Nyt kun pyörä on jo seisonnassa, on hyvä aloittaa tuunauskausi...eihän ajokauden alkuun ole enää kuin päälle puoli vuotta.
Taannoisessa TM:n superpyörien vertailussa silmiin pisti Busan kulutus. Keskikulutukseksi kerrottiin luokkaa 6 litraa satasella. Oman busani ajotietokone on aina ennustanut noin 11 litran kulutusta sataselle.
Mistä näin iso ero? Heittääkö ajotietokoneen ennustukset, vai miksi ajokkini vaatii bensaa näin paljon? Ruiskun säädöt pielessä? Konetta en ihmeemmin kierrätä, kyllä tuolla väännöllä pysyy liikenteen seassa ilman punaisella alueella käymistä.
tuomask kirjoitti:Nyt kun pyörä on jo seisonnassa, on hyvä aloittaa tuunauskausi...eihän ajokauden alkuun ole enää kuin päälle puoli vuotta.
Taannoisessa TM:n superpyörien vertailussa silmiin pisti Busan kulutus. Keskikulutukseksi kerrottiin luokkaa 6 litraa satasella. Oman busani ajotietokone on aina ennustanut noin 11 litran kulutusta sataselle.
Mistä näin iso ero? Heittääkö ajotietokoneen ennustukset, vai miksi ajokkini vaatii bensaa näin paljon? Ruiskun säädöt pielessä? Konetta en ihmeemmin kierrätä, kyllä tuolla väännöllä pysyy liikenteen seassa ilman punaisella alueella käymistä.
Kovin paljolta tuo 11l/100km kuulostaa. Mulla keskikulutus taitaa olla jossain 6,5-7 l/100km. Radalla sitten päästään noihin kaksnumeroisiin lukemiin.
Olethan huomannut että busan kulutusmittari näyttää joko km/l tai l/km. Onhan näyttö tuossa jälkimmäisessä moodissa?
Mikä on tripin lukema kun bensavalo syttyy?
6 - 7 litraa meni meikällä sekalaisessa ajossa, ei tuon enempiä juuri pitäisi syöpötellä... ???
tuomask kirjoitti:miksi ajokkini vaatii bensaa näin paljon?
Vaatiiko se oikeesti? Paljonko pääset tankillisella? Jos tuo mittari on km/l -asetuksella, niin se on melkein sama eli 9 l/100km, mutta jos se näyttää oikeesti mettään, niin kyllä sen tankkausväleistä voi päätellä. Miulla on kaikkien aikojen (2 kautta) keskikulutus siinä 5,7 litran kieppeillä ja maksimi alle 7,5. Mainitsemallasi kulutuksella ei pääse 200 km tankillisella, joten tuo Artsin kyssäri valon syttymisestä on hyvä.
Kiitokset kaikille vastanneille vinkeistä! Koska tässä on vielä puoli vuotta aikaa ennen seuraavaa ajokertaa ja Busan räplääminen on jo hanskassa, taidan talven aikana tsekata nuo ruiskun säädöt.
kuinkas paljon busan tankissa on bensaa kun tuo valo syttyy ja meneekö neula miten alas tuolloin? Millaisia kilometri määriä muut ovat päässeet tankillisella?
Hep
Kuten edellä, huolettomasti (matkaa) saa päästellä 300-330 km, jonka jälkeen kannattaa alkaa katseleen lisäravintoa... Ilottelu/hurvittelu on tietenni hiukka erikseen..
Muistaakseni 350 km oon joskus ajellu tankillisella, ja kun sitten kun tankkaamaan menin ni tais kyllä aika tyhjä olla. Hajuilla varmasti mentiin jo siinä vaiheessa
turboJR kirjoitti:kuinkas paljon busan tankissa on bensaa kun tuo valo syttyy ja meneekö neula miten alas tuolloin? Millaisia kilometri määriä muut ovat päässeet tankillisella?
Muistaakseni jossakin käyttöohjekirjan tapaisessa luki, että "varatankki" on 4 litraa... Tiedä sitten...
Itte olen mittarien mukaan päässyt 382,7 km tankillisella eikä ollut vielä lähellekkään tyhjä, mutta tällä ratastuksella matkamittari ja siis myös kulutus valehteleepi n. 10 %.
gold kirjoitti:Muistaakseni 350 km oon joskus ajellu tankillisella, ja kun sitten kun tankkaamaan menin ni tais kyllä aika tyhjä olla. Hajuilla varmasti mentiin jo siinä vaiheessa
Aika pitkästi olette päässeet. Joskus olen päässyt melkein 300 km, mutta tänä kesänä ei kertaakaan yli 250 km edes matka ajossa. Normaali tilanne oli että valo syttyi 180 km kohdalla!