Gen2 tankin tilavuus - Paljonko sinne oikeasti menee?
Lähdin aamulla porvoosta duuniin vajaatankilla, ja aika pian bensavalo syttyi. Ajattelin että tokihan sitä tankkaamatta Espooseen pääsee, ja kyllähän minä pääsin. Mittarilla meni sitten 20,67 litraa tankkiin, joten jos manuaalin mukaan sinne pitäisi mennä 21 ltr niin aika höyryillä meni loppumatkan. Bensamittarin neula oli jo punaisen alapuolella, p-karvan verran siitä stopparipiikistä... ja tripissä n. 350 km.
Paljonko *SINÄ* olet enimmillään tankannut Gen-2 Busaasi (niin että ei ole jättänyt tien päälle bensan loputtua kokonaan)? Mun XX:ään meni kevyesti 24 l 23-litraseen tankkiin, mutta busan rajat ei vielä ole tulleet vastaan.
/MarcusB
Paljonko *SINÄ* olet enimmillään tankannut Gen-2 Busaasi (niin että ei ole jättänyt tien päälle bensan loputtua kokonaan)? Mun XX:ään meni kevyesti 24 l 23-litraseen tankkiin, mutta busan rajat ei vielä ole tulleet vastaan.
/MarcusB
jyka kirjoitti:Oletko ajanut kaupungissa tai radalla jos 20+ litraa ja vain 350km? Onko seoksia sekottavia viritysosia?
Aika paljon kaupunkiajoa, mutta kyllä seoksetkin tuntuu olevan jostakin syystä hieman rikkaalla, varsinkin slipareitten asennuksen jälkeen. Ainoat viriosat on siis nämä Yoshimuran sliparit. Tarttis varmaan viedä penkkiin säädettäväksi, vaikkei kulkupuolessa olekkaan valittamisen aihetta (pl. että moottorijarrutuksessa paukkuu niin prkeleesti, kuten toki osasin odottaa).
/MarcusB
jyka kirjoitti:Oletko ajanut kaupungissa tai radalla jos 20+ litraa ja vain 350km? Onko seoksia sekottavia viritysosia?
Omani menee tuolla bensamäärällä yli 400km
350km vaikuttaa mun mielestä ihan hyvältä. Itse tankkaan hieman sen jälkeen kun bensavalo syttyy - Tällöin tripissä on 250-300km ja tankkiin mahtuu 17-19 litraa. Niin ja mulla on täysin vakio pyörä, K9, 2500km ajettu. XX:llä en päässyt edes näin pitkiä matkoja (siihen oli vaihdettu sliparit ja seokset säädetty).
Kyllä sillä 400km pääsee kun tankkaa aivan täyteen pyörä pystyssä helppo homma tankata kun korttisydeemit on mittarissa kii... Norjan reissulla tuli todettu, kun ei siä pysty ajeleen reippaasti..
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Joo en minäkään ole yli 400km ajanut mutta kaiken järjen mukaan sen se menee ja ylikin. Kun kulutus on mittarivirhe huomioiden alle 5 litraa matka-ajossa ja tankki 21 litraa.
Mutta sillon kannattaa olla huolissaan jos kulutus on matka-ajossa enemmän, kertoo että seokset ei mahdollisesti ole kohdillaan. Perinteistä "viritysosien" asennuksen jälkeen jolloin meteli ja kulutus kasvaa ja tehot laskee jos seokset on pielessä..
Omat sliparit on matkalla suomeen. Katsotaan miten kulutuksen käy. Jos nousee niin toivotaan että saadaan ecueditorilla takaisin kohdilleen.
Edited By jyka on 1279960707
Mutta sillon kannattaa olla huolissaan jos kulutus on matka-ajossa enemmän, kertoo että seokset ei mahdollisesti ole kohdillaan. Perinteistä "viritysosien" asennuksen jälkeen jolloin meteli ja kulutus kasvaa ja tehot laskee jos seokset on pielessä..
Omat sliparit on matkalla suomeen. Katsotaan miten kulutuksen käy. Jos nousee niin toivotaan että saadaan ecueditorilla takaisin kohdilleen.
Edited By jyka on 1279960707
Jude ajaakin aina pintakaasullaJukkis kirjoitti:Kyllä sillä 400km pääsee kun tankkaa aivan täyteen pyörä pystyssä helppo homma tankata kun korttisydeemit on mittarissa kii... Norjan reissulla tuli todettu, kun ei siä pysty ajeleen reippaasti..
