Cordona shifteri gen2:seen - Shifteri gen2:seen
Tarkoitus on tulevana talvena laittaa shifteri Gen2 Busaan.
Olin yhteydessä suoraan Cordonaan ja he ilmoittivat, että GP Switch on poistunut markkinoilta ja tilalle on tullut GP Quickshifter Strain Gauge.
http://www.cordona.net/gpsgswitch.htm
Onko kellään käyttö/asennus-kokemuksia tästä uudesta shifteristä?
Kytketäänkö samalla lailla kuin muutkin?
Siinähän on jotain uusia ominaisuuksia, kuten digitaalinen esijännityksen säätö, oppii kaavion, ym.
Vaikuttavatko uudet ominaisuudet, kun on tarkoitus ohjata omalla Eculla (EcuEditor)?
Ja onko muuten joku löytänyt Suomesta "tre"-liittimiä vai joutuuko turvautumaan ulkomaisiin tarjoajiin. En haluasi juotella suoraan omiin johtosarjoihin.
Olin yhteydessä suoraan Cordonaan ja he ilmoittivat, että GP Switch on poistunut markkinoilta ja tilalle on tullut GP Quickshifter Strain Gauge.
http://www.cordona.net/gpsgswitch.htm
Onko kellään käyttö/asennus-kokemuksia tästä uudesta shifteristä?
Kytketäänkö samalla lailla kuin muutkin?
Siinähän on jotain uusia ominaisuuksia, kuten digitaalinen esijännityksen säätö, oppii kaavion, ym.
Vaikuttavatko uudet ominaisuudet, kun on tarkoitus ohjata omalla Eculla (EcuEditor)?
Ja onko muuten joku löytänyt Suomesta "tre"-liittimiä vai joutuuko turvautumaan ulkomaisiin tarjoajiin. En haluasi juotella suoraan omiin johtosarjoihin.
Hayabusa K8
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
-AS- kirjoitti:Tarkoitus on tulevana talvena laittaa shifteri Gen2 Busaan.
Olin yhteydessä suoraan Cordonaan ja he ilmoittivat, että GP Switch on poistunut markkinoilta ja tilalle on tullut GP Quickshifter Strain Gauge.
http://www.cordona.net/gpsgswitch.htm
Onko kellään käyttö/asennus-kokemuksia tästä uudesta shifteristä?
Kytketäänkö samalla lailla kuin muutkin?
Siinähän on jotain uusia ominaisuuksia, kuten digitaalinen esijännityksen säätö, oppii kaavion, ym.
Vaikuttavatko uudet ominaisuudet, kun on tarkoitus ohjata omalla Eculla (EcuEditor)?
Ja onko muuten joku löytänyt Suomesta "tre"-liittimiä vai joutuuko turvautumaan ulkomaisiin tarjoajiin. En haluasi juotella suoraan omiin johtosarjoihin.
Ei kokemusta uudesta mallista, vanha toimi kuten pitääkin!
Siten kytkennästäkääm ei tietoa!
JOS ecueditorilla ohjaat shifteriä, et tarvitse moista vempelettä, pelkän anturin vaihdevipuun! Paljon halvempikin niin!
TRE liittimet löysin itse ebay.co.uk:n kautta olikohan kreikka, josta n.10,- sai moiset liitimet! Hakusanalla tre hayabusa tais löytyä!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Eiköhän tuo toimine ihan samalleen kuin GP Switchkin, hieman hitekimpi näkyy vaan olevan. Kysypä http://www.dragrace.fi/catalog löytyisikö vielä hyllystä GP Switchiä jos vanhan mallisen (ja edullisemman) haluat. Liittimiä saa http://www.easternbeaver.com.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.
Ainoastaan uutta mallia löytyy.
Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?
Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.
Ainoastaan uutta mallia löytyy.
Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?
Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...
Hayabusa K8
Onko sinun pyörä säädetty ecueditorilla? Jos on niin tarttet sen viimeisen ecu binäärin mikä sinne on flashatty, siihen aktivoidaan shifteri koodi ja flashataan uusiksi.-AS- kirjoitti:Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.
Ainoastaan uutta mallia löytyy.
Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?
Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:-AS- kirjoitti:Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.
Ainoastaan uutta mallia löytyy.
Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?
Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...
Onko sinun pyörä säädetty ecueditorilla? Jos on niin tarttet sen viimeisen ecu binäärin mikä sinne on flashatty, siihen aktivoidaan shifteri koodi ja flashataan uusiksi.
Pyörä on säädetty Ecueditorilla Samin luona.
Taitaa olla helpoin tapa toimia, kun teettää sen Samin luona.
Kuittaatko vielä, riittääkö flashaykseen pelkkä ecu vai pitääkö olla koko pyörä matkassa?
