2: no NYT löytyi tälläinen, voisi olla just mitä tartteen. Kallis kokeilu vaan jos se onkin paskempi mitä nykyinen
Tai sitten racing tai touringmalli noista. Prkl, pitäs päästä koeajolle ennen ostoa
Edited By jyka on 1252789981
Vanhassa K7 busassa oli Puigin tuplakupla ja se oli "ihan ok". Mut tosiaan ei vakuuttanut sen vertaa että olisi ollut harkinnassa kun vaihdoin uuteen busaan tänä kesänä. Orkkis pleksillä tuli ajettua pari päivää ennen kun rupesi ottamaan päähän..
Testiin valikoitui kaksi pleksiä: Kappa ja Suzukin oma touring-pleksi (osanumero 990D0-15H50).
Kappa oli testissä viikon verran (kiitos lainasta "Sipoon Pekka") ja Suzukin touring pleksi on sitten ollut käytössä siitä eteenpäin.
Kappa on profiililtaan melkein samanlainen kun orkkispleksi, mutta huomattavasti pidempi. Pleksi on hyvännäköinen mutta sama ongelma kun orkkispleksillä: en näe vilkun valoja enkä gasomittaria kunnolla. Ja ilmavirtaus ei nouse tarpeeksi ylös: tulee nostetta kypärään
Suzukin pleksi on ruma mutta mulle (183cm) tehokkain. Ilmavirtaus nousee passelisti niin, että voi ajaa 200km/h asti niskalihakset rentoina ja sen jälkeen snadisti kyyryssä
edit: poistin kuvat
Edited By Robinson Crusoe on 1297797711
Testiin valikoitui kaksi pleksiä: Kappa ja Suzukin oma touring-pleksi (osanumero 990D0-15H50).
Kappa oli testissä viikon verran (kiitos lainasta "Sipoon Pekka") ja Suzukin touring pleksi on sitten ollut käytössä siitä eteenpäin.
Kappa on profiililtaan melkein samanlainen kun orkkispleksi, mutta huomattavasti pidempi. Pleksi on hyvännäköinen mutta sama ongelma kun orkkispleksillä: en näe vilkun valoja enkä gasomittaria kunnolla. Ja ilmavirtaus ei nouse tarpeeksi ylös: tulee nostetta kypärään
Suzukin pleksi on ruma mutta mulle (183cm) tehokkain. Ilmavirtaus nousee passelisti niin, että voi ajaa 200km/h asti niskalihakset rentoina ja sen jälkeen snadisti kyyryssä
edit: poistin kuvat
Edited By Robinson Crusoe on 1297797711
Tuo kappa näyttää just muodoiltaan yhtä ikävälle kuin tuplakuplani, eli keskeltä korkea mutta reunoilta niin matala että työntää varmaan ilmat yhtä ärsyttävästi hartioille..Robinson Crusoe kirjoitti:Vanhassa K7 busassa oli Puigin tuplakupla ja se oli "ihan ok". Mut tosiaan ei vakuuttanut sen vertaa että olisi ollut harkinnassa kun vaihdoin uuteen busaan tänä kesänä. Orkkis pleksillä tuli ajettua pari päivää ennen kun rupesi ottamaan päähän..
Kuvia:
Kappa 1
Kappa 2
Kappa 3
Kappa 4
Vasemmalla Kappa, oikealla Suzuki
Vasemmalla Suzuki, oikealla Kappa
Suzuki touring 1
Suzuki touring 2
Mulla olis yksi Kappan käyttämätön pleksi vielä muoveissa: linkki myynti-ilmoon
Onkos tuo suzukin touringplexi marmoritiskitavaraa ja paljon hintaa?
jyka kirjoitti:Tuo kappa näyttää just muodoiltaan yhtä ikävälle kuin tuplakuplani, eli keskeltä korkea mutta reunoilta niin matala että työntää varmaan ilmat yhtä ärsyttävästi hartioille..
Onkos tuo suzukin touringplexi marmoritiskitavaraa ja paljon hintaa?
