K8:n turbotus - Jos joku vaikka turbottaa...

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

Tarkkuutta turbotuksen kanssa tai voi käydä vaikka vahingossa näin....VAURIO

Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...


MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA :D
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

KIVINIEMI kirjoitti:Tarkkuutta turbotuksen kanssa tai voi käydä vaikka vahingossa näin....VAURIO

Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...


MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA :D

Voe witalis! Tossa kohtaa varmaan kypsytysindeksi melko korkealla...
Teräspunos ei kestä sen paremmin kuumaa, ainoastaan hetken pidempään antaa anteeksi kontaktia kuuman pinnan kanssa. Sähkötöissä liikkuvassa kalustossa jo tottunut siihen että AINA pitää varmistaa liitokset, kiinnipysymiset ja miettiä ns. pahin skenaario varmistusten suhteen l. nippusiteitä (teräslukolla) tai tarvittaessa pantoja runkoliitoksella käytän omissa töissä.
Sama pätee hydrauliikkaan jossa painepiikit saa letkut elämään, myös letkujen kiertymisrasitus pitää minimoida. Muuten korkkaa liittimet hyvin pian.

Snake, en voi huutaa luutuuttiin kuittia kun en todennäköisesti ole paritellut kenenkään mitsukuskin kanssa (luutuuttia siis :rasberry: ).
AD/HD
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Dösällä kirjoitti:
KIVINIEMI kirjoitti:Tarkkuutta turbotuksen kanssa tai voi käydä vaikka vahingossa näin....VAURIO

Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...


MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA :D

Voe witalis! Tossa kohtaa varmaan kypsytysindeksi melko korkealla...
Teräspunos ei kestä sen paremmin kuumaa, ainoastaan hetken pidempään antaa anteeksi kontaktia kuuman pinnan kanssa. Sähkötöissä liikkuvassa kalustossa jo tottunut siihen että AINA pitää varmistaa liitokset, kiinnipysymiset ja miettiä ns. pahin skenaario varmistusten suhteen l. nippusiteitä (teräslukolla) tai tarvittaessa pantoja runkoliitoksella käytän omissa töissä.
Sama pätee hydrauliikkaan jossa painepiikit saa letkut elämään, myös letkujen kiertymisrasitus pitää minimoida. Muuten korkkaa liittimet hyvin pian.

Snake, en voi huutaa luutuuttiin kuittia kun en todennäköisesti ole paritellut kenenkään mitsukuskin kanssa (luutuuttia siis :rasberry: ).
Mut hei,, osa toimitus on nopeaa ja toimii :thumbup:
Asiasta tietämättömänä voin kertoa etten tiedä asiasta mitään, mutta rahalla saa ja,,,
Pitäis varmaan mennä sellaisiin duuneihin että sais rahaa, voi kettu.
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

eihän tuossa öljy palanut kun noin helposti sammu? mut millai tuo paineletku pääsi hankaamaan kun moottorin kyljestä lähtö ja turboon kylkeen kiinni, molemmathan on kiinteitä ja liikkumattomia osia?
ootko jo ruumiinavausta tehny, kuinkahan paljon vähäinen öljynmäärä on vahingoittanut konetta? toivottavasti sisälle jäi käyttökelpoisia osia.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

en ole vielä konetta purkanut mutta jäi sinne koneeseen öljyäkin, kun kerkisin aika nopeasti samuttamaan... onneksi ei tapahtunut missään lentokentällä...

Paineletku oli liian lähelle turboa asennettu mistä pääsi kulumaan poikki... en tiedä miksi meni poikki kun eihän se tosissaan mihinkään liiku.. olisko osunnut jo asennuksen jälkeen heti turboon... kesti se siellä kuitenkin noin 13000 kilometriä


nyt kun alkaa syksy pimenemään niin alkaa kone ottamaan alas ja katsoa tarviiko uusia paljon osaa....
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Veikkaan että on päässyt liikahtamaan jostain syystä ja sitten turbokuumaa saatuaan yksinkertaisesti palanut puhkipoikki, lopputulos onkin jo tiedossa.
Miten se tuli loppujen lopuksi sammui? Videon perusteella "itsestään", mikä siellä oikein poksahti? En ainakaan mitään sammutusjauheita nähnyt kuvista.
AD/HD
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

jäähdytys letku repesi kyljestä auki ja siitä nesteet ulos.


busassa on vakiona automaattinen sammutusjärjestelmä :p
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Perskules, mulla on käynyt kans tässä taannoin niin että vesiletku repesi. Ihan käsittämätöntä. Ja sit toisella kerralla turbon öljyletku poikki. Se johtuu kylläkin siitä, ettei ole kumiletkuja mitkä kestää kuumaa, öljyä sekä painetta.

Kummallakin kerralla mopedi säilyi ilman sen suurempia vaurioita, kuskia vain v....ti suuresti mutta senhän sai oluella äkkiä unohduksiin.

:shocked:
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Joku varttinen kolmikudosletku vois toimia, tosin vähän jäykempää mutta jos kunnon kiinnikkeillä ankkuroi paikalleen ettei pääse kontaktiin turbon kanssa niin ei ongelmaa pitäisi olla. Oletteko käyttäneet 1-kudosletkuja yleensä? Ainakin toi palanut pätkä näyttäisi sellaiselta. Melko kevyiltä näytti puristusholkit imo... isommilla paineilla voi liitokset korkata myös varsinkin kun letkulle tulee ikää l. kovettuu/jäykistyy.
AD/HD
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

mcxpressin sarjassa ton letkun tilalla on putki, ilmesesti sit kait jotain hydyputkee.
tetsa
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mulla ptfe-teräspunosletkua ja lähellä pakopesää menee mutta ei pääse heilumaan ja ottamaan kosketusta, tai ei ainakaan vielä ole päässyt.

Aikasemmin mullaki oli putkena loppupätkä, mikä kaiketi paras ratkaisu, mutta meni sitte uuden ahtimen myötä uusiksi.




Edited By gsxr on 1285197391
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..
AD/HD
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Dösällä kirjoitti:Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..
Sehän kannattaa toteutta sellasella liitoksella, jota sillä hetkellä tarjolla! Käypäsellä banjoliittimellä lähtö moottorin kupeesta, siitä eteenpäin voi tehdä "omasta päästä", ko. turboon käypäsen! En muista ulkoa millanen liitos tossa Xpressenissä... Mullakin teräspunosta pikkupätkä, loppu teräsputkella.

Onnea rakenteluun, apuja annetaan mahd. paljon!!

Hanki kerralla sellanen turbo, jossa reserviä riittää, mutta älä niin isoa, ettei ennen 8500rpm tapahdu mitään! Helppoa, eikö? Jos jostain saat tämmösen kuin mulla, suosittelen! Riittää +300hp, +250hp, lähtee pikkupaineilla, ja herää oikeasti alhaalta, joka kadulle tärkeetä!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

http://i28.photobucket.com/albums....8676378
tos vesiletkun sivussa muuttuu koneelta tuleva tpletku putkeksi ja turbon päässä banjoliitin jossa putki kiinteenä.




Edited By jarim on 1285606718
tetsa
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Neuvottelut käynnissä talvehtimispaikasta, mahdollisesti paikka jossa täydet korjaamovehkeet l. säätämiset voi alkaa pikkuhiljaa. Tai sitten myyn ja ostan, asianomaiset tunnistaa itsensä kyllä ;)

Mamman mobo on sitten aivan eri asia, siihen mitään lisähenkeä lähde edes kokeilemaan. Pysyköön taustapeileissä.
AD/HD
Vastaa Viestiin