Bussin iskutilavuus (bb+stroker)

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Röhnö kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
Laitetaan talteen!


:rasberry: :rasberry:

:thumbup:
TFM linja säilyy :D

Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
:turbobusa:

Jormahan syö nykyään pelkästään muuttohaukan lihaa. Pääsi makuun, eikä meinannut muuttaa ruokavaliota.
Onneks ei oo rahaa eikä aikaa, muuten joutuis jo menemään Kawasakikauppaan :rasberry:
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

PowerKing kirjoitti:
Röhnö kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:
:thumbup:
TFM linja säilyy :D

Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
:turbobusa:

Jormahan syö nykyään pelkästään muuttohaukan lihaa. Pääsi makuun, eikä meinannut muuttaa ruokavaliota.

Onneks ei oo rahaa eikä aikaa, muuten joutuis jo menemään Kawasakikauppaan :rasberry:

Ei sen niin väliä, ku ei ne oo kuitenkaan keskellä yötä auki.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

tenhulttio kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:TFM Taxi on Suomen ensimmäinen mp joka ylittää 400kmh tunnissa. Ja mikäli sen vie joku muu, niin lupaan jättää nää mp aiheiset netti foorumit rauhaan sen jälkeen.

Laitetaan talteen!


:rasberry: :rasberry:

:thumbup:
TFM linja säilyy :D

Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!

Pitäkääs poijjaat mieles kuinka kävi euroviisuus...
Siis moni oli luvannu vaikka mitä, jos suomi joskus voittaa...
No näinhän pääs käymään ja ei tullu maastamuuttoliikettä eikä hatullisen paskansyönnin mm:enkkaa :rasberry:
SMR
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

:kippis:

No poijjaat
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Meillä kaikilla on yhteinen asia.... Hayabusa! eikä anneta minkään pilata sitä :kippis: Eikö??
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
marko67
Viestit: 63
Liittynyt: 14 Syys 2008, 17:21
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja marko67 »

Joo,eiköhän tää ollu tässä...palataanhan vanhaan lukujärjestykseen.
Team Laitamaa
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Siivoilin ketjun kaaken maailman sonnasta... osin ilmeisesti :kippis: voimalla kirjuuttelu meni mielestäni överiksi ja sen johdosta siivoilin. Toinen asia jonka johdosta luuta kävi on se, että henkilökohtaisuudet eivät kuulu BUSANISTIEN FOORUMILLE vaan ne hoidetaan jossain muussa paikassa.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Metablue lasinpesuneste 50% metanolia ja 50% vettä
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Metanolia omaan purkkiin litratavarana:

http://www.speceng.fi/kisabensa.html

Eikä mitään lasinpesunesteitä! Testattu, toimii!



:oho:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

BussiJussi kirjoitti:
Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?

Metanolia omaan purkkiin litratavarana:

http://www.speceng.fi/kisabensa.html

Eikä mitään lasinpesunesteitä! Testattu, toimii!



:oho:

mitenkähän saa ens vuonna ns:rallibensaa...
ku ens vuoden alusta kansallisissa ralleissa on ajettava pumppubensalla eli 98e
oon ymmärtäny et myös shellin v-pover on kans kielletty. :p




Edited By Heksa on 1292076794
SMR
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Bensahölmöily ei koske esim. dragrace ja kaikki lällit on ihan normaalisti tarjolla.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Me ei olla vielä päätetty millä bensalla mennään. Oma suosikki olis E85, mutta voi olla ettei sen palonopeus ole riittävä. Vaihtoehtona lienee Carless kisabensa. Mutta OAMK:m moottorilabran penkissä tuo selviää.
Puristussuhde on nyt aika korkea (en kyllä muista paljonko) ja jos sitä pitää nakutusvaaran takia alentaa niin sekin selviää. Riippunee myös siitä, paljonko ilokaasua saadaan moottorin pukattua.
Yhteen sylinteriin ruuvataan erikoistulppa jonka avulla voidaan palotilan painetta mitata. Tuon palotilan paineen-, sylinterikohtaisen lambdan- ja sylinterikohtaisen pakolämpötilan mittauksella ja nakutustunnistimen perusteella sitten päädytään siihen polttoaineeseen ja puristussuhteeseen mihin tullaan päätymään.
Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

tenhulttio kirjoitti:Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
Tuossa vanha Sportriderin tekemä artikkeli aiheesta:

http://www.sportrider.com/tech/146_9910_ram/index.html
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jarno kirjoitti:

Tuossa vanha Sportriderin tekemä artikkeli aiheesta:

http://www.sportrider.com/tech/146_9910_ram/index.html[/quote]
Thanks!

Ompas jännät käppyrät. Mun tulkinta näistä käppyröistä olis tämmönen, että Kawasakissa ja Hondassa on paremmin onnistunut ram-air systeemi.
Taikka busan versio näyttäis kyllä tuottavan ihan kivasti painetta (n.35mb kun kaasu on höllätty) mutta tuotto ei piisaa. Paine joko laskee kun ilma virtaa tötteröissä taikka tötteröt on vain liian ahtaat. Valmistaako joku busaan parempia ram-air tötteröitä vai meniskö ihan omaksi askarteluksi? Tosin ilokaasujen kans tarvittava ilman virtaus pienenee aika paljon, eli tiiäppä olisko tuo Taxissa ongelma ollenkaan (tietty vaparivedoissa tulis hyötyä).
Vastaa Viestiin