Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:Nyt tuntuu toimivan kaikinpuolin, joku valmis turbokartta pitäisi vaan saada aihioksi...
bussikopalla tuntui olevan hyvä softa turbokoneeseen valmiina, flashattiin tänään. Se vaan on US ecuun. Kumpi sinulla on, US vai EU? EU imagen tuosta saisi kun lataisi stock imagen, ottaisi tuon US imagen compareksi ja solu kerrallaan alkaisi naputella arvot samaksi mitä siinä compare filussa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Juu kartta oli kyllä just eikä melkein hyvä..jakoon vaan,ken haluaa tekstata!
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Nyt tuntuu toimivan kaikinpuolin, joku valmis turbokartta pitäisi vaan saada aihioksi...

bussikopalla tuntui olevan hyvä softa turbokoneeseen valmiina, flashattiin tänään. Se vaan on US ecuun. Kumpi sinulla on, US vai EU? EU imagen tuosta saisi kun lataisi stock imagen, ottaisi tuon US imagen compareksi ja solu kerrallaan alkaisi naputella arvot samaksi mitä siinä compare filussa.

Mulla on EU ecu mutta ei se haittaa voin kyllä näpytellä ne muutokset aivan hyvin, ei muuta ku karttaa tulemaan vaan, sattuuko sulta Jarim löytymään sitä bussikopan karttaa?

Kysymys:

Pyörän käydessä tyhjäkäyntiä ja "afr" tai "oxy sens" valinnan ollessa valittuna pudotusvalikosta, näyttää lambdan arvoksi koko ajan noin 40-44. Ei muutu mihinkään vaikka säätää tyhjäkäyntialueen seoksia iap-kartalla. Missä mennään metsään?

EDIT: Kartta saatu Bussikopalta!




Edited By gsxr on 1278616961
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Nyt tuntuu toimivan kaikinpuolin, joku valmis turbokartta pitäisi vaan saada aihioksi...

bussikopalla tuntui olevan hyvä softa turbokoneeseen valmiina, flashattiin tänään. Se vaan on US ecuun. Kumpi sinulla on, US vai EU? EU imagen tuosta saisi kun lataisi stock imagen, ottaisi tuon US imagen compareksi ja solu kerrallaan alkaisi naputella arvot samaksi mitä siinä compare filussa.

Mulla on EU ecu mutta ei se haittaa voin kyllä näpytellä ne muutokset aivan hyvin, ei muuta ku karttaa tulemaan vaan, sattuuko sulta Jarim löytymään sitä bussikopan karttaa?

Kysymys:

Pyörän käydessä tyhjäkäyntiä ja "afr" tai "oxy sens" valinnan ollessa valittuna pudotusvalikosta, näyttää lambdan arvoksi koko ajan noin 40-44. Ei muutu mihinkään vaikka säätää tyhjäkäyntialueen seoksia iap-kartalla. Missä mennään metsään?

EDIT: Kartta saatu Bussikopalta!

Toi 99-07 base map ongelma on jo korjattuna ja odottaa, että seuraava EE versio releasoidaan.

g2 ja Bking mapeissa toimii jo ctrl-c ctrl-v (copy paste) - eli valitun kartta-alueen kopiointi toiseen karttaan.

Omalla työlistalla tuo on ollut ja on siis tulossa G1 kartoille tässä lähiaikoina. Valitettavasti ei ole vielä siellä.

Tohon Lambda kyssäriin ei löydy multa vastausta.




Edited By busajasa on 1278619268
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Nyt tuntuu toimivan kaikinpuolin, joku valmis turbokartta pitäisi vaan saada aihioksi...

bussikopalla tuntui olevan hyvä softa turbokoneeseen valmiina, flashattiin tänään. Se vaan on US ecuun. Kumpi sinulla on, US vai EU? EU imagen tuosta saisi kun lataisi stock imagen, ottaisi tuon US imagen compareksi ja solu kerrallaan alkaisi naputella arvot samaksi mitä siinä compare filussa.

