Runko ja muut - Kiilotus
Jokimaa kirjoitti:No kun näyttää siltä että,aika moni saavan nuo rungot ja vanteet ja perkule kaikki mitä vain irti saa niin ne kiiltää kuin lapsen peppu ja vähän enemmänkin!!
Minä haluun kanssa millä saan osat kiiltämään???
PS:Avuton
kovalla työllä nuo saa kiiltämään, hyvä puoli on se kun itse tekee niin ei maksakkaan juuri mitään Painottaa voi vaan, että kiillotettujen osien hoito myös lohkaisee aikansa kesällä. Eloksoinnit busassa on aika lujaa kiinni ja jos esim. swingin aiot kiillottaa niin syytä ottaa irti koko murikka ja puhalluttaa eloksoinnit pois. Myös noita valuosia joita on rungossa ja swingissä saa hioskella aika syvältä jotta saa kaikki huokoset pois..Värinpoisto aineen sitten jo testasin eloksointeihin eikä ole mitään vaikutusta tuolla konstilla. Oliskin ollut jo liian helppoo
Olenkohan nähnyt unta, vai oikeesti lukenut jostain, että noihin eloksointeihin puree Kodinputkimies... ???turboJR kirjoitti:Värinpoisto aineen sitten jo testasin eloksointeihin eikä ole mitään vaikutusta tuolla konstilla. Oliskin ollut jo liian helppoo
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Puhaltaan swingiä ym.. ei mielestäni kannata lähteä.
Se kodin putkimies kyllä tehoaa, kun siinä on Natriumhydroksidia..eli lipeää. Tosin sen pitoisuus on aika alhainen. Parempaan tulokseen pääset, kun ostat apteekista rakeita, joista veteen sekoitettuna saa vanhan liuoksen lipeää.
Sitten rungon "hapotus" onnistuu kyllä ihan hyvin koneen ollessa paikoillaan. Suojaat sen hyvin muovilla. Kastelet pyyhkeitä siihen liuokseen ja laitat niitä makailemaan rungon päälle.
Näin itse tein ja hyvin onnistu... Tuossa tulos valmiista ->
Niin ja tuolla lisää juttua kiillotuksesta.. -> http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=7;t=1413
Se kodin putkimies kyllä tehoaa, kun siinä on Natriumhydroksidia..eli lipeää. Tosin sen pitoisuus on aika alhainen. Parempaan tulokseen pääset, kun ostat apteekista rakeita, joista veteen sekoitettuna saa vanhan liuoksen lipeää.
Sitten rungon "hapotus" onnistuu kyllä ihan hyvin koneen ollessa paikoillaan. Suojaat sen hyvin muovilla. Kastelet pyyhkeitä siihen liuokseen ja laitat niitä makailemaan rungon päälle.
Näin itse tein ja hyvin onnistu... Tuossa tulos valmiista ->
Niin ja tuolla lisää juttua kiillotuksesta.. -> http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=7;t=1413
Jeps.. Elikäs tuolla " Natriumhydroksidi" -nimellä itse sain Tampereelta apteekista (mulla on jossain se tyhjä purkki..voin ottaa kuvan siitä). Eivät alussa meinanneet myydä ja kovasti kyselivät mitä niillä teen.. heh.. Joku pommi -juttu niillä oli mielessä?? heh..
Kun pinnan "hapottaa" se muuttuu aika lailla mustaksi. Sitä ei kannata pelästyä se lähtee pesemällä/hiomalla tosi hyvin irti. Mutta sitä hiomista on silti aika paljon, jos haluaa hyvän lopputuloksen.
-- Jim --
Kun pinnan "hapottaa" se muuttuu aika lailla mustaksi. Sitä ei kannata pelästyä se lähtee pesemällä/hiomalla tosi hyvin irti. Mutta sitä hiomista on silti aika paljon, jos haluaa hyvän lopputuloksen.
-- Jim --
no niin..Tuossa on tuo kuva ->
Niitä valuosia pitää jaksaa vaan hieroa todella hienolla paperilla ja lopuksi reilusti hiomatahnalla. Itse käytin ekaksi autosolia ja lopuksi autoglymin vastaavaa tuotetta (karkeudessa vähän eroa).
Kyll se profiiliputki kiiltää kanssa mielestäni paremmin. Näyttää ihan kun se kiilto lähtisi syvemmältä verrattuna valuun ?? Valu on niin pehmeää..
-- Jim --
Niitä valuosia pitää jaksaa vaan hieroa todella hienolla paperilla ja lopuksi reilusti hiomatahnalla. Itse käytin ekaksi autosolia ja lopuksi autoglymin vastaavaa tuotetta (karkeudessa vähän eroa).
Kyll se profiiliputki kiiltää kanssa mielestäni paremmin. Näyttää ihan kun se kiilto lähtisi syvemmältä verrattuna valuun ?? Valu on niin pehmeää..
-- Jim --
Jeps..samaa kamaa kun tuo kodinputkimies, mut se pitoisuus on pieni. Itse tein "tieteellisiä" testejä ennen kun aloitin oman rungon hapotuksen ja huomasin että siisteimmin homma onnistuu nimenomaan tuolla lipeällä..
Ja varoituksen sana.. Runkon profiili lähtee syöpymään jos sitä liikaa uittaa siellä. kokeilukappale lähti syöpymään n. 24 h jälkeen..ei paljoakaan, kynnellä tuntuva kynnys, mutta kumminkin.
-- Jim --
Ja varoituksen sana.. Runkon profiili lähtee syöpymään jos sitä liikaa uittaa siellä. kokeilukappale lähti syöpymään n. 24 h jälkeen..ei paljoakaan, kynnellä tuntuva kynnys, mutta kumminkin.
-- Jim --