Onneks ei oo rahaa eikä aikaa, muuten joutuis jo menemään Kawasakikauppaan :rasberry:Röhnö kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:
Laitetaan talteen!
:rasberry: :rasberry:
TFM linja säilyy
Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
Jormahan syö nykyään pelkästään muuttohaukan lihaa. Pääsi makuun, eikä meinannut muuttaa ruokavaliota.
Bussin iskutilavuus (bb+stroker)
PowerKing kirjoitti:Röhnö kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:
TFM linja säilyy
Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
Jormahan syö nykyään pelkästään muuttohaukan lihaa. Pääsi makuun, eikä meinannut muuttaa ruokavaliota.
Onneks ei oo rahaa eikä aikaa, muuten joutuis jo menemään Kawasakikauppaan :rasberry:
Ei sen niin väliä, ku ei ne oo kuitenkaan keskellä yötä auki.
tenhulttio kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Jouniri kirjoitti:TFM Taxi on Suomen ensimmäinen mp joka ylittää 400kmh tunnissa. Ja mikäli sen vie joku muu, niin lupaan jättää nää mp aiheiset netti foorumit rauhaan sen jälkeen.
Laitetaan talteen!
:rasberry: :rasberry:
TFM linja säilyy
Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
Pitäkääs poijjaat mieles kuinka kävi euroviisuus...
Siis moni oli luvannu vaikka mitä, jos suomi joskus voittaa...
No näinhän pääs käymään ja ei tullu maastamuuttoliikettä eikä hatullisen paskansyönnin mm:enkkaa :rasberry:
SMR
Meillä kaikilla on yhteinen asia.... Hayabusa! eikä anneta minkään pilata sitä Eikö??
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Siivoilin ketjun kaaken maailman sonnasta... osin ilmeisesti voimalla kirjuuttelu meni mielestäni överiksi ja sen johdosta siivoilin. Toinen asia jonka johdosta luuta kävi on se, että henkilökohtaisuudet eivät kuulu BUSANISTIEN FOORUMILLE vaan ne hoidetaan jossain muussa paikassa.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Metanolia omaan purkkiin litratavarana:Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
http://www.speceng.fi/kisabensa.html
Eikä mitään lasinpesunesteitä! Testattu, toimii!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Metanolia omaan purkkiin litratavarana:
http://www.speceng.fi/kisabensa.html
Eikä mitään lasinpesunesteitä! Testattu, toimii!
mitenkähän saa ens vuonna ns:rallibensaa...
ku ens vuoden alusta kansallisissa ralleissa on ajettava pumppubensalla eli 98e
oon ymmärtäny et myös shellin v-pover on kans kielletty. :p
Edited By Heksa on 1292076794
SMR
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Me ei olla vielä päätetty millä bensalla mennään. Oma suosikki olis E85, mutta voi olla ettei sen palonopeus ole riittävä. Vaihtoehtona lienee Carless kisabensa. Mutta OAMK:m moottorilabran penkissä tuo selviää.
Puristussuhde on nyt aika korkea (en kyllä muista paljonko) ja jos sitä pitää nakutusvaaran takia alentaa niin sekin selviää. Riippunee myös siitä, paljonko ilokaasua saadaan moottorin pukattua.
Yhteen sylinteriin ruuvataan erikoistulppa jonka avulla voidaan palotilan painetta mitata. Tuon palotilan paineen-, sylinterikohtaisen lambdan- ja sylinterikohtaisen pakolämpötilan mittauksella ja nakutustunnistimen perusteella sitten päädytään siihen polttoaineeseen ja puristussuhteeseen mihin tullaan päätymään.
Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
Puristussuhde on nyt aika korkea (en kyllä muista paljonko) ja jos sitä pitää nakutusvaaran takia alentaa niin sekin selviää. Riippunee myös siitä, paljonko ilokaasua saadaan moottorin pukattua.
Yhteen sylinteriin ruuvataan erikoistulppa jonka avulla voidaan palotilan painetta mitata. Tuon palotilan paineen-, sylinterikohtaisen lambdan- ja sylinterikohtaisen pakolämpötilan mittauksella ja nakutustunnistimen perusteella sitten päädytään siihen polttoaineeseen ja puristussuhteeseen mihin tullaan päätymään.
Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
Tuossa vanha Sportriderin tekemä artikkeli aiheesta:tenhulttio kirjoitti:Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
http://www.sportrider.com/tech/146_9910_ram/index.html
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Jarno kirjoitti:
Tuossa vanha Sportriderin tekemä artikkeli aiheesta:
http://www.sportrider.com/tech/146_9910_ram/index.html[/quote]
Thanks!
Ompas jännät käppyrät. Mun tulkinta näistä käppyröistä olis tämmönen, että Kawasakissa ja Hondassa on paremmin onnistunut ram-air systeemi.
Taikka busan versio näyttäis kyllä tuottavan ihan kivasti painetta (n.35mb kun kaasu on höllätty) mutta tuotto ei piisaa. Paine joko laskee kun ilma virtaa tötteröissä taikka tötteröt on vain liian ahtaat. Valmistaako joku busaan parempia ram-air tötteröitä vai meniskö ihan omaksi askarteluksi? Tosin ilokaasujen kans tarvittava ilman virtaus pienenee aika paljon, eli tiiäppä olisko tuo Taxissa ongelma ollenkaan (tietty vaparivedoissa tulis hyötyä).