timppa72 kirjoitti:laitetaan kendall 20/50w.onko muilla kokemuksia.hintavaa ainaki.edellisessä busassa pelas ainaki laatikko hyvin.
Juu hintavaa oli. Mut mitä käyntiääneen tulee niin sen eron huomaa...se niinkuin kiittää siitä että onpa HYVÄÄ velliä ja uskallanpa väittää että koko pyörä toimii nyt paremmin. En tierä mitkät kurat myyjä sinne oli jättänyt.
Vaihdoin toki tulpat, suodattimet ja öljyt yht.aikaa...mutta nyt tuntuu pelittävän hyvin
suosittelee
Toista kertaa sisällä k8 bussissa MOBIL DELVACit Piti testimielessä piruuttaan laittaa. Hienosti toimii, en siis huomannut eroa edellisiin mopon kuvalla varustettuihin öljyihin. Kytkin pitää ja loota toimii. Laitan myös jatkossa niin pitkään kun tuo 20L/80e (jostain saa 66 eurollakin) kannu riittää, sitten voikin kokeilla muitakin vastaavia halpisöljyjä jotka täyttää vaaditut API-luokitukset.
Onko kukaan muu uskaltanut laittaa tähän muista 4-tahtimoottoreista poikkeavaan jumalten vehkeeseen DIESEL-öljyjä?
Mulla oli Delvac MX:ää ennekuin tilojen puutteessa menin ja laitatin nostolevyn sylinteriryhmän alle ja mekaanikko laittoi Motulit..en jaksanut viimevaihdossa vaihtaa suodatinta(on tuo ahdin vähän edessä) ja laitoin sitten vielä lirumpaa samaa 5100 Motulia. Toimii kumpaisillakin merkeillä hyvin, mutta eipä tuota öljyä nyt niin sutena mene että olkoot sitten nyt 10w-50w..mutta aion kyllä jossain vaiheessa pestä taas koneen Delvacilla ja laittaa sitte lirut sisään kun tuntuu juuri tuo 10w-50w toimivan kerrassaan loistavasti..eikä ole valskannu putken rupeli tahi syöny kone.
Olen aina ihmetellyt, että mistä sen peruskäytössä tietää että öljyt toimii hyvin??
Onhan tietysti 100 öljyn toimittava paremmin kun halvan, mut jos ajaa esim. tourinkia 5tkm, ja vaihtaa toiset öljyt niin mistä tuon eron huomaa?
Kytkimen toiminta nyt tietysti on helppo todeta. Omien kokemuksien mukaan sikailukäytössä perus mineraaliöljyillä ei kytkin luista niin helposti. Vaikeita moottorivaurioita on taas syntynyt öljyihin katsomatta.
Olen aina ihmetellyt, että mistä sen peruskäytössä tietää että öljyt toimii hyvin??
Sitä minäkin olen ihmetellyt.
Onhan tietysti 100 öljyn toimittava paremmin kun halvan, mut jos ajaa esim. tourinkia 5tkm, ja vaihtaa toiset öljyt niin mistä tuon eron huomaa?
Niinpä. 100 euron öljyt odottaa asennustaan. Motul 300v.
Kytkimen toiminta nyt tietysti on helppo todeta. Omien kokemuksien mukaan sikailukäytössä perus mineraaliöljyillä ei kytkin luista niin helposti. Vaikeita moottorivaurioita on taas syntynyt öljyihin katsomatta.
Mineraaliöljyistä en tiedä mutta kytkin kyllä luistaa jos tehoa löytyy ja moottorivaurioita syntyy asioiden ollessa pielessä.
storbacka kirjoitti:Olen aina ihmetellyt, että mistä sen peruskäytössä tietää että öljyt toimii hyvin??
Onhan tietysti 100 öljyn toimittava paremmin kun halvan, mut jos ajaa esim. tourinkia 5tkm, ja vaihtaa toiset öljyt niin mistä tuon eron huomaa?
Kytkimen toiminta nyt tietysti on helppo todeta. Omien kokemuksien mukaan sikailukäytössä perus mineraaliöljyillä ei kytkin luista niin helposti. Vaikeita moottorivaurioita on taas syntynyt öljyihin katsomatta.
Juurikin jouhevalla hyvällä toiminnalla tarkoitan itse lähinnä kytkintä ja vaihdelaatikkoa..mekaanisiin ääniin ja litkun katoamiseen ei busassa ole ollut juuri merkitystä
Onko muilla kokemuksia 10-60 Motulista? Ite ajellut tän kesän ja hyvin on toiminut? Kaveri ajelee SBK sarjaa ja se ne siihen asensikin, väittäen erittäin hyväksi öljyksi...