Suomen ratojen kierrosaikoja
Busa on tunnetusti nakkikiskapuheissa painava matkalehmä jolla ajetaan vain suoraan ja ei taitu mutkiin ollenkaan, mutta kai joku on radalla sillä käynyt? Minkälaisia kierrosaikoja olette ajelleet? Lähinnä kiinnostaa motopark ja kemora kun siellä on tullut vanhalla pyörällä käytyä (ja kemoralla tuli k8 busa kovaa ohi
Jos listaatte kierrosaikoja niin ilmoittakaa myös mopo ja vähän tietoja muutoksista jne. Itselläni ei toistaiseksi busa-aikoja ole listata
Jos listaatte kierrosaikoja niin ilmoittakaa myös mopo ja vähän tietoja muutoksista jne. Itselläni ei toistaiseksi busa-aikoja ole listata
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Kemora 1:20.xx joskus ajanu, nykyään ei tunnu alle 1:22 menevän tosin aika harvakseltaan tullut käytyäkään. Botniaringillä about sama. Muille radoille melun takia ei juuri edes asiaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
SasaK8 kirjoitti:Onko kukaan käynyt Ahvenistolla kurvailemassa ja jos on, niin minkälaisia aikoja? Olisi kiva saada hieman referenssiä omalle 1.40 ajalle.
Hienosti Sasa on tuupannut Itellä mummoajossa tommosta 1.45 apparalla. Sepellä taitaa bussikalla olla himpun alle 1:30 ajat parhaita.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
- Paikkakunta: tampere
Voi voi kun kuulostaa tutulta samaisella Kemoran radalla.jummijammi kirjoitti:No tosi harrastelijana (tukkona) madalletulla K5:lla kemorassa 1:30, ja katteisiin oikealle puolelle n. 10 sentin kulumisjälki.. Sen jälkeen kuulin, ettei sitä pyörää tartte kallistaa, vaan kuski voi myös "roikkua"..
Karuselli mutkat meni vähä kanttailuksi ja voi sitä ketutuksen määrää,kun varikolla katteita tarkastelin...
Ei voip mtn,oma moka. Pitäis opetella roikkumaan,kun vain
uskaltais!
...onks pakko jos ei taho...
Ei vähä mitään... Saattaa oma uskallus loppua ennen tällaista aikaa, mutta harjoittelemallahan asia ratkeaa.expressbus kirjoitti:Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7
Jatkokysymys: jos on jotain vinkkejä Ahveniston ajolinjoista (siis kun yritys päästä hyvään aikaan), niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sen yhden kuvan netistä olen googlannut, mutta taitaa olla autoille eikä mopoille (ja orgin puolelta löytyy näköjään vain enemmän tai vähemmän vidduilun makuista keskustelua asiasta). Lähinnä siis kaipaan jotain ohjetta mutkien ajamiseen mahd. pyöreästi vs. myöhempi jarrrutus ja tiukempi käännös (hiljaisemmalla vauhdilla). Olen tätä nyt yrittänyt mm. race cronon avulla tutkia, mutta ei kyllä oikein paras tapa per kukin mutka oikein aukea....
Ja vielä, pitääkö/kannattaako alustaa edes yrittää lähteä säätämään normiasetuksista paremman ratamenon toivossa? Jos kyllä, niin mitä kannattaisi tehdä (ilman että saa pyörän ajokelvottomaan kuntoon)?
SasaK8 kirjoitti:expressbus kirjoitti:Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7
Ei vähä mitään... Saattaa oma uskallus loppua ennen tällaista aikaa, mutta harjoittelemallahan asia ratkeaa.
Jatkokysymys: jos on jotain vinkkejä Ahveniston ajolinjoista (siis kun yritys päästä hyvään aikaan), niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sen yhden kuvan netistä olen googlannut, mutta taitaa olla autoille eikä mopoille (ja orgin puolelta löytyy näköjään vain enemmän tai vähemmän vidduilun makuista keskustelua asiasta). Lähinnä siis kaipaan jotain ohjetta mutkien ajamiseen mahd. pyöreästi vs. myöhempi jarrrutus ja tiukempi käännös (hiljaisemmalla vauhdilla). Olen tätä nyt yrittänyt mm. race cronon avulla tutkia, mutta ei kyllä oikein paras tapa per kukin mutka oikein aukea....
Ja vielä, pitääkö/kannattaako alustaa edes yrittää lähteä säätämään normiasetuksista paremman ratamenon toivossa? Jos kyllä, niin mitä kannattaisi tehdä (ilman että saa pyörän ajokelvottomaan kuntoon)?
Alustan säädöllä on iso merkitys. Alunpitäen säädöt on varsin löysällä busassa.
Vaikkakin tässä on G1 tarinaa niin paljon siellä on ihan geneeristä, täysin pyörästä riippumatonta jutustelua mukana.
1. staattiset painumat kohdalleen - mitoitetaan kuskin painoon perussäädöt.
2. se nippuside sinne etuputkeen ja ajoa --> dynaamiset painumat kohdallen - mitoitetaan säädöt ajotapaan
3. sitten tutkailemaan pyörän käyttäytymistä vs noita ilmiöitä joita on listattu..
Ekalla jo pääsee pitkälle..
Niin ja joskus pari vuotta sitten 1:22:xx aikoja tuli Kemoralla tolla Busalla. Paras kai jossain 1:21:xx mutta se ei ollut helposti toistettavissa enään
Edited By busajasa on 1277993399
Tossa on sport riderin jousensäätö ohjeet K8:lle http://www.sportrider.com/bikes....ex.html
Pärtsäripappa Kela racing club
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
- Paikkakunta: tampere
Ok, thanks. Täytyy kokeilla. Jos/kun saisi mopon vajumista mutkissa vähennettyä, niin ei sitten kai jalkatapitkaan enää raapiutuisi ihan niin paljoa (saati sitten katteet)? Mullakin on toisella puolella katteen alaosassa n. peukalon kokoinen ja muotoinen hankaumanaarmu, enkä pysty sille löytämään muuta selitystä kuin ekan kerran ratakanttailut (jolloin roikkumisesta ei ollut tietoakaan).