Suzukin tehoista..
Onko kellään tietoa kuinka Suzuki moottoritehot ilmoittaa ?
Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
Kun taas 12R kawasta vastaavilla palikoilla tuli 189hp takikselta
Teho ero on järjetön, 32hp pikasen laskutoimituksen jälkeen.
Ja samassa penkissä molemmat jarrutettu.
Kumminkin ilmoitetut moottori tehot ynnäten ero vain 3hp.
En ymmärrä
Osaiko joku valottaa mistä on kysymys?
???
Kawasta Busan puikkoihin siirtynyt
Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
Kun taas 12R kawasta vastaavilla palikoilla tuli 189hp takikselta
Teho ero on järjetön, 32hp pikasen laskutoimituksen jälkeen.
Ja samassa penkissä molemmat jarrutettu.
Kumminkin ilmoitetut moottori tehot ynnäten ero vain 3hp.
En ymmärrä
Osaiko joku valottaa mistä on kysymys?
???
Kawasta Busan puikkoihin siirtynyt
hmm....mulla on -00 bussi ja takikselta lähtee n.160hp,eikä siinä oo oikeen mitään muuta muutettu kun putkisto loppuosiltaan(alkukäyrästö alkuperäinen) Micronin vaimentajalla.
Oiskohan toi totta ettei enempää löylyä löydy tollasella vireillä?
Onhan se niinkin että penkeissäkin on eroja...siis tehopenkeissä.......hmmm
Oiskohan toi totta ettei enempää löylyä löydy tollasella vireillä?
Onhan se niinkin että penkeissäkin on eroja...siis tehopenkeissä.......hmmm
Kerran olin kuulolla ku Siukolan Eki filosofoi aiheesta. Hänen mukaansa pakoputkivirityksellä tosiaankin irtoaa enemmän heppoja SUHTEESSA 12r:stä kuin busasta. Johtuu hänen mukaansa siitä, että vakiona busan putki on kavan putkea paremmin hengittävä.
Mitä sitten tulee penkitystuloksiin... Ei ole tavatonta että samana päivänä samalla pyörällä ja vieläpä samassa paikassa kahdella eri penkillä tehdyt mittaukset heittävät jopa sen 30hv takikselta. (olikos se nyt lanatti joka kävi molemmissa) Itse vannon tällä hetkellä kemiläisten mittausten nimeen, siellä tullut vähiten lainahevosia, lisäksi tulosten yhdenmukaisuudestakin voi päätellä paljon.
Mitä sitten tulee penkitystuloksiin... Ei ole tavatonta että samana päivänä samalla pyörällä ja vieläpä samassa paikassa kahdella eri penkillä tehdyt mittaukset heittävät jopa sen 30hv takikselta. (olikos se nyt lanatti joka kävi molemmissa) Itse vannon tällä hetkellä kemiläisten mittausten nimeen, siellä tullut vähiten lainahevosia, lisäksi tulosten yhdenmukaisuudestakin voi päätellä paljon.
Kujo kirjoitti:Mitä sitten tulee penkitystuloksiin... Ei ole tavatonta että samana päivänä samalla pyörällä ja vieläpä samassa paikassa kahdella eri penkillä tehdyt mittaukset heittävät jopa sen 30hv takikselta. (olikos se nyt lanatti joka kävi molemmissa)
Miten on kun tunnut tuota tekniikkaa tuntevan ... siis miten vaikuttaa onko kone "kunnolla sisäänajettu" vai ei? Eli konettahan kannattaa käyttää noin parituhatta km ennen pakosarjan avarruksia? Näin olen itselleni antanut kertoa.
Jotenkin liittyy siihen, että koneen palikat 'muotoutuvat' ko. seurusteluaikana toisiinsa? Olenko ihan metsässä?
Ja eikös sillä ole enemmän merkitystä miten tehoa tulee entiseen lisää kuin mitä muissa peleissä samalla vimpaimilla saa ulos. Itse olen tyytyväinen omiin tehonlisäyksiin ja ainakin Viaber tuntuu luotettavalta ja ammattitaitoiselta paikalta ja hepulta.
Muita kokemuksia ko.liikkeestä?
edittiä: Niin ja eikös ilmanalan vaihtelutkin ole huomioitava tehonmittauksissa?
Esa
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Tuntuu oudolta sillä mulle tuli Acran hormiston ja Suitsan oman boxin säätöjen avulla lisää 11,8 luupäätä ..hmmm.ksthb kirjoitti:Onko kellään tietoa kuinka Suzuki moottoritehot ilmoittaa ?
Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
Olitko se sinä silloin tuolla Harrin luona käväisemässä kun meitsin kehonsiirtovälinettä kasattiin? Tuosta kokoonpanosta ja tehonlisäyksestä tuli vainen mieleeni.
Esa
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Siukolan mielipide oli sisäänajosta, että ei merkitystä tehoihin!
Perusteli sillä, että nykykoneet on niin tarkkaan viimeisteltyjä ja toleranssit kohdallaan jo tehtaalta lähtiessä. Antoi ymmärtää, että sisäänajo nykyprätkillä on lähinnä turhaa.
