K8:n turbotus - Jos joku vaikka turbottaa...
Tarkkuutta turbotuksen kanssa tai voi käydä vaikka vahingossa näin....VAURIO
Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...
MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA
Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...
MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA
KIVINIEMI kirjoitti:Tarkkuutta turbotuksen kanssa tai voi käydä vaikka vahingossa näin....VAURIO
Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...
MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA
Voe witalis! Tossa kohtaa varmaan kypsytysindeksi melko korkealla...
Teräspunos ei kestä sen paremmin kuumaa, ainoastaan hetken pidempään antaa anteeksi kontaktia kuuman pinnan kanssa. Sähkötöissä liikkuvassa kalustossa jo tottunut siihen että AINA pitää varmistaa liitokset, kiinnipysymiset ja miettiä ns. pahin skenaario varmistusten suhteen l. nippusiteitä (teräslukolla) tai tarvittaessa pantoja runkoliitoksella käytän omissa töissä.
Sama pätee hydrauliikkaan jossa painepiikit saa letkut elämään, myös letkujen kiertymisrasitus pitää minimoida. Muuten korkkaa liittimet hyvin pian.
Snake, en voi huutaa luutuuttiin kuittia kun en todennäköisesti ole paritellut kenenkään mitsukuskin kanssa (luutuuttia siis :rasberry: ).
AD/HD
Mut hei,, osa toimitus on nopeaa ja toimiiDösällä kirjoitti:KIVINIEMI kirjoitti:Tarkkuutta turbotuksen kanssa tai voi käydä vaikka vahingossa näin....VAURIO
Tähän kaikkeen oli syynä öljyletku.
olisi voinut olla teräspunosta niin ei olisi hankaantunut turboon ja kulunut puhki..
Tai olisi pitänyt varmistaa jollain kiinnikeellä ettei pääse letku vastaamaan kuumaan turboon...
MUTTA OPPIHAN TÄSSÄ TAAS UUTTA
Voe witalis! Tossa kohtaa varmaan kypsytysindeksi melko korkealla...
Teräspunos ei kestä sen paremmin kuumaa, ainoastaan hetken pidempään antaa anteeksi kontaktia kuuman pinnan kanssa. Sähkötöissä liikkuvassa kalustossa jo tottunut siihen että AINA pitää varmistaa liitokset, kiinnipysymiset ja miettiä ns. pahin skenaario varmistusten suhteen l. nippusiteitä (teräslukolla) tai tarvittaessa pantoja runkoliitoksella käytän omissa töissä.
Sama pätee hydrauliikkaan jossa painepiikit saa letkut elämään, myös letkujen kiertymisrasitus pitää minimoida. Muuten korkkaa liittimet hyvin pian.
Snake, en voi huutaa luutuuttiin kuittia kun en todennäköisesti ole paritellut kenenkään mitsukuskin kanssa (luutuuttia siis :rasberry: ).
Asiasta tietämättömänä voin kertoa etten tiedä asiasta mitään, mutta rahalla saa ja,,,
Pitäis varmaan mennä sellaisiin duuneihin että sais rahaa, voi kettu.
eihän tuossa öljy palanut kun noin helposti sammu? mut millai tuo paineletku pääsi hankaamaan kun moottorin kyljestä lähtö ja turboon kylkeen kiinni, molemmathan on kiinteitä ja liikkumattomia osia?
ootko jo ruumiinavausta tehny, kuinkahan paljon vähäinen öljynmäärä on vahingoittanut konetta? toivottavasti sisälle jäi käyttökelpoisia osia.
ootko jo ruumiinavausta tehny, kuinkahan paljon vähäinen öljynmäärä on vahingoittanut konetta? toivottavasti sisälle jäi käyttökelpoisia osia.
jeejee 1/4 alle kympin
en ole vielä konetta purkanut mutta jäi sinne koneeseen öljyäkin, kun kerkisin aika nopeasti samuttamaan... onneksi ei tapahtunut missään lentokentällä...
Paineletku oli liian lähelle turboa asennettu mistä pääsi kulumaan poikki... en tiedä miksi meni poikki kun eihän se tosissaan mihinkään liiku.. olisko osunnut jo asennuksen jälkeen heti turboon... kesti se siellä kuitenkin noin 13000 kilometriä
nyt kun alkaa syksy pimenemään niin alkaa kone ottamaan alas ja katsoa tarviiko uusia paljon osaa....
