Kytkin ja jarrukahvat - Gen1-gen2

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

expressbus kirjoitti:PP-tuningista ite tykännyt,saa eri värisinä,pitkinä ja lyhyinä ja laadukkaan oloiset,tosin ei halvat(ylläri) Bike Doctor myy

Itellä odottaa hyllyssä PP-tuuuuuninkin pitkät mustat kahvat asennusta :thumbup:

...PP-TUNING... tuolta näkee sopivuustaulukon : ...MOTORING...
Eli ainakin PP-tuningilla kytkinkahva sama mutta jarrukahva eri (GEN1 vs. GEN2)




Edited By Nesmit on 1285133217
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Nesmit kirjoitti:
expressbus kirjoitti:PP-tuningista ite tykännyt,saa eri värisinä,pitkinä ja lyhyinä ja laadukkaan oloiset,tosin ei halvat(ylläri) Bike Doctor myy

Itellä odottaa hyllyssä PP-tuuuuuninkin pitkät mustat kahvat asennusta :thumbup:

...PP-TUNING... tuolta näkee sopivuustaulukon : ...MOTORING...
Eli ainakin PP-tuningilla kytkinkahva sama mutta jarrukahva eri (GEN1 vs. GEN2)
Et viittis kokeilla sitä kytkin kahvaa et miten istuu ja miten tuo micro pelaa.. vain 1 ruuvi
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
83-1240005952

Viesti Kirjoittaja 83-1240005952 »

Nesmit kirjoitti:
expressbus kirjoitti:PP-tuningista ite tykännyt,saa eri värisinä,pitkinä ja lyhyinä ja laadukkaan oloiset,tosin ei halvat(ylläri) Bike Doctor myy

Itellä odottaa hyllyssä PP-tuuuuuninkin pitkät mustat kahvat asennusta :thumbup:

...PP-TUNING... tuolta näkee sopivuustaulukon : ...MOTORING...
Eli ainakin PP-tuningilla kytkinkahva sama mutta jarrukahva eri (GEN1 vs. GEN2)
Nämä PP-Tuningin kahvat on varmaan parhaasta päästä ominaisuuksiensa osalta. Ikävä vaan, että kumpikin kahva ottaa ainakin vakio K8:ssa (ilman madalluksia/korotuksia) katteisiin kiinni. Sama pätee tosin myös Pazzon (pitkään) jarrukahvaan, mutta onneksi vaan niin pienesti, ettei pitäisi sen takia tulla suuria ylläreitä.
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Juurikin tälläiset "säädöt" ottaa kuulaan ostaa suht kalliit kahvat ja sit tollanen virhe.
Toivottavasti ei ole asennus virhe ja jokainen tajuu että clipareissa on tilaa kääntää ja siirtää niin jarru kuin kytkin runkoa. Asv ei osunut mihinkään katteeseen ei gen1 eikä gen2
ainoa ongelma oli se mikro kytkin, jos viitsii itse laittaa siihen runkoon 2 mm lätkän niin kahva toimii molemmissa suht ok gen 1 tosi hyvin ja gen 2 joutuu säätämään kahvaa hieman ylemmäs jotta avaa kytkimen tarpeeksi. saatavilla on lyhyttä ja pitkää.. ja niitähän myy gearzone ihan koto suomessa maksaa 135 € kpl ( mut kandee venaa hetki ) jos vaikka saatais ihan oikeesti toimiva kahva..

PS ihan testi mielessä tilasin nuo halppis kahvat pällisteltäväkis :p




Edited By Tr3 on 1285150827
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Tr3 kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:
expressbus kirjoitti:PP-tuningista ite tykännyt,saa eri värisinä,pitkinä ja lyhyinä ja laadukkaan oloiset,tosin ei halvat(ylläri) Bike Doctor myy

Itellä odottaa hyllyssä PP-tuuuuuninkin pitkät mustat kahvat asennusta :thumbup:

...PP-TUNING... tuolta näkee sopivuustaulukon : ...MOTORING...
Eli ainakin PP-tuningilla kytkinkahva sama mutta jarrukahva eri (GEN1 vs. GEN2)

Et viittis kokeilla sitä kytkin kahvaa et miten istuu ja miten tuo micro pelaa.. vain 1 ruuvi

Jees, tossa eilen asentelin kahvat...

Jarrukahva mahtu just ja just kääntyyn. Kytkinkahva tosiaan kalahtaa katteisiin ylhäältä kun kääntää sarvia ääriasentoon.
Itellä 15mm korotuslevy yläkolmion alla (ylemmät värinäkumit poistettu myös).
En jaksanut alkaa koittaan miten mahtuu kääntyyn alkuperäsellä kokoonpanolla (todennäkösesti mahtuu?). :glare:
Micro pelas hyvin (varsinkin jos lämmitti maksalaatikkoo :omituinen: )

Samalla tuli haettua Arieten kulmaventtiilit vanteisiin Bike Doctorilta. Täytyy pläjäyttää kiinni seuraavalla kertaa kun vaihtaa renkaat (Power Puret odottaa asennusta) ...ARIETE...