Hayabusa K8
PetriK voinee korjata jos näin ei ole mutta muistelen ettei Samilla ole kaapelia pelkän ecun flashaykseen eli pyörän tarttee mutta onnistuuhan se toisessakin pyörässä jos siellä sattuu olemaan Gen1 Hayabusa saapusalla...-AS- kirjoitti:jarim kirjoitti:-AS- kirjoitti:Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.
Ainoastaan uutta mallia löytyy.
Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?
Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...
Onko sinun pyörä säädetty ecueditorilla? Jos on niin tarttet sen viimeisen ecu binäärin mikä sinne on flashatty, siihen aktivoidaan shifteri koodi ja flashataan uusiksi.
Pyörä on säädetty Ecueditorilla Samin luona.
Taitaa olla helpoin tapa toimia, kun teettää sen Samin luona.
Kuittaatko vielä, riittääkö flashaykseen pelkkä ecu vai pitääkö olla koko pyörä matkassa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Dragrace.fi'llä on tarjolla tämä Cordonan katkaisin plug-n-play mallina Ecu Editorilla ohjattavaksi:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=15283
Eli ei tarvitse alkaa itse kynsimään sähköhommia, sensori vaihdekiksiin ja pari töspeliä johtosarjan väliin kiinni!
Ja tämä "strain gauge" eli kuormituksen tunnistava -malli on parasta mitä nyt on tarjolla näihin
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=15283
Eli ei tarvitse alkaa itse kynsimään sähköhommia, sensori vaihdekiksiin ja pari töspeliä johtosarjan väliin kiinni!
Ja tämä "strain gauge" eli kuormituksen tunnistava -malli on parasta mitä nyt on tarjolla näihin
Juuri tämän "kitin" oon hommannu Dragrace.fi shopista ja asentelinkin jo paikoilleen. Enää puuttuu flashays ja sen jälkeen pääsee ottamaan savut.
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=15283
Laitan tänne infoa, miten shifteri pelittää, kun on saatu flashays tehtyä. Ja vaatiiko vielä jotain kikkailua vai onko oikeasti plug & play.
Se pitää jo tässä kohtaa sanoa, että Dragrace.fi:iin palvelu erittäin hyvää ja nopeaa. VOIN SUOSITELLA.
Edited By -AS- on 1287433579
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=15283
Laitan tänne infoa, miten shifteri pelittää, kun on saatu flashays tehtyä. Ja vaatiiko vielä jotain kikkailua vai onko oikeasti plug & play.
Se pitää jo tässä kohtaa sanoa, että Dragrace.fi:iin palvelu erittäin hyvää ja nopeaa. VOIN SUOSITELLA.
Edited By -AS- on 1287433579
Hayabusa K8
jyka kirjoitti:Mikäs näyttö tossa oikein on?
Tuolla näytöllä ja parilla painikkeella säädetään vaihdekaavion suunta, sekä PetriK:n mainitsema preload.
PetriK:lle ja Jarim:lle kysymys: Cordona Shifterin käyttöohjeessa puhutaan seuraavaa:
Down shift signal output for ECU´s with down shift capability, throttle blip, adjustable -1 to -9.
Pystyykö EcuEditor:lla ohjaamaan myös Down shiftauksen?
Hayabusa K8
Ei pysty.-AS- kirjoitti:jyka kirjoitti:Mikäs näyttö tossa oikein on?
Tuolla näytöllä ja parilla painikkeella säädetään vaihdekaavion suunta, sekä PetriK:n mainitsema preload.
PetriK:lle ja Jarim:lle kysymys: Cordona Shifterin käyttöohjeessa puhutaan seuraavaa:
Down shift signal output for ECU´s with down shift capability, throttle blip, adjustable -1 to -9.
Pystyykö EcuEditor:lla ohjaamaan myös Down shiftauksen?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mikäs tuo preload käytännössä on?
Hanskaako powercommander tai vastaava alaspäin vaihdot? Mitä silloin tapahtuu? Luulisi ettei vaihteet kytkeydy jos vaikka jarruttaa vaihteella, teki ruiskun ohjaus mitä hyvänsä
Voisi tuollaisen shifterin ostaa, meinasin ensin smithiltä mutta hintaeroa ei juuri synny dragracen vastaavaan ja näyttäisi olevan hifimpää mallia.
Hanskaako powercommander tai vastaava alaspäin vaihdot? Mitä silloin tapahtuu? Luulisi ettei vaihteet kytkeydy jos vaikka jarruttaa vaihteella, teki ruiskun ohjaus mitä hyvänsä
Voisi tuollaisen shifterin ostaa, meinasin ensin smithiltä mutta hintaeroa ei juuri synny dragracen vastaavaan ja näyttäisi olevan hifimpää mallia.