Kytkimen haukkaamisesta

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Morjes,

oon koittanut kahlata noita kytkimeen liittyviä topiceja läpi, mutta en mistään löydä perusteellista vastausta tai ratkaisua tuohon gen1:n (-99) kytkimen "haukkaamiseen". Suomeksi siis siihen, että jonnii verran korkeammilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä kytkin nappaa kiinni niin lujaa, että pyörä nykäisee itsensä liikkeelle pahasti, tai jopa sammuu. Kytkin kopan olen aukaissut ja tarkistanut jousten alla olevien ruuvien kireyden. Kiinni ovat - ja lujassa.

Olisko tähän hommaan olemassa jotain "helppoa" ratkaisua, vai onko kyseessä ominaisuus, jonka kanssa eletään?

-Jaska
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kytkimen "keskikäikäle" vaihdettava, kysy Kujolta, sillä myynnissä, tai tulossa syssyllä moisia myyntiin!!

http://www.mpsracing.com/products/MPS/ho01.asp

Tuossa kuva hitsatusta, Kujolta billettiä, tai hitsaa itse!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Ekoteko
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 18:27
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Paskat pois jollain jarrukliinerillä tms. ja työsylinterin "suojalaikka" paikalleeen ja uudet kykynesteet sisään noin aluksi.
Auttoi ainakin mulla aikanaan.

Tota suojaa saa tältä foorumilta tästä :D
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F


TEAM CAMPARI
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Ei auto tuo suoja tohon kytkimen haukkaamiseen, kyllä se vaatii ton kalikan hitsaamisen/vaihtamisen kiinteäksi.
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
expressbus
Viestit: 61
Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja expressbus »

Multa löytyisi APE:N käikäle ja prikat jousien alle 100€
eli tuollainen http://www.hayabusazone.com/clutch.html
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Mulla hitsattu 50€
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Joo, toi MiksaK:n suojalaippa mulla odottaa pöydällä asentamista (suojaa muuten helvetin hyvin pöytääkin ??? ). Ajattelin, että josko sen laittais kerralla sitten kuntoon, niin ei tarvis taas ihmetellä hetken päästä uusia temppuja. Kiinteää kilkettä siis tarvitsee hän.

Kiitokset vinkkeleistä!
76-1271688384

Viesti Kirjoittaja 76-1271688384 »

Mulla autto ihan ilmaaminenkin pahimpaan vaivaan, samalla vaihdoin ~puolet nesteistä. Toki toi käikäle on se lopullinen ratkasu ongelmaan, mutta paskanen neste/ilma letkuissa pahentaa vaivaa potenssiin 10.
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Mä vaihdoin nesteet kokonaan (ja ilmasin) kevveemmällä ja hetken kuvittelin sen jopa vähän auttaneenkin, mutta kuten hyvin tunnettua, nälkä (ja kierrokset) kasvaa syödessä ja haukkaileehan tuo edelleen. Kuntoon se nyt vaan on laitettava oikealla Käikäleellä.

Onko muuten kukaan niin pitkälti perehtynyt tekniikkaan, että osaisi sanoa käikäleen ja kikkulan erot? Oma insinööritausta ei riitä tähän pohdintaan. Ja ehkä se menis tällä kohtaa jo vähän :offtopic:
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...onkos tuommosella kiinteällä vaarana, että esim radalla mutkiin tultaessa moottorijarrulla nappaa takarenkhan varmemmin lukkoon?

nimim. moottorijarrumies

p.s. isot pojat kerto
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

toimeve kirjoitti:...onkos tuommosella kiinteällä vaarana, että esim radalla mutkiin tultaessa moottorijarrulla nappaa takarenkhan varmemmin lukkoon?

nimim. moottorijarrumies

p.s. isot pojat kerto
Teoriassa mutta eipä juuri käytännössä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Tää on muuten hyvä kysymys. Unohdin tuossa itse udella, että onko ko. modauksella haittapuolia? Esim juuri tämän moottorijarrun, tai laatikon keston kannalta? Tarkoitus ei ole ottaa aikoja kelloa vastaan, joten jos tämä poikii ongelmia kestävyyden tms. kanssa niin jääköön sitten tekemättä. :bike:
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Takarenkaan saa moottorijarrulla lukkoon, mutta niin sen sai ennen hitsaamistakin.
Ei tuo busan kytkin oikeasti mikään luistokytkin ole...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Olipa se työsylinteri **skainen! En olis uskonut, mutta jo pelkästään putsaaminen ja Miksakoon suojalaipan asennus helpotti pahinta haukkomista jonkin verran. Tais olla nesteiden poikiminen maahan aika lähellä... Lyhyen koeajolenkin jälkeen voin kyllä sanoa, että toimii se ainakin paremmin (jos ei vika kokonaan hävinnyt - tuskin)!
Vastaa Viestiin