Edited By Nesmit on 1285410902
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

Huoltokaksikko Jämsässä myy Titax kahvoja gen2:seen 120€/kpl
Vaikutti laadukkailta, oisin ostanut itselleni jos olis ollut lyhyttä mallia.

Tosin saattoi olla aavistuksen alkuperäistä lyhyempi...
Hopee on nopee?
Galleria
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

sam77 kirjoitti:Huoltokaksikko Jämsässä myy Titax kahvoja gen2:seen 120€/kpl
Vaikutti laadukkailta, oisin ostanut itselleni jos olis ollut lyhyttä mallia.

Tosin saattoi olla aavistuksen alkuperäistä lyhyempi...
...ostin ko. kahvat (gen1:een) kesällä heräteostona, mutta eipä ole vielä tullut laitatettua paikoilhen...hyvä kun muistutit, pitänee kävästä JiiPeen luona, että laittaa ne kun niin luppaili "kaupantekijäisiksi".

Laadukkaat ne on varmasti. Tuli vain ittelle semmonen hassi tuossa, että luulin sanomaansa hintaa parin hinnaksi, mutta kun kävi ilmi, että onki per kappale, niin enpäs sitten enhän alakanu kovemmin tinkaamhan vaan teimmä kaupat :D
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
kiitokori
Viestit: 154
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 19:10
Paikkakunta: härmä

Viesti Kirjoittaja kiitokori »

sam77 kirjoitti:Huoltokaksikko Jämsässä myy Titax kahvoja gen2:seen 120€/kpl
Vaikutti laadukkailta, oisin ostanut itselleni jos olis ollut lyhyttä mallia.

Tosin saattoi olla aavistuksen alkuperäistä lyhyempi...

ebay.co.uk TITAX, jarru ja kytkin kahvat suomeen rahteineen 149€.

Vaikuttaa siltä että samat käy Gen 1 ja Gen 2 .

onko kokemuksia mahtuuko Gen 2 ongelmitta.
Suomalainen Työmies

ex.2008 harmaa/musta

2011 valkee
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Tr3 kirjoitti:Eroa on . Micro kytkin on samassapaikassa ja gen2
vaatii kosketuksen tietyssä kohtaa jos kytkin painuu ennen kuin on suunniteltu
syttyy F1 valo ilmoittaa c00 koodia . Selvitettiin oikein tehtaalta , koodi on siis ohjelirjan mukaan
kaikki ok mutta jos valo palaa niin mopo ottaa käyttöön safe moden eli vähentää tehoa. Toki poistuu jos koneen sammuttaa , mutta syttyy uudestaan jos kahvan synkka mikrokytkimeen muuttuu,
Samoin työsylinterin liike on eri gen1 ja 2 eli asv kahva ei toimi ( tekevät parhaillaan uutta ) pazzo toimii mutta gen 2 joutuu säätämään aika ison liike radan kytkimelle jotta irroittaa tarpeeksi.

Itse odotan että asv saa kahvan valmiiksi, on paras ja hienoin. Asv myynnissä olevan kahvan lyhyenä tai pitkänä istuu kuin hanska eikä osu katteisiin, joutuu laittamaan kahvan runkoon 2 mm korotuspalan jotta toimii hyvin gen 1 ja gen 2 joutuu vielä vaihtamaan sen pienen hopeisen tangon joka työntyy sinne työsylinteriin , pituus ero 1,5 mm

Tere!:)

Gen 2:n jarru- ja kytkinkahvoistahan on ollut kohtuullisesti täällä puhetta, mutta nyt käytännössä hankittua tietoa kaipaisi hän muutamista asioista. Elikkäs: olen hankkimassa standardimittaisia mustia kahvoja punaisilla säätimillä. ASV on ollut kuvien perusteella suosikkini, mutta noita kytkimeen liittyviä ongelmia en kylläkään halua riesakseni ottaa; uuden lisävarustekamppeen pitää pelata ilman modauksia - minun mielestäni ??? . Näihin kysymyksiin haluaisin tietoja:

1) Mitkä kahvat pelaavat varmasti ml kytkimen mikrokytkin eivätkä ota katteisiin kiinni; pyörää ei ole madallettu eikä korotettu ja tanko on vakio.
2) Mitä kahvaa voi säätää lähemmäksi tankoa kuin vakiokahvaa? Täällähän kirjoitettiin, että ainakin Pazzossa säätövara on just sama kuin vakiossa
3) Oma suosikkisi noin niin kuin toimivuuden ja ulkonäön suhteen?
4) Oisko jollain tietoa, onko ASV saanut uudet kahvat Gen 2:een valmiiksi? Itse en ko tietoa ole löytänyt.

