Vakio mopedissa ei bensa vaihdu noin sillä paluulinja on jo pumpulla eikä bensakiskolla...tenhulttio kirjoitti:Mua vaan ihmetyttää miten akussa ei piisais jännite jos kerran pyörittää hyvin. Jos joku mittailee akkujännitteitä, niin mitatkaa silloin kun startti on pyörii.
Tuota bensan höyrystymistä vois varmaankin testata painelemalla tappokytkintä muutaman kerran ennen käynnistystä (linjastoon vaihtuu vilposemmat bensat). jos tuosta on apua, niin sitte johtunee siitä höyrystymisestä tai muuten kuumasta bensasta.
Käynnistys kone kuumana
Bensoissa on eroja..MikaR kirjoitti:Voisko eri firmojen bensoissa olla lisäaineistuksista johtuvia eroja lämmönkestossa?
--Mika
Oloetko tankkaillut jolatain tietyltä huoltamolta ?
Jos näin niin takkaappa kokeeksi 98e lientä joltain isommalta/toiselta huoltamolta esim Neste,Shell....
Pienet syrjäiset automaattiasemat kierrän, koska vaihtuvuus on pienempi...
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
No niin se vain on!tenhulttio kirjoitti:Mua vaan ihmetyttää miten akussa ei piisais jännite jos kerran pyörittää hyvin. Jos joku mittailee akkujännitteitä, niin mitatkaa silloin kun startti on pyörii.
Tuota bensan höyrystymistä vois varmaankin testata painelemalla tappokytkintä muutaman kerran ennen käynnistystä (linjastoon vaihtuu vilposemmat bensat). jos tuosta on apua, niin sitte johtunee siitä höyrystymisestä tai muuten kuumasta bensasta.
Eipä lähtenyt mulla käyntiin kun jännite ei piisannu ja pyöritti nii iin komiasti...
Oma boxi paras boxi kun virityksiä ei ole enempää...(mullla k&n,silparit ja rajoittimen poistaja).
Eli tää yhtyy täysin Ksthb kirjoittamaan viestiin
Ensinnäkin kiitos ja kaikista vinkeistä, ohjeista ja kokemuksista!! Kuulostaa ettei tuo ihan ainutkertainen vaiva ole, vaan on jossain muodossa ilmennut muillakin.
Nyt on akku mitattu ja startatessakin virtaa riittää ja mopo lataa riittävästi. Tankki on täynnä v-poweria, joten katsotaan onko eroa nesteen 98:siin.
Tänään mopo teki kerran tuon temppunsa. "Lääkkeeksi" huomasin, että jos ei heti lähde vaan vain pöhähtää, startti nappula ylös odottaa pari sekunttia ja painaa uudestaan starttia ja avaa kaasua hieman, niin heti lähtee. Helppoa kun sen osaa..heh hee Taitaapi olla juuri niin, että mopo saa tietyissä olosuhteissa liika pensaa startatessa.
Muutoin tuo menee 5,6L/100km reilussakin ajossa..
Laittelen komuksia, että vaikuttaako pensalaadun vaihto ja jos kokeilen tuota Ksthb:n ehdotusta commanderin ohituksesta. Voiko tuon commanderin ohittaa kokeilumielessä ja ajaa muut modit kiinni ilman lisäongelmia omaboxi vakiosäädöissä? Siis lämpimäksi ajoa, ei lentokenttäenkkoja
Edited By Topi on 1275592071
Nyt on akku mitattu ja startatessakin virtaa riittää ja mopo lataa riittävästi. Tankki on täynnä v-poweria, joten katsotaan onko eroa nesteen 98:siin.
Tänään mopo teki kerran tuon temppunsa. "Lääkkeeksi" huomasin, että jos ei heti lähde vaan vain pöhähtää, startti nappula ylös odottaa pari sekunttia ja painaa uudestaan starttia ja avaa kaasua hieman, niin heti lähtee. Helppoa kun sen osaa..heh hee Taitaapi olla juuri niin, että mopo saa tietyissä olosuhteissa liika pensaa startatessa.
Muutoin tuo menee 5,6L/100km reilussakin ajossa..
Laittelen komuksia, että vaikuttaako pensalaadun vaihto ja jos kokeilen tuota Ksthb:n ehdotusta commanderin ohituksesta. Voiko tuon commanderin ohittaa kokeilumielessä ja ajaa muut modit kiinni ilman lisäongelmia omaboxi vakiosäädöissä? Siis lämpimäksi ajoa, ei lentokenttäenkkoja
Edited By Topi on 1275592071
Mulla ainakin teki ihan vakionakin tuota ja samalla lailla TT:llä omaan ecuun tehdyn säädön jälkeenkin. Akussakin kyllä virta riittää. Ja tosissaan lämpimissä oloissa kaupunki ajon jälkeen ku tosissaan lämpee kunnolla. Ei oo ainakaan mua häirinny niin paljo et ois tarttenu ruveta toimenpiteisiin...
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/