Lappeenrannassa kenttäajoa la 4.9.2010

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Nesmit kirjoitti:"Jns myös renkastus oli 110 edessä ja 180 takana"

Ihan mielenkiinnosta kysyn alan ihmisenä että mistä/miksi kyseinen rengastus?
Vai sattuiko vaan löytymään tallinnurkasta :D
Ja siis oliko toi 70 profiliilla etunen ja takanen 55 profiililla?
Kapeemmat renkaat--> vähemmät ilmanvastusta! Taitaa moni muukin käyttää kenttäajoissa vakio 190 sijaan 180 ainakin takana..
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
slip
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Elo 2009, 19:30
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja slip »

Juhama kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:"Jns myös renkastus oli 110 edessä ja 180 takana"

Ihan mielenkiinnosta kysyn alan ihmisenä että mistä/miksi kyseinen rengastus?
Vai sattuiko vaan löytymään tallinnurkasta :D
Ja siis oliko toi 70 profiliilla etunen ja takanen 55 profiililla?

Kapeemmat renkaat--> vähemmät ilmanvastusta! Taitaa moni muukin käyttää kenttäajoissa vakio 190 sijaan 180 ainakin takana..
+ pienemmät hitausmomentit.

Kumpi lienee merkitsevämpi lmanvastus vai momentti, vaikea sanoa...
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Taitaa useammallakin kenttäkuskilla olla etunen matalaprofiilirengas, mullakin. Madaltaa pelia ja sit tietty kevyempi. Joillain turbokuskeilla asennettu myös tilan tarpeen takia. Sitte toisaalta käytetään takasena korkeempaa rengasta välityksen pidentämiseksi, mut tuleekos siinä hitauksia haittapuolena.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Kas tänään selaillessani MP-lehteä, niin pisti silmään juttu Suomen nopeimmasta!

Onnittelut Marbusalle :respekt:
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Martta kirjoitti:Kas tänään selaillessani MP-lehteä, niin pisti silmään juttu Suomen nopeimmasta!

Onnittelut Marbusalle :respekt:
Jep, niin näytti olevan. Onnittelut myös täältä.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Martta kirjoitti:Kas tänään selaillessani MP-lehteä, niin pisti silmään juttu Suomen nopeimmasta!

Onnittelut Marbusalle :respekt:

Mitähän tuloksia tuliskaan, jos oikeesti tehokkaan mopon sais alleen!!?? ONNEA!!

:shocked:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

BussiJussi kirjoitti:Mitähän tuloksia tuliskaan, jos oikeesti tehokkaan mopon sais alleen!!??


:bulb: tässä olisi Marbusalle hyvä ansaintamalli ajaa muiden pyörillä korvausta vastaan. Nopeusajojen keikkakuski :D
Vastaa Viestiin