Olen täällä Englannissa heinäkuun loppuun asti ja täältä on helppo tilata vaikka mitä. Busa on tietysti täällä mukana. Sumujen Saarihan on siitä mielenkiintoinen, että yllättävän moni firma ei lähetä mitään netin kautta tilattua täältä saarelta ulos päin, ja nyt pitää hyödyntää tämä täällä oleskelu tässäkin mielessä.

Kiitoksia kommenteista jo etukäteen! :)




Edited By Kamibusa on 1300278277
MAL
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

empä oo viel sellaisa nähny, ja se on ihan helvetin outoa, ite tilasin ASV ei käyny sit mitenkään. micron ku sai toimii niin kahva jättää työsylinterin liian pintaa ( ei siis avaa kytkintä tarpeeksi )

Pazzo pitkä kahva osui katteeseen , toki jos käänsi kahvaa niin ei osunu mutta kulma muuttui musta huonoksi. ( eli tarttee kääntää sitä koko työsylinteri hässäkkää ) ja osuipa vielä siihen tankopainoon kytkinpuoli.. kun puristi pohjaan , sehän ei haittaa mutta vituttaa.

Pazzon lyhyt kahva toimii kai ihan jees ( ei omaa kokemusta )

Kiinan kahvat Pazzo kopio the2wheels.com istuu hyvin ei osu katteeseen . mutta osuu tanko painoon , ja mikrokytkimelle joutuu liimaamaan 1,5 mm korotuspalan kytkin kahvan runkoon. helppo ja halpa modi . vastaava lyhyt kahva ei osu mihinkään ja toimii hyvin! http://shop.the2wheels.com/CNC-Adj....uki.htm


kiinan uusi säädettävä ja taittuva kahva istuu täysin tarvii vain sen pikku palan sinne micron toimintaa takaamaan http://shop.the2wheels.com/CNC-Ext....uki.htm

ei osu katteeseen eikä painoon , sika halpa ja toimii




Edited By Tr3 on 1300282013
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Noissa kiinan malleissa on kai tuotanto erissä kohtuu isoja eroja , saattaa joutua laittaa lukitetta ja hieman kiristämään ruuvveja ennen asennusta mutta jos ASV hinnalla saat 4 settiä noita niin :p
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
74-1280923132

Viesti Kirjoittaja 74-1280923132 »

Itse laitoin Pazzon pitkät tässä talven aikana. Ja mitä hallissa nyt pääsi ajeleen ja käänteleen niin toimi moitteetta. Kahvat ei ottanu mihinkään kiinni ja mielestäni kahvoja sai hieman lähemmäks kuin alkuperäsiä.
Tuo mikrokytkin juttu hieman epäselvä mutta kaippa se toimi ilman modauksia kun ylimääräsiä valoja ei mittaristoon syttyny ja jarruvalo toimi niin kuin kuuluu
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Se micro josta puhuin on nimen omaan kytkimen puolella. Ja sen huomaa kyllä kun mopo ei käynnisty.
Kun asentaa kahvoja niin kiinnittäkää huomiota kun puristaa kytkintä niin milloin tuo mikro sulkee ja avaa siitä tulee sellainen siro napsahtelu, sit vaan katsoo että uudella kahvalla tuo siro napsahtelu kuuluu samaan aikaan suht samassa kohtaa kytkimen liikerataa. Ja katsokaa orkkis työsylinterin painumaa ja sit tarvike kahvan aiheuttamaa painumaa, jos nuo on ok ni sit kaikki on okei.
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Tr3 kirjoitti:Noissa kiinan malleissa on kai tuotanto erissä kohtuu isoja eroja , saattaa joutua laittaa lukitetta ja hieman kiristämään ruuvveja ennen asennusta mutta jos ASV hinnalla saat 4 settiä noita niin :p

No niin, viikko sitten tilaamani Kiinan säädettävät Pazzot saapuivat tänään ja asentelin ne saman tien paikoilleen. Hyvin istuvat, mutta jonkin verran ylös-alas klappia varsinkin kytkinkahvaan tuntuisi jäävän - kaikkien kiristelyjenkin jälkeen. Toisaalta, eipä tuo varmaankaan mitään haittaa ja saattaapi olla, että sama ilmiö toistuisi myös viisi kertaa kalliimmilla kahvoilla. ??? Mutta ei ota nämä kahvat katteisiin!!

Toi micron toiminta vaati tosiaan pienen korokkeen laiton kahvaan. Pistin palan kaksipuoleista teippiä kahvaan ja teippiin pienen metallipalan. Hyvin tuntuu vörkkivän! :pomppu:

TR3:lle kiitokset hyvästä kahvasuosituksesta. :kippis:




Edited By Kamibusa on 1302036454
MAL
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

No brob, thanks:p

http://kuvablogi.com/nayta/2964694/

Tos noi mun




Edited By Tr3 on 1302058552
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Vastaa Viestiin