Miten vaihtaa kytkinneste

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
112-1281900895

Viesti Kirjoittaja 112-1281900895 »

Eli k8 busasta on kytkinneste mennyt aika tummaksi.
Tarviiko kytkinnesteen vaihdossa alipainetta vai miten olette vaihelleet?
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Joo aikamoiseksi kokikseksi menee myös gen2:ssa :kusi:

Itse laitoin ensin letkun työsylinterin ilmausruuviin kiinni
niin, että se istui siinä todella tiukkaan. Letkua joutui ensin hiemen venettytelemään. Sitten todella iso injektioruisku letkuun kiinni. Ylhäälle uutta nestettä säiliöön ja alhaalta imien vanhaa pois, niin varovasti, että ei tule ilmakuplia. Itse asiassa ei tartte edes imeä, sillä ruisku tuntui täyttyvän, kun vain kaatoi ylhäältä uutta lientä. Sitä sai sitten kaadellakin melkein pullollisen ennen kuin läpi asti tuli kirkasta nestettä. Tuli siis työsylinteri huuhdeltua varsin perusteellisesti. Lisäksi putsasin ulkopuolelta työsylinterin ja eturattaan kopan huolellisesti.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
112-1281900895

Viesti Kirjoittaja 112-1281900895 »

Kiitoksia neuvosta.
Ei tarvii ruveta etsimään sen kummempia alipaineen tekijöitä.
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

näyttäs olevan tummaa tavaraa toi omankin gen2 busan kytkinneste, talven aikana pitäs vaihtaa mut onko sama homma kun gen1 eli se laippa tsydeemi sinne kytkimeen??
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Omasta mielestä ns "läpijuoksutus" on selkein, ei tarvi ilmauksen kans ihmetellä. Lisää siis säiliöön uutta ennen kuin menee kokonaa tyhjäksi ja sit ku alapäästä tulee pelkkää kirkasta nii se on siinä. Saattaa jonkin verran mennä ns hukkaan, mut ei paljoa.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

jakehaanpää kirjoitti:Omasta mielestä ns "läpijuoksutus" on selkein, ei tarvi ilmauksen kans ihmetellä. Lisää siis säiliöön uutta ennen kuin menee kokonaa tyhjäksi ja sit ku alapäästä tulee pelkkää kirkasta nii se on siinä. Saattaa jonkin verran mennä ns hukkaan, mut ei paljoa.
Tätä siis itsekkin tarkoitin. Hukkaan menee tavaraa joo, mutta jos pitää kiireestä tai muusta johtuen onnistua kerralla ja vielä kohtuu ajassa, niin näin juuri.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

VeliHölmöK8 kirjoitti: Tätä siis itsekkin tarkoitin...

Näimpä kirjuutit :kippis:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Vastaa Viestiin