Mulla on EU ecu mutta ei se haittaa voin kyllä näpytellä ne muutokset aivan hyvin, ei muuta ku karttaa tulemaan vaan, sattuuko sulta Jarim löytymään sitä bussikopan karttaa?

Kysymys:

Pyörän käydessä tyhjäkäyntiä ja "afr" tai "oxy sens" valinnan ollessa valittuna pudotusvalikosta, näyttää lambdan arvoksi koko ajan noin 40-44. Ei muutu mihinkään vaikka säätää tyhjäkäyntialueen seoksia iap-kartalla. Missä mennään metsään?

EDIT: Kartta saatu Bussikopalta!
Huomaathan että "livesäätöä" ei voi harrastaa. Tehdyt muutokset täytyy aina flashata ecuun.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Jep, flassätty on joka kerta mutta ei siltikään juuri muutosta, lambda rikki kenties.

Mutta nyt on bussikopan karttaa testattu omassa mopossa -> ei toimi yhtään, nykii mahottomasti ja kaasuakin saa antaa reilulla kädellä että ylipäätään liikkuu eteenpäin. Pitää koittaa jotain muuta karttaa...

Kiitos kuitenkin Bussikopalle kartasta ja Jarim´lle ja muille avusta.

Niin ja jos jollakin ylimääräisenä turbokarttoja niin tänne kelpais edelleen.
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

gsxr kirjoitti:Jep, flassätty on joka kerta mutta ei siltikään juuri muutosta, lambda rikki kenties.

Mutta nyt on bussikopan karttaa testattu omassa mopossa -> ei toimi yhtään, nykii mahottomasti ja kaasuakin saa antaa reilulla kädellä että ylipäätään liikkuu eteenpäin. Pitää koittaa jotain muuta karttaa...

Kiitos kuitenkin Bussikopalle kartasta ja Jarim´lle ja muille avusta.

Niin ja jos jollakin ylimääräisenä turbokarttoja niin tänne kelpais edelleen.

Ihan mielenkiinnosta, mitä tbo roipetta sulla on kiinni?..Itellä vm.2000+td04+vakioruiskut+pb lisär. ja kotelo+2mm. nostolevy+walbro ja bpaineet 3bar..tällä kokoonpanolla kartta toimii kuin ajatus.




Edited By bussikoppa on 1278675433
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Tällä hetkellä Mcxpress perustuva sarja isohkolla hybridillä ja kahdella vakio imunokalla+sääd.nokkapyörillä. Välijäähy ja mcxpress lisäruisku myös.

Oli kyllä yllätys että oli noinkin toimimaton mulla tuo kartta, kävin ajamassa kilometrin lenkin ja homma tuli selväksi. Advanced settings valikosta en muuttanut mitään muuta kuin nuo vaihtovalo/ilokaasujutut samanlaisiksi kuin vakiokartalla.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:Tällä hetkellä Mcxpress perustuva sarja isohkolla hybridillä ja kahdella vakio imunokalla+sääd.nokkapyörillä. Välijäähy ja mcxpress lisäruisku myös.

Oli kyllä yllätys että oli noinkin toimimaton mulla tuo kartta, kävin ajamassa kilometrin lenkin ja homma tuli selväksi. Advanced settings valikosta en muuttanut mitään muuta kuin nuo vaihtovalo/ilokaasujutut samanlaisiksi kuin vakiokartalla.
Olisikohan mahdollista että sinun ecua on joskus säädetty ns Yoshboxilla? Yoshboxi säädöt ei flashatessa nollaudu koska ne sijaitsevat erillisellä piirillä. Advanced alta löytyy täppä millä nuo Yoshbox säädöt saa disabloitua.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Voihan se teoriassa olla mahdollista että on joskus kauan sitten säädetty yoshboxilla mutta epäilen kyllä tätä. Koitan kuitenkin muuttaa sen täpän.

