Bussin iskutilavuus (bb+stroker)
335hp renkaalla. Projekti jatkuu...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Hyvin on pukannut! Silti tais kalareissuksi mennä tää kesä, jos ei +50hp vielä jostain löydy?! Mikä penkki?jarim kirjoitti:335hp renkaalla. Projekti jatkuu...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:jarim kirjoitti:335hp renkaalla. Projekti jatkuu...
Hyvin on pukannut! Silti tais kalareissuksi mennä tää kesä, jos ei +50hp vielä jostain löydy?! Mikä penkki?
http://www.teamforcemajor.com/blog/
tonne tulee kuvia ja videota kunhan ne saadaan "kamerasta" ulos. Stay tuned...
Edited By busajasa on 1275143893
Ei vielä, mutta vuotellaan rapakon takaa pukettia somaa niin jospa taas edettäs...ysi-ärrä kirjoitti:jarim kirjoitti:335hp renkaalla. Projekti jatkuu...
No huh huh nyt potkii hienosti.
Tänään siis lyhyesti seuraavaa (renkaalla):
vaparina 236,05hp änkkärillä
vaparina 239,00hp ilman änkkäriä
1.st kaasut 305,00hp änkkärillä
1+2st kaasut 335,00hp änkkärillä
1+2st kaasut ilman änkkäriä suti, joten ei tulosta
1.st ssä oli 4x25hp suuttimet, mutta kuitenkin niin jotta kaasuhepat oli rajoitettu paineenalennuksella (reku) 100hp sta luokkaan 70hp.
2.st ssä oli 1x40 hp suutin joka ilmeisemmin hiukka vajaan pullon ansiosta ei antanut kuin 700psi tä pullonpainetta normaalisti käyttämämme 900psi in tilalle joten sen tuotto oli 40hp sijasta 30hp.
Mä olisin kuitenkin ruuvannut lisää painetta, vaihtanut isommat suuttimet jne jotta olisi heti ekalla kaasu penkitys reissulla saatu ne kunnon tukemat tauluun...mutta...pojat äänesti mut kumoon... kuulemma 335hp tällä erää riittää ja luvassa isommat suuttimet vasta kun yksi muttei vähäinen päivitys vielä tehdään ennen Hallia.
No jäipä ainakin nippuun tällä erää...
Maanantaina TT lle ottaa vertailupohjaa penkin ja penkin välille.
paikka oli
P. Nuorala Kalajoki
Dyno DataMite v3.7
Ainakin yritetään, koko ajan takaraivossa jotta se ja se pitäs muuttaa tai kestääkö vai ei..siis ollakko vai eikö olla syndrooma.Titaani kirjoitti:No niin, hyvältä se näyttää ja lisää tulossa. Kuulostaa äijä touhulta...
Nyt tuskaa tuottaa putki ja 2st kaasun rikastus, siksi tänään malttia noissa kaasuissa, ja sekös jos mikä rassaa mua kun koskaan ei saa laittaa paukkua kaasuihin niin paljoa kuin mieli tekis... tänäänkin vain 100hp kaasua kun tahtotila 140-150hp. Mutta josko hiljaa hyvä tulee?
Hiljaa hyvä tulee. Mennään muutos kerrallaan niin nähdään eteneminen, suunta ja määrä ja homma pysyy lapasessa.Jouniri kirjoitti:Titaani kirjoitti:No niin, hyvältä se näyttää ja lisää tulossa. Kuulostaa äijä touhulta...
Ainakin yritetään, koko ajan takaraivossa jotta se ja se pitäs muuttaa tai kestääkö vai ei..siis ollakko vai eikö olla syndrooma.
Nyt tuskaa tuottaa putki ja 2st kaasun rikastus, siksi tänään malttia noissa kaasuissa, ja sekös jos mikä rassaa mua kun koskaan ei saa laittaa paukkua kaasuihin niin paljoa kuin mieli tekis... tänäänkin vain 100hp kaasua kun tahtotila 140-150hp. Mutta josko hiljaa hyvä tulee?
Kyllä se itseäkin poltteli ottaa enemmän myllystä ulos tänään, mutta on niin selkeää että himmeli hidastaa nyt. Hyviä lukemia nuo on jo nyt, mutta mikä tärkeintä, nyt on tiedossa seuraavat stepit.
Hallissa vasta ulosmitataan se mikä on resevissä. Siihen asti edetään kehitellen pätkä kerrallaan.
mites saako liikkuvaa kuvaa?busajasa kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Titaani kirjoitti:No niin, hyvältä se näyttää ja lisää tulossa. Kuulostaa äijä touhulta...
