Moottorin ryntäytyksen jälkeen syttyy tuollainen koodi kun kaasun höllää...
Netistä löytyi lontooksi jotain apuja, ei kyllä valjennut mistä kyse ja millä eroon ropleemasta.
Tyhjäkäynti häviää kokonaan tai lähes kokonaan tuon koodin tullessa.
Moottorijarrutus tuon valon siis sytyttää.
Apuva?
Edited By Kekkula on 1275889450
Virhekoodi c40 08-10 busassa?
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
Tuollasen lontoonkielisen pätkän löysin:
1. ISC (Idle Speed Control) Valve or Circuit "Open" or Shorted to Ground.
(tyhjäkäynnin hallinta (ISC-)venttiili tai sen sähköpiiri auki tai oikosulussa maihin.)
2. Idle Speed lower than the Desired Idle Speed. ie. Air passage Clogged, ISC valve is fixed(Stuck), ISC valve preset Position is incorrect.
(Tyhjäkäynti sallittua (haluttua) matalampi, esim. ilmakanava (letku?) tukossa, ISC-venttiili jumissa, tai venttilin alkuasento (asetus) väärä.)
3. Idle Speed is Higher than Desired Idle Speed. ie. ISC Valve hose connection(line fell off somewhere), ISC Valve is Fixed(Stuck), ISC Valve preset Position is incorrect.
(Tyhjäkäynti sallittua (haluttua) korkeampi, esim. ISC-venttilin letku irti jostain, ISC-venttiili jumissa, tai venttilin alkuasento (asetus) väärä.)
Eli tarkastaisin ekaksi missä tuo mystinen venttili on ja että ne sen ilmaletkut on paikallaan ja auki.
Edit: Löysin vähän lisää tietoa tuosta venttiilistä. Eli uudemmissa suitsan malleissa (2007 -> ?) moottorijarrutuksessa (ja tyhjäkäynnillä) läppärunkojen läpät menee kokonaan umpeen jolloin niistä ei pääse ollenkaan ilmaa läpi, tuo ISC-venttiili päästää ilmaa läpän "ohi" kanaviin tuossa tilanteessa eri parametrien kuten lämpötilan jne säätelemänä ja pitää tyhjäkäynnin vakiona eri olosuhteissa. Eli tuosta päätellen tuon kikkareen letkujen pitäs tulla jonnekkin sinne läppien ja koneen väliin imukurkuille.
Edited By LeaderOfThePack on 1275897563
1. ISC (Idle Speed Control) Valve or Circuit "Open" or Shorted to Ground.
(tyhjäkäynnin hallinta (ISC-)venttiili tai sen sähköpiiri auki tai oikosulussa maihin.)
2. Idle Speed lower than the Desired Idle Speed. ie. Air passage Clogged, ISC valve is fixed(Stuck), ISC valve preset Position is incorrect.
(Tyhjäkäynti sallittua (haluttua) matalampi, esim. ilmakanava (letku?) tukossa, ISC-venttiili jumissa, tai venttilin alkuasento (asetus) väärä.)
3. Idle Speed is Higher than Desired Idle Speed. ie. ISC Valve hose connection(line fell off somewhere), ISC Valve is Fixed(Stuck), ISC Valve preset Position is incorrect.
(Tyhjäkäynti sallittua (haluttua) korkeampi, esim. ISC-venttilin letku irti jostain, ISC-venttiili jumissa, tai venttilin alkuasento (asetus) väärä.)
Eli tarkastaisin ekaksi missä tuo mystinen venttili on ja että ne sen ilmaletkut on paikallaan ja auki.
Edit: Löysin vähän lisää tietoa tuosta venttiilistä. Eli uudemmissa suitsan malleissa (2007 -> ?) moottorijarrutuksessa (ja tyhjäkäynnillä) läppärunkojen läpät menee kokonaan umpeen jolloin niistä ei pääse ollenkaan ilmaa läpi, tuo ISC-venttiili päästää ilmaa läpän "ohi" kanaviin tuossa tilanteessa eri parametrien kuten lämpötilan jne säätelemänä ja pitää tyhjäkäynnin vakiona eri olosuhteissa. Eli tuosta päätellen tuon kikkareen letkujen pitäs tulla jonnekkin sinne läppien ja koneen väliin imukurkuille.
Edited By LeaderOfThePack on 1275897563
Resetoi SDS työkalun avulla tuo SDS venttiili. Jos sen piuhan on irroittanut virrat ollessa päällä tulee ongelmia. Mulla resetointi auttoi, meni 5min. Kuka tahansa suzuki liike jolla on SDS osaa tehdä tämän. Mä voin auttaa tuolla Samin Autopajalla homman kanssa tarvittaessa.
Toinen vaihtoehto on että ilmaletkun vaan irtosi ja jumittaa.
Toinen vaihtoehto on että ilmaletkun vaan irtosi ja jumittaa.