Yksi mikä tuli mieleen, että mulla on lambda paikoillaan mutta mites Bussikopalla? En tiedä jos se vois vaikuttaa.

Jos nämä ei auta niin sitte kai menee tuon erilaisen pakonokan ja nokkapyöräasetusten piikkiin.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:Voihan se teoriassa olla mahdollista että on joskus kauan sitten säädetty yoshboxilla mutta epäilen kyllä tätä. Koitan kuitenkin muuttaa sen täpän.

Yksi mikä tuli mieleen, että mulla on lambda paikoillaan mutta mites Bussikopalla? En tiedä jos se vois vaikuttaa.

Jos nämä ei auta niin sitte kai menee tuon erilaisen pakonokan ja nokkapyöräasetusten piikkiin.
Vakiolambda toimii hyvin kapealla alueella ja sen tehtävä on lähinnä saattaa seos 14.7 tasolle sen jälkeen kun tietyt parametrit täyttyvät:
- Koneen lämpötila yli 80 astetta
- Kaasunasento välillä 1-10 %
- IAP (alipaine) välillä 6-66
- Kierrokset välillä 2000-4800
- Pyörä on kulkenut tasakaasulla yli 2s

Onko sinulla seosmittari omassasi, onko seos huomattavan paksulla tai laihalla tuolla kartalla? Fuel pressure setting muuttaminen Advanced alta voisi korjata tilannetta; jos koko ajan laihalla niin pienennä lukua, jos koko ajan paksulla niin suurenna lukua.

Mutta tosiaan sanoisin että tuuria on kahden pyörän välillä jos samat kartat varsinkin turboissa toimivat, säätämällä siitä vasta toimivan oikeasti saa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Ok,ei se sitten se lambda varmaan ole ongelmana, koitan nuo muutamat säädöt vielä tehdä niin tietää sitte niistäkin.

Ei ole seosmittaria, nyt olisi kyllä tarpeen.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Nyt on testattu; yoshbox täpällä ei vaikutusta mutta fuel pressure settingin kun laittoi pienimpään (80) niin muuttui paremmaksi ajaa kuin vakiokartalla. Ei nykimistä niin paljoa tasakaasulla n.3000rpm ja kaasuunvastaavuus isolla vaihteella parempi.

Onko tuo fuel pressure setting arvo siis sellainen että sen avulla voi mm. rikastaa/laihentaa koko karttaa ilman että tarvii jokaista yksittäistä solua muuttaa?

Testaus jatkuu...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:Nyt on testattu; yoshbox täpällä ei vaikutusta mutta fuel pressure settingin kun laittoi pienimpään (80) niin muuttui paremmaksi ajaa kuin vakiokartalla. Ei nykimistä niin paljoa tasakaasulla n.3000rpm ja kaasuunvastaavuus isolla vaihteella parempi.

Onko tuo fuel pressure setting arvo siis sellainen että sen avulla voi mm. rikastaa/laihentaa koko karttaa ilman että tarvii jokaista yksittäistä solua muuttaa?

Testaus jatkuu...
Jep, se muuttaa suoraan suutinvakiota joten prosentuaalisesti koko kartta muuttuu saman verran.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Juu harvoin ne samat kartat kuulemma passaa, jos ei ole pyörät lähes identtisiä ..mulla sattu hyvä zägä ku specsit meni melko kohalleen. Eli tuo kartta ei ole alunperin minun pyörälle tehty, vaikka kartta sopiikin kuin nyrkki silmään ja seokset on reilusti just kohillaan.

Edit: Siis minä sain tuon kartan Kanadasta ja mopo oli vuosimallia myöten sama, mutta välijäähyllä sekä vastaavasti pienemmällä painekotelolla. Jopa ecupäivitys oli samasta vuosimallista, vaikka sillä ei mitään merkitystä ole..heh




Edited By bussikoppa on 1278699317
Vastaa Viestiin