Gen1/gen2 kansi vertailu

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Gen2 kansi tuli viritettäväks niin sain vihdoinkin uuden ja vanhan Busan kannet vertailtavaksi virtauspenkkiin.
Mitään oleellista eroa noilla ei ole, erot on lähes teoreettiset virtauksien puolesta.
Joten Gen 2 kannen voi korvata myös gen1 kannella tehojen puolesta, on siis aivan sama kummalla kannella koneensa korjaa esim sulamis tapauksissa. Gen2 venttiilit ja osat ovat siirrettävissä gen1 kanteenkin.

Virtausmittaus vertailu

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/tekniikka%20kuvat/20101230_003.jpg

Kunhan saan portattua ton Gen2 kannen niin laittelen lisää vertailuja....

Edit: niin toi 1 Lps vastaa noin 0,58 hp tehoon tarvittavaa ilma määrää..




Edited By Ksthb on 1293739196
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Ksthb kirjoitti:Gen2 kansi tuli viritettäväks niin sain vihdoinkin uuden ja vanhan Busan kannet vertailtavaksi virtauspenkkiin.
Mitään oleellista eroa noilla ei ole, erot on lähes teoreettiset virtauksien puolesta.
Joten Gen 2 kannen voi korvata myös gen1 kannella tehojen puolesta, on siis aivan sama kummalla kannella koneensa korjaa esim sulamis tapauksissa. Gen2 venttiilit ja osat ovat siirrettävissä gen1 kanteenkin.

Virtausmittaus vertailu

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/tekniikka%20kuvat/20101230_003.jpg

Kunhan saan portattua ton Gen2 kannen niin laittelen lisää vertailuja....
Ku kerkeet ni viittikkö mitata onko niis leveyseroa?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Joo, tarkastelen lisää huomenna....
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eikos juuri noissa kansissa ole läppiksien kiinnityksessä eroa. Gen1 tasajako, olikse 80mm, ja gen2 reunimmaiset lähempänä toisiaan.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jep,läppiksien jako on eri ja kiristin tsydeemi myös...
Oliskohan noissa vielä jotain eroavaisuuksia?
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Ei tehtaan ole tarvinnut muuttaa virtaus määrää vielä 20hv lisäyksellä gen1>>gen2.
Eli vakiona virtaus nopeus oikeampi gen2 :ssa kun ollaan lähempänä kanavan optimi tehoa, mutta varmaan ilman isompaa kansityötä saadaan tehoa lisää juurikaan virtausmäärää kasvattamatta vakiokokoisessa ja +3mm ylikoossa, tietenkin vaatii että muut komponentit vaihdetaan ja on suhteessa toisiinsa




Edited By Titaani on 1293795050
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Lisäteho gen2 seen on saatu pikku muutoksin.
Nokka-akselit, iskun pituus, puristussuhde, sylinteriryhmän helmojen viisteillä.
Hmm.. onko kukaan mitannu nostoja gen2 nokista?
Entäs asteita ?
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Gen 2 Specsit

Eli tuolla olis

Nokat etenkin pakopuolella kireyttä lisää huomattavasti gen2 ja se puristus 1.5 pykälää enemmän.

Niin onhan se ilmaboksi isompi tilavuuksinen filtterin puhtaalta puolelta.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Onkos nuo läppärungot vaihdettavissa keskenään? Vai vaatiiko suurenkin määrän puuhaa, ennenkuin sopivat paikoilleen? Suuntana siis gen2 läppärungot gen1 kanteen. Vai laitetaanko lisäruiskuksi perinteisin menoin painekoteloon toiset suuttimet?



Edited By Kapakala on 1323072241
Vastaa Viestiin