Mulla autossa herkes pelaamasta ballastit pitkille eli auto sammu kun vaihto pitkille.. No laitoin ballastit takuu aikana sinne, mut ne oli käännytetty postista takasi.. sitte puhelimen ja s-postin välityksellä neuvo kaiken laisia vippaskonsteja mitä koitin tuloksetta ja viimein se sano että laita ballastit sinne, Näin toimin ja se oli mittaillu ja kokeillu niitä eikä kuulema mitään vikaa ole ja takuuaikakin oli siinä vippaskonsteja kokeillessa mennyt umpeen. No se lsittoi sieltä kuitenkin toiset ballastit joissa oli sama vika Sitten löysin ton erikoistekniikan netistä ja soitin sinne ja kerroin tapahtuneesta ja he lupasivat että jos heidän tuote ei toimi niin se vaihdetaan niin usein kun rupeaa toimimaan.. Ja nyt toimii!!
Tänään väsäilin Xenonit 2009 busaan. Kummatkin slim-ballastit laitoin oikealle puolelle ram-air putken päälle. Tämä siksi että vasemmalla puolella on sulakkeita ja muuta kaapelointia. Huomenna pitäisi vielä tulla T10 SMD ledit niin saan myös parkit värisävyn mukaisiksi. H7R ja H9 polttimot ostin xenonkaupasta (5000K) ja ballasteina toimii vanhat tutut jotka Kawasta poistin (ebaysta joskus 2007 ostetut). Koska xenon syttyy hitaasti niin "pass" nappulan voi unohtaa. Ei kerkee valo kirkastua jos sillä vilkuttelee, mutta eipä oon kauheesti ees koskaan ollu tarvetta vilkutella.
Multa löytyy relekaapelointi millä saisi sähköt suoraan akusta mutta en asentanut koska en näe tarpeelliseksi. Toimii suoraan valoliittimistäkin.
Sellaisen asian huomasin että busassa on tuo välikappale H7 polttimon ja sähkökaapelin välissä. Siihen on syytä väsätä jokin hyvä ratkaisu. Jos siihen ei laita mitään, niin sinne umpioon pääsee pölyä siitä kumitiivisteen reijästä. Umpiota kun ei ole helppo puhdistaa sisältä!
Kawalla ajoin pari vuotta niin että ei ollut tiivis. Sinne lasin sisäpintaan alkoi kertyä pieniä hiukkasia.
Tommonen sattu silmään: ...SOVITE...
Ei tartte väännellä sitä rautalankaa solmuun asennettaessa matalempikantasta Xenon-polttimoa
Ja saa näköjään suomestakin: ...PIDIKE...
Edited By Nesmit on 1284580274
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Nesmit kirjoitti:Tommonen sattu silmään: ...SOVITE...
Ei tartte väännellä sitä rautalankaa solmuun asennettaessa matalempikantasta Xenon-polttimoa
Ja saa näköjään suomestakin: ...PIDIKE...
Jep. Juuri tuollaisen laitoin omaani. Täytin sen sitten vielä kuumaliimalla niin ei pääse pölyhiukkaset umpioon asti.
Jos ballastin laittaa kiinni ram-putkeen, niin mikä on etäisyys umpiolle, noin suunnilleen? Katsoin että mun ballastista lähtevä johto on ainoastaan n. 25cm linkki
Sen voi laittaa myös pystyyn tuonne ram-putken alkupäähän, jossa alalärpäkkeen irroituksella sinne pääsee helposti tarvittaessa käsiksikin, ja silloin riittää varmasti se 25cm..
Robinson Crusoe kirjoitti:Jos ballastin laittaa kiinni ram-putkeen, niin mikä on etäisyys umpiolle, noin suunnilleen? Katsoin että mun ballastista lähtevä johto on ainoastaan n. 25cm linkki
Robinson Crusoe kirjoitti:Jos ballastin laittaa kiinni ram-putkeen, niin mikä on etäisyys umpiolle, noin suunnilleen? Katsoin että mun ballastista lähtevä johto on ainoastaan n. 25cm linkki
Kiitos linkistä Mailasin yöllä tavarantoimittajan kanssa ja päädyttiin vaihtamaan koko ballasti pidempijohtoiseen versioon (johdon pituus 50cm). Samalla saan uuden polttimon kun mulle toimitettiin käytetty ja kannstaan rikki oleva polttimo..
En tiedä kumpi on oikea mutta H7:n olen laittanut seka gen1 ja gen2 ja kummassakin toimii ok.
Sen sijaan pitkiin ei tuntunut löytyvän noista kiinanpolltimista toimivaa. Gen1:n HB3 ja gen2:n H9 näytti taivaisiin. Gen1:ssä pitkille on erikseen korkeussäätö mutta siltikään ei löytynyt kunnon valokuviota. Gen2:n valoissa on tosiaan otettu aimo askel taaksepäin kun ei edes ole erillistä korkeussäätöä.