Kai se on vain yksi mielipide , joku muu on toista mieltä?
Itse uskon tehtaan ohjeisiin.
Perusteli sillä, että nykykoneet on niin tarkkaan viimeisteltyjä ja toleranssit kohdallaan jo tehtaalta lähtiessä. Antoi ymmärtää, että sisäänajo nykyprätkillä on lähinnä turhaa.
Kai se on vain yksi mielipide , joku muu on toista mieltä?
Itse uskon tehtaan ohjeisiin.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Jone kirjoitti:Siukolan mielipide oli sisäänajosta, että ei merkitystä tehoihin!
Perusteli sillä, että nykykoneet on niin tarkkaan viimeisteltyjä ja toleranssit kohdallaan jo tehtaalta lähtiessä. Antoi ymmärtää, että sisäänajo nykyprätkillä on lähinnä turhaa.
Kai se on vain yksi mielipide , joku muu on toista mieltä?
Itse uskon tehtaan ohjeisiin.
heh tuohan pitää muistaa seuraavan pyörän kanssa jos sen uutena ostaa... täysiä ja heti.
ksthb kirjoitti:Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
En ymmärrä
Osaiko joku valottaa mistä on kysymys?
???
Eipä tuolla Yoshilla sen enempää saa. :O Akralla liikuttaisiin lukemissa 160+
Yksi vaikuttava tekijä on myös: säätäjä/penkittäjä. ???
ksthb kirjoitti:Onko kellään tietoa kuinka Suzuki moottoritehot ilmoittaa ?
Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
Kun taas 12R kawasta vastaavilla palikoilla tuli 189hp takikselta
Teho ero on järjetön, 32hp pikasen laskutoimituksen jälkeen.
Ja samassa penkissä molemmat jarrutettu.
Kumminkin ilmoitetut moottori tehot ynnäten ero vain 3hp.
En ymmärrä
Osaiko joku valottaa mistä on kysymys?
???
Kawasta Busan puikkoihin siirtynyt
Bomberweekendissä mittailivat KemiMC:n penkillä putkiviritteisistä 12R:istä 168-170 heppaa takarenkaalta, vastaavista Busista 158-160. Että ei se tehoero sentään ihan 32hp ole...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hmm... kuulostais aika paljon realistisemmalta. Tiedätkö penkistä oliko siinä kierrosluku mittaus vai ajettiinko siel kierrosluku pyörän omasta mittarista jarrun rummulle?jarim kirjoitti:ksthb kirjoitti:Onko kellään tietoa kuinka Suzuki moottoritehot ilmoittaa ?
Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
Kun taas 12R kawasta vastaavilla palikoilla tuli 189hp takikselta
Teho ero on järjetön, 32hp pikasen laskutoimituksen jälkeen.
Ja samassa penkissä molemmat jarrutettu.
Kumminkin ilmoitetut moottori tehot ynnäten ero vain 3hp.
En ymmärrä
Osaiko joku valottaa mistä on kysymys?
???
Kawasta Busan puikkoihin siirtynyt
Bomberweekendissä mittailivat KemiMC:n penkillä putkiviritteisistä 12R:istä 168-170 heppaa takarenkaalta, vastaavista Busista 158-160. Että ei se tehoero sentään ihan 32hp ole...
Niin ja onko busa ilmoitettu teho pelkkä moottoriteho vai patopaineen kanssa?
Hmm.. en ilmeisesti silla 12ärrästä Busaa siirtyneenä Harri vitsaili minulle, mille tielle olen lähtenyt.Esabusa kirjoitti:ksthb kirjoitti:Onko kellään tietoa kuinka Suzuki moottoritehot ilmoittaa ?
Esim. -04 Busasta tulee vakiona 150hp , ja yllättävän vähän viritettynä( Yoshi kokoputkisto + PC +putsarit) 157hp.takikselta
Tuntuu oudolta sillä mulle tuli Acran hormiston ja Suitsan oman boxin säätöjen avulla lisää 11,8 luupäätä ..hmmm.
Olitko se sinä silloin tuolla Harrin luona käväisemässä kun meitsin kehonsiirtovälinettä kasattiin? Tuosta kokoonpanosta ja tehonlisäyksestä tuli vainen mieleeni.
No vihdoinkin sain käytettyä busan jarrussa Viaberilla.
Laskennallinen moottori teho oli 172,8 hp/ 10218 rpm ja kääntöö 138,3 Nm/ 7141 rpm. Ja takikselta 155 hp. Tosin nopeuden rajoittaja astu kehiin jo 278 km/h, palikka täytyy varmaan hommaa. Ja jatkoa on tulossa, silla tilasin samalla reissulla Devilin High pipe putkiston Ja uusi jarru aika on varmaan ensi viikon alussa. Saas nähdä mitä putkisto tuo? :O
Laskennallinen moottori teho oli 172,8 hp/ 10218 rpm ja kääntöö 138,3 Nm/ 7141 rpm. Ja takikselta 155 hp. Tosin nopeuden rajoittaja astu kehiin jo 278 km/h, palikka täytyy varmaan hommaa. Ja jatkoa on tulossa, silla tilasin samalla reissulla Devilin High pipe putkiston Ja uusi jarru aika on varmaan ensi viikon alussa. Saas nähdä mitä putkisto tuo? :O
Vain samassa penkissä mitatut tulokset ovat vertailukelpoisia keskenään ja jos halutaan pilkkua viilata, niin mittaukset tulisi vieläpä tehdä samana päivänä. Eri Dynojen kesken mitatuissa tehoissa on ollut valtavia eroja, jopa 10-15%. Mm. ilmanpaine, kosteus ja lämpötila vaikuttavat tuloksiin penkkien omien eroavaisuuksien lisäksi.
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
kyllähän toi , että näiden nykymopojen sisäänajo siinä ihan perinteisessä mielessä on turhaa pitää hyvinkin kutinsa. on pitänyt jo vuosia, ja kyse on tosiaan lähinnä tuosta valmistuksenaikaisesta mittakontrollista, sekä eri matkujen ja pinnoitteiden mukaantulosta koneenrakennuksessa. tottakai edelleenkin maatiasisjärjen käyttö on tuossakin kohtaa sallittua ettei sen puoleen. sellainen vaihteleva, kaikkia kierrosalueita kutitteleva ajotyyli joka ei painotu sinne vain punarajalle, on ilmeisen oikea tapa tuo asia hoitaa. noi alku ajosessiot saa olla mahdollisimman pitkiä kestoltaan, jolloin motikan käyntilämpötila on koko ajan optimaalinen.
ideana tehtaiden esittämiin sisäänajosuoritteisiin lienee myös se, että aina on joukossa joku sellainen jolla ei muutenkaan ole tuota ajokokemusta niin kummoisesti, eikä varsinkaan ehkä ko.prätkämerkillä. eli niinku osittain myös kuljettajaturvallisuuteen se sisäänjokin tähtää, joka ei välttämättä ole ihan persiistäkään ajatuksena. jotain kuvaa tuosta asiasta luovat myös ne tarraviidakot ympäri mopoa, jotka varoittelevat minkätahansa pään jattämisestä ketjujen väliin, ainakin sisäänajon aikana... :p
ja onhan sitä busessakin melkoinen määrä osia, niin mottorissa kuin rungossakin. nykyisistä valmistuslaatukriteereistä huolimatta aina joskus joku viallinenkin partsi sekaan voipi joutua, eikä noista massatuotannossa koskaankaan eroon täysin päästä. ja kun se yksi pieni laakeri jossain koneen uumenissa leikkaa sitten kiinni, syiden ja seurauksien hirttosilmukkaa saattaapi kiristyä melkoisesti. ja kenenkän muun kaulassa se silmukka onkaan kuin juuri sen pilotin...
ehkä tuokin laakeri hiotuu itsekseen juuri sen verran että ei nasahda kiinni jos ei heti joudu niitä maximikuormia kantamaan.
joten, sellainen loiva maltin käyttö uuden bussenkin piinaamisen suhteen sillä ensimmäisellä tuhannella kilsalla ei siis ole ainakaan haitaksi monessakaan mielessä. ja mitäs sillä uutuuttaan kiiltelevällä busallakaan tekee jollei ole sitä lisenssiä taskussa millä sitä ajaisi muutamaan kuukauteen...
ideana tehtaiden esittämiin sisäänajosuoritteisiin lienee myös se, että aina on joukossa joku sellainen jolla ei muutenkaan ole tuota ajokokemusta niin kummoisesti, eikä varsinkaan ehkä ko.prätkämerkillä. eli niinku osittain myös kuljettajaturvallisuuteen se sisäänjokin tähtää, joka ei välttämättä ole ihan persiistäkään ajatuksena. jotain kuvaa tuosta asiasta luovat myös ne tarraviidakot ympäri mopoa, jotka varoittelevat minkätahansa pään jattämisestä ketjujen väliin, ainakin sisäänajon aikana... :p
ja onhan sitä busessakin melkoinen määrä osia, niin mottorissa kuin rungossakin. nykyisistä valmistuslaatukriteereistä huolimatta aina joskus joku viallinenkin partsi sekaan voipi joutua, eikä noista massatuotannossa koskaankaan eroon täysin päästä. ja kun se yksi pieni laakeri jossain koneen uumenissa leikkaa sitten kiinni, syiden ja seurauksien hirttosilmukkaa saattaapi kiristyä melkoisesti. ja kenenkän muun kaulassa se silmukka onkaan kuin juuri sen pilotin...
ehkä tuokin laakeri hiotuu itsekseen juuri sen verran että ei nasahda kiinni jos ei heti joudu niitä maximikuormia kantamaan.
joten, sellainen loiva maltin käyttö uuden bussenkin piinaamisen suhteen sillä ensimmäisellä tuhannella kilsalla ei siis ole ainakaan haitaksi monessakaan mielessä. ja mitäs sillä uutuuttaan kiiltelevällä busallakaan tekee jollei ole sitä lisenssiä taskussa millä sitä ajaisi muutamaan kuukauteen...
...dont you agree...ehhh..?