Jep, kyllähän tuo Suzukin oma on parempi, ainakin mulle. Pleksi on aika peruskamaa mutta hyllyssä kai noita ei pidetä. Saksan varastosta lähtee tilausta seuraavana päivänä ja tulee ilmateitse parissa päivässä. Hinta oli Tuusmotorista tilattuna n. 75 euroa.
Mutta meillähän om oma luottomies Helsingin Pyörä ja Mopossa, eli "Snake", joka varmaan järkkää sulle pienet alennukset
Eihän täällä sattumalta ole yhtään 190cm pitkiä busanisteja, jotka pohtineet tätä plexiasiaa? Omat kokemukseni/analyysini siis se, että orkkis plexi toimii minulle oikein hyvin max satasen vauhdissa, jolloin ilmavirta suhisee tasaisesti korkeintaan hartioiden tasalla (eikä siis osu kypärään). Jos taas mennään kovempaa, niin ilmavirta nousee ylöspäin ja rytkyttää suoraan päin kuuppaa.
Motarille, ja eritt. Saksaan, olisi siis kiva joku tuplakupla, jolloin pääsisi helpommin parempaan suojaan, mutta täällä mutkateillä ihan jees orkkiksella (vaihdoin esim. aikanaan Blackbirdiin ostamani tuplakuplan takaisin orkkikseen).
Jos siis joku yhtä pitkä on löytänyt plexin, joka toimii kummassakin käytössä, niin olen kiinnostunut kuulemaan.
Motarille, ja eritt. Saksaan, olisi siis kiva joku tuplakupla, jolloin pääsisi helpommin parempaan suojaan, mutta täällä mutkateillä ihan jees orkkiksella (vaihdoin esim. aikanaan Blackbirdiin ostamani tuplakuplan takaisin orkkikseen).
Jos siis joku yhtä pitkä on löytänyt plexin, joka toimii kummassakin käytössä, niin olen kiinnostunut kuulemaan.
Kuskin pituus on juu hyvin ratkaiseva tekijä. Mulla (176cm) on gen1:ssä tuommoinen kappa ja pelittää tosi hyvin, näkyy mittarit ja suojaa vielä 330kmh paikkeilla kunhan hieman kyykyttelee.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Makuasioita, mutta tämä on puigin tuplis...
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Jukkiksen+busat/027.jpg.html
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Jukkiksen+busat/027.jpg.html
BMW S 1000XR 2016
President of team jukkis
Corvette C4
President of team jukkis
Corvette C4
Oon 193cm pitkä ja omasta mielestä kahden kesän autobahn kokemuksella vakio plexi toimii todella hyvin. Tai no mitä enemmän vauhtia niin sitä paremmin se toimii. Me pidettiin matkavauhtina sellaista +200 ja siinä vauhdissa ei tarvinnut älyttömästi maata tankin päällä kun oli vielä tankkilaukkukin siinä. Ehkä huonoin nopeus on just nää meidän kotoisat moottoritie vauhdit 120-140 omasta mielestäni!!
- hayabusa00
Olen 175 pitkä ja olen kokeillut puig tuplakuplaa se on näyttävän näköinen mutta .
pitkällä matkalla suomen nopeuksissa puig ohjaa paljon vastatuulta ylävartalon ohi ja käypi hieman tourinkimiehen handuun suomen nopeuksilla joten vaihdoin vakion takaisin .
se on passeli meikeläiselle .
Tilasin ensikesäksi (hotbodiesracing) SS Windscreen (OEM Shape) - Dark Smoke pleksin joka on orkkis pleksin muotoinen tumma savu väriltään
Tuommosen
Edited By hayabusa00 on 1295361607
pitkällä matkalla suomen nopeuksissa puig ohjaa paljon vastatuulta ylävartalon ohi ja käypi hieman tourinkimiehen handuun suomen nopeuksilla joten vaihdoin vakion takaisin .
se on passeli meikeläiselle .
Tilasin ensikesäksi (hotbodiesracing) SS Windscreen (OEM Shape) - Dark Smoke pleksin joka on orkkis pleksin muotoinen tumma savu väriltään
Tuommosen
Edited By hayabusa00 on 1295361607