Paineletku oli liian lähelle turboa asennettu mistä pääsi kulumaan poikki... en tiedä miksi meni poikki kun eihän se tosissaan mihinkään liiku.. olisko osunnut jo asennuksen jälkeen heti turboon... kesti se siellä kuitenkin noin 13000 kilometriä
nyt kun alkaa syksy pimenemään niin alkaa kone ottamaan alas ja katsoa tarviiko uusia paljon osaa....
Veikkaan että on päässyt liikahtamaan jostain syystä ja sitten turbokuumaa saatuaan yksinkertaisesti palanut puhkipoikki, lopputulos onkin jo tiedossa.
Miten se tuli loppujen lopuksi sammui? Videon perusteella "itsestään", mikä siellä oikein poksahti? En ainakaan mitään sammutusjauheita nähnyt kuvista.
Miten se tuli loppujen lopuksi sammui? Videon perusteella "itsestään", mikä siellä oikein poksahti? En ainakaan mitään sammutusjauheita nähnyt kuvista.
AD/HD
Perskules, mulla on käynyt kans tässä taannoin niin että vesiletku repesi. Ihan käsittämätöntä. Ja sit toisella kerralla turbon öljyletku poikki. Se johtuu kylläkin siitä, ettei ole kumiletkuja mitkä kestää kuumaa, öljyä sekä painetta.
Kummallakin kerralla mopedi säilyi ilman sen suurempia vaurioita, kuskia vain v....ti suuresti mutta senhän sai oluella äkkiä unohduksiin.
Kummallakin kerralla mopedi säilyi ilman sen suurempia vaurioita, kuskia vain v....ti suuresti mutta senhän sai oluella äkkiä unohduksiin.
Joku varttinen kolmikudosletku vois toimia, tosin vähän jäykempää mutta jos kunnon kiinnikkeillä ankkuroi paikalleen ettei pääse kontaktiin turbon kanssa niin ei ongelmaa pitäisi olla. Oletteko käyttäneet 1-kudosletkuja yleensä? Ainakin toi palanut pätkä näyttäisi sellaiselta. Melko kevyiltä näytti puristusholkit imo... isommilla paineilla voi liitokset korkata myös varsinkin kun letkulle tulee ikää l. kovettuu/jäykistyy.
AD/HD
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Sehän kannattaa toteutta sellasella liitoksella, jota sillä hetkellä tarjolla! Käypäsellä banjoliittimellä lähtö moottorin kupeesta, siitä eteenpäin voi tehdä "omasta päästä", ko. turboon käypäsen! En muista ulkoa millanen liitos tossa Xpressenissä... Mullakin teräspunosta pikkupätkä, loppu teräsputkella.Dösällä kirjoitti:Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..
Onnea rakenteluun, apuja annetaan mahd. paljon!!
Hanki kerralla sellanen turbo, jossa reserviä riittää, mutta älä niin isoa, ettei ennen 8500rpm tapahdu mitään! Helppoa, eikö? Jos jostain saat tämmösen kuin mulla, suosittelen! Riittää +300hp, +250hp, lähtee pikkupaineilla, ja herää oikeasti alhaalta, joka kadulle tärkeetä!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
http://i28.photobucket.com/albums....8676378
tos vesiletkun sivussa muuttuu koneelta tuleva tpletku putkeksi ja turbon päässä banjoliitin jossa putki kiinteenä.
Edited By jarim on 1285606718
tos vesiletkun sivussa muuttuu koneelta tuleva tpletku putkeksi ja turbon päässä banjoliitin jossa putki kiinteenä.
Edited By jarim on 1285606718
tetsa
Neuvottelut käynnissä talvehtimispaikasta, mahdollisesti paikka jossa täydet korjaamovehkeet l. säätämiset voi alkaa pikkuhiljaa. Tai sitten myyn ja ostan, asianomaiset tunnistaa itsensä kyllä
Mamman mobo on sitten aivan eri asia, siihen mitään lisähenkeä lähde edes kokeilemaan. Pysyköön taustapeileissä.
Mamman mobo on sitten aivan eri asia, siihen mitään lisähenkeä lähde edes kokeilemaan. Pysyköön taustapeileissä.
AD/HD