Ainakin yritetään, koko ajan takaraivossa jotta se ja se pitäs muuttaa tai kestääkö vai ei..siis ollakko vai eikö olla syndrooma.
Nyt tuskaa tuottaa putki ja 2st kaasun rikastus, siksi tänään malttia noissa kaasuissa, ja sekös jos mikä rassaa mua kun koskaan ei saa laittaa paukkua kaasuihin niin paljoa kuin mieli tekis... tänäänkin vain 100hp kaasua kun tahtotila 140-150hp. Mutta josko hiljaa hyvä tulee?
Hiljaa hyvä tulee. Mennään muutos kerrallaan niin nähdään eteneminen, suunta ja määrä ja homma pysyy lapasessa.
Kyllä se itseäkin poltteli ottaa enemmän myllystä ulos tänään, mutta on niin selkeää että himmeli hidastaa nyt. Hyviä lukemia nuo on jo nyt, mutta mikä tärkeintä, nyt on tiedossa seuraavat stepit.
Hallissa vasta ulosmitataan se mikä on resevissä. Siihen asti edetään kehitellen pätkä kerrallaan.
Jouniri kirjoitti:busajasa kirjoitti:Jouniri kirjoitti:
Ainakin yritetään, koko ajan takaraivossa jotta se ja se pitäs muuttaa tai kestääkö vai ei..siis ollakko vai eikö olla syndrooma.
Nyt tuskaa tuottaa putki ja 2st kaasun rikastus, siksi tänään malttia noissa kaasuissa, ja sekös jos mikä rassaa mua kun koskaan ei saa laittaa paukkua kaasuihin niin paljoa kuin mieli tekis... tänäänkin vain 100hp kaasua kun tahtotila 140-150hp. Mutta josko hiljaa hyvä tulee?
Hiljaa hyvä tulee. Mennään muutos kerrallaan niin nähdään eteneminen, suunta ja määrä ja homma pysyy lapasessa.
Kyllä se itseäkin poltteli ottaa enemmän myllystä ulos tänään, mutta on niin selkeää että himmeli hidastaa nyt. Hyviä lukemia nuo on jo nyt, mutta mikä tärkeintä, nyt on tiedossa seuraavat stepit.
Hallissa vasta ulosmitataan se mikä on resevissä. Siihen asti edetään kehitellen pätkä kerrallaan.
mites saako liikkuvaa kuvaa?
Vihdoin ja viimein - aika hitaat nää mun systeemit..
http://www.teamforcemajor.com/blog/
Siellä koko tarina kuvine ja videoineen.
Tänään TT llä samalla setupilla kuin lauantaina Kalajoella (vapari änkkärillä)Jouniri kirjoitti:ysi-ärrä kirjoitti:jarim kirjoitti:335hp renkaalla. Projekti jatkuu...
No huh huh nyt potkii hienosti.
Ei vielä, mutta vuotellaan rapakon takaa pukettia somaa niin jospa taas edettäs...
Tänään siis lyhyesti seuraavaa (renkaalla):
vaparina 236,05hp änkkärillä
vaparina 239,00hp ilman änkkäriä
1.st kaasut 305,00hp änkkärillä
1+2st kaasut 335,00hp änkkärillä
1+2st kaasut ilman änkkäriä suti, joten ei tulosta
1.st ssä oli 4x25hp suuttimet, mutta kuitenkin niin jotta kaasuhepat oli rajoitettu paineenalennuksella (reku) 100hp sta luokkaan 70hp.
2.st ssä oli 1x40 hp suutin joka ilmeisemmin hiukka vajaan pullon ansiosta ei antanut kuin 700psi tä pullonpainetta normaalisti käyttämämme 900psi in tilalle joten sen tuotto oli 40hp sijasta 30hp.
Mä olisin kuitenkin ruuvannut lisää painetta, vaihtanut isommat suuttimet jne jotta olisi heti ekalla kaasu penkitys reissulla saatu ne kunnon tukemat tauluun...mutta...pojat äänesti mut kumoon... kuulemma 335hp tällä erää riittää ja luvassa isommat suuttimet vasta kun yksi muttei vähäinen päivitys vielä tehdään ennen Hallia.
No jäipä ainakin nippuun tällä erää...
Maanantaina TT lle ottaa vertailupohjaa penkin ja penkin välille.
paikka oli
P. Nuorala Kalajoki
Dyno DataMite v3