Muutama kysymys ecun päivityksestä
Olisi meininki päivittää -01:n sähköt.
Eli tarvin siis ainakin sen uudemman ecun sekä magneeton roottorin.
Sitten pari asiaa mitkä ei ole mennyt jakeluun:
-Tarviiko -01:n johtosarjaa mitenkään muokata?
-Tarviiko olla mittari kytkettynä? (vikakoodit?)
-Lambda? Saako siitä jotain hyötyä irti?
-TRE ja Yoshin EMS joutaa ilmeisesti romukoppaan?
Tarkoitus olisi talven aikana rakennella ahdettu pyörä, eli siltä kantilta otetaan myös vinkkiä vastaan. Jonkinlainen paineanturi varmaan pitäisi ainakin olla?
Eli tarvin siis ainakin sen uudemman ecun sekä magneeton roottorin.
Sitten pari asiaa mitkä ei ole mennyt jakeluun:
-Tarviiko -01:n johtosarjaa mitenkään muokata?
-Tarviiko olla mittari kytkettynä? (vikakoodit?)
-Lambda? Saako siitä jotain hyötyä irti?
-TRE ja Yoshin EMS joutaa ilmeisesti romukoppaan?
Tarkoitus olisi talven aikana rakennella ahdettu pyörä, eli siltä kantilta otetaan myös vinkkiä vastaan. Jonkinlainen paineanturi varmaan pitäisi ainakin olla?
Ei muutoksia -01 malliin
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6272
Vikakoodeista ei huolta, eihän ne näy kun ei oo näyttöäkään.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vaikuttaa pääasiassa polttoaineen kulutukseen ...
Lähes kaikenmaailman lisäpurkit voi linkoo mäkeen...
Tosin, katsastuksessa Pc:stä yms. on apuu jos seokset menee hiukka yli säädettyjen arvojen. Nopea/helppo skaalata seokset kohilleen katsastuksessa tapahtuvaa mittausta varten...
Jos ahdetun tekisin niin laittaisin kyllä lisäruiskun ohjauksineen (esim. Holeshot secondary EFI unit with 2 bar MAP sensor and all wiring 400.00)
http://www.holeshot-racing.co.uk/index.php?page=stage-4-turbo
Ai niin, minulle voi tarjota kohtuu hintaista PC usp:tä Gen1 K2-K7, satunnaista käyttöä varten.... Olisko kenelläkään ?
Edited By Ksthb on 1284446761
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6272
Vikakoodeista ei huolta, eihän ne näy kun ei oo näyttöäkään.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vaikuttaa pääasiassa polttoaineen kulutukseen ...
Lähes kaikenmaailman lisäpurkit voi linkoo mäkeen...
Tosin, katsastuksessa Pc:stä yms. on apuu jos seokset menee hiukka yli säädettyjen arvojen. Nopea/helppo skaalata seokset kohilleen katsastuksessa tapahtuvaa mittausta varten...
Jos ahdetun tekisin niin laittaisin kyllä lisäruiskun ohjauksineen (esim. Holeshot secondary EFI unit with 2 bar MAP sensor and all wiring 400.00)
http://www.holeshot-racing.co.uk/index.php?page=stage-4-turbo
Ai niin, minulle voi tarjota kohtuu hintaista PC usp:tä Gen1 K2-K7, satunnaista käyttöä varten.... Olisko kenelläkään ?
Edited By Ksthb on 1284446761
Eikös noita turboja ole kuitenkin tuolla pelkällä orkkis eculla tehty? Vai olenko käsittänyt väärin..
Minkäläisiin tehoihin busan orkkissuuttimet ja pensapumppu riittää? Vai onko suosiolla hankittava tehokkaampaa polttoaine järjestelmää? Tavoitteena kohtuulliset tehot.
Edited By storbacka on 1284451136
Minkäläisiin tehoihin busan orkkissuuttimet ja pensapumppu riittää? Vai onko suosiolla hankittava tehokkaampaa polttoaine järjestelmää? Tavoitteena kohtuulliset tehot.
Edited By storbacka on 1284451136
Kertovalla polttoaineen painesäätimellä on tehty omalla eculla ja omilla injectoreilla tboja. Vittaniemen Sami on noita tehnyt ja täältäkin foorumilta löytyy muutama.storbacka kirjoitti:Eikös noita turboja ole kuitenkin tuolla pelkällä orkkis eculla tehty? Vai olenko käsittänyt väärin..
Minkäläisiin tehoihin busan orkkissuuttimet ja pensapumppu riittää? Vai onko suosiolla hankittava tehokkaampaa polttoaine järjestelmää? Tavoitteena kohtuulliset tehot.
Haluttu tehon määrä sitten määrää injektorien koon. Omilla orggiksillakin on tehty pieni paineisia tboja.
Suorilta en muista, mutta kun painetta linjastossa kasvattaa niin injektorien aukioloa voi pienentää.muistelen että tonne 220-230 tietämille ovat rakentaneet noita tboja oem osilla.storbacka kirjoitti:Onkos tolle pensapuolen riittävyydelle mitään nyrkkisääntöä? Eli mihin asti suunnilleen riittää?
Tuleeko ne injektorit ensin vastaan vai pumppu?
silti boshin sisäinen pumppu maksaa satasen ja S2000 injektorit pari sataa. Enpä jättäs ite päivittämättä noita kumpaakin jos isompia tehoja havittelee.
boshin pumpun vaihdosta sisäisen tilalle löytyy opastava kuvasarja joten se ei ole rakettitiedettä.
storbacka kirjoitti:Joo. eiköhän ne kannata vaihtaa suosiolla, ei tarvi sitten dynossa kiroilla kun ei pensa riitä.
Oliko siitä boschin pumpusta tarkempaa tietoa?
Minkäsläistä MAP-anturia olette käyttäneet?
tästä löytynee Boschin pumpun speksit ja asennus kuvat.
ja tästä taas petrik:n viiltävää analyysiä injektoreista, paineesta ja tuotosta verrattuna tehoihin.
Anturi kysymykseen vastannevat ne jotka asiaa tuntee.
Edited By busajasa on 1284580977
Bosch Car Servicestorbacka kirjoitti:Mistäs olette noita boschin pumppuja ostelleet?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport