Gipro + ecushifter ongelma
Busassa Gipron vaihdenäyttö ollut jo pitkän aikaa ja nyt tuli ecushifteri cordonan anturilla käyttöön, kaikki pelaa muuten ok mutta gipro näyttää kutosvaihteella 0:llaa? Muut vaihteet näyttää aivan oikein. Gipro ja ecushifteri samoissa GPS:n liittimissä perä perää. Sotkeeko se vastus niissä ecushifterin johdoissa nyt jotenkin tuon gipron elämän? Ilman shifteriä kerran näyttää kutosenkin ok. Näytön virhe nyt ei sinällään haittaa mitään mutta onkohan siellä nyt sitten oikea kartta käytössä kutosella? Ettei ole vapaan kartta käytössä. En oikein jaksa uskoa että GPS anturikaan olisi sökö kerran ilman shifteriä näyttää kutosenkin oikein. Onkos kellään muulla ollut tällaista ongelmaa?
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
Mittaappa millaiset vastusarvot näkyy punaisen ja mustan karvan välissä eri vaihteilla silloin kun shifterin johto on kytketty ja silloin kun se ei ole. Viimeisestä liittimestä siis ennen pyörän johtosarjaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuossapa mittailin noita arvoja. Suoraan GPS anturilta ja shifterin piuha kiinni näyttää samoja arvoja kaikille vaihteille. Arvot ok opuksen mukaan mutta 6-vaihteella pukilla ajaessa arvo seilasi 15-20 kilo-ohmin välillä? pysähdyksissä 6 vaihde päällä näyttää kyllä 15 kilo-ohmia. Pelkän gipron ja gipron ja shifterin jälkeen näyttää myös samoja arvoja, arvoissa hiukan heittoa pelkkään GPS anturilta mitattuihin, mutta ei mitään järisyttävää. Gipron jälkeen 6 vaihteella vastus 14,6 kilo-ohmia. Otappa tuosta nyt sit selvää.
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
Ongelma hävis kun giprolle opetti vaihteet uusiksi, ei ollut sen isompi hämminki tällä kertaa. Nyt kaikki rokkaa niinku pitääkin!
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
Sekottaja kirjoitti:Ongelma hävis kun giprolle opetti vaihteet uusiksi, ei ollut sen isompi hämminki tällä kertaa. Nyt kaikki rokkaa niinku pitääkin!
Hienoa, että alkoi toimimaan! Itellä tekee Gipro satunnaisesti juuri tuota samaa, että 0 näyttää 6:lla. Alkaa sitten taas näyttämään jonkin ajan päästä oikein. Luulen, että tuo Gipro vain sekoilee omiaan. En usko, että karttoja muuttelee siitä minkä sinne on ite asettanut. Taitaa vain vaihdesignaali kadota hetkeksi kokonaan ja laittaa nollat tauluun.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Itekin luulen että jotenkin tuo ecushifterin johdoissa oleva vastus sotki tuon gipron elämän, kerran eculle kumminki näkyi mittauksen mukaan menevän 6 vaihteen tieto oikein. Ja se opetushan tapahtuu silleen että painaa sitä gipron pohjassa olevaa nappia niin pitkään että näytössä rupeaa vilkkumaan L. Seuraavaks näytöllä vilkkuu 1, ykkönen silloin pesään ja samalla lailla muutkin pykälät läpi mitä gipro pyytää. Ja se on siinä.
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
tak tak...eli helppoo kun sen osaaSekottaja kirjoitti:Itekin luulen että jotenkin tuo ecushifterin johdoissa oleva vastus sotki tuon gipron elämän, kerran eculle kumminki näkyi mittauksen mukaan menevän 6 vaihteen tieto oikein. Ja se opetushan tapahtuu silleen että painaa sitä gipron pohjassa olevaa nappia niin pitkään että näytössä rupeaa vilkkumaan L. Seuraavaks näytöllä vilkkuu 1, ykkönen silloin pesään ja samalla lailla muutkin pykälät läpi mitä gipro pyytää. Ja se on siinä.