Mä tnkkaan aina pyörän päällä istuen, ja lirutan sinne sen pari litraa vielä täydestä jos ei ole kiire, ei tarvia taas heti tankille mennä
Mutta ajosta ja ajotyylistähän tuo kulutus on kiinni, mulla se on enempi kaupunki/liikennevalo/kiihdytys, jne matkalla ei paljosti mene gasoa varmaankaan.
- Masanaattori
- Viestit: 278
- Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
- Paikkakunta: Nokia
Viime viikolla ajoin 380 km ja sitten tankille kun oli valo palanut jo jonkin aikaa...tankkiin sain laitettua 17,5 litraa.
Tiedä sitten onko mulla "viritetty" polttoainevalo kun alkoi palamaan 50 km ennen tankkausta.
Viriosia ainoastaan R77 sliparit ja xtre.
Teikun busa vie ilman xtre:tä 0,5 litraa vähemmän satkulla kun mulla eli menee heittämällä yli 400 km.
Tosin ajeltiin kohtalaisen isoja teitä ja melko rauhallisesti.
Tiedä sitten onko mulla "viritetty" polttoainevalo kun alkoi palamaan 50 km ennen tankkausta.
Viriosia ainoastaan R77 sliparit ja xtre.
Teikun busa vie ilman xtre:tä 0,5 litraa vähemmän satkulla kun mulla eli menee heittämällä yli 400 km.
Tosin ajeltiin kohtalaisen isoja teitä ja melko rauhallisesti.
Member of MC Speedfreaks
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Masanaattori kirjoitti:Viime viikolla ajoin 380 km ja sitten tankille kun oli valo palanut jo jonkin aikaa...tankkiin sain laitettua 17,5 litraa.
Tiedä sitten onko mulla "viritetty" polttoainevalo kun alkoi palamaan 50 km ennen tankkausta.
Viriosia ainoastaan R77 sliparit ja xtre.
Teikun busa vie ilman xtre:tä 0,5 litraa vähemmän satkulla kun mulla eli menee heittämällä yli 400 km.
Tosin ajeltiin kohtalaisen isoja teitä ja melko rauhallisesti.
Paino sanalla melko...
Itellä vajaan parin viikon aikana 5300km keskikulutus n.5,1 l/100km
ja osittain kohtuu vauhtia... (aina kun oli kyytiläinen... )
Edited By Tomppa on 1279984399
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
- Masanaattori
- Viestit: 278
- Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
- Paikkakunta: Nokia
Ei kerro ihan koko totuutta mun laitteen kulutuksesta koska lähtiessä tankkasin niin täyteen kun vaan saa ja reissulla oli sellainen puolihuolimaton pikatankkaus eli olis varmaan saanut mahtuun helposti toista litraa vielä....ellei olis ollu pirullinen kiire juomaan kuumana päivänä.Tomppa kirjoitti:Masanaattori kirjoitti:Viime viikolla ajoin 380 km ja sitten tankille kun oli valo palanut jo jonkin aikaa...tankkiin sain laitettua 17,5 litraa.
Tiedä sitten onko mulla "viritetty" polttoainevalo kun alkoi palamaan 50 km ennen tankkausta.
Viriosia ainoastaan R77 sliparit ja xtre.
Teikun busa vie ilman xtre:tä 0,5 litraa vähemmän satkulla kun mulla eli menee heittämällä yli 400 km.
Tosin ajeltiin kohtalaisen isoja teitä ja melko rauhallisesti.
Paino sanalla melko...
Itellä vajaan parin viikon aikana 5300km keskikulutus n.5,1 l/100km
ja osittain kohtuu vauhtia... (aina kun oli kyytiläinen... )
Ainiin ja alamäet tietty laskettelin vapaalla
Member of MC Speedfreaks
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Täällä suomessa menee n.330km ja sitten syttyy valo. Silloin jos menee tankkaamaan, niin hieman vaille 16L menee tankkiin. varatankkihan on 5L joka on enemmän kuin paljon. Sakuissa sitte tilanne on ihan toinen. Siellä vähä yli 200 ja sitte valo syttyy.
Virityksenä sliparit ja xtre ja suodatin. On eka pyörä pitkään aikaan jolla voi pysähtyä muuallakin kuin huoltoasemilla.
Virityksenä sliparit ja xtre ja suodatin. On eka pyörä pitkään aikaan jolla voi pysähtyä muuallakin kuin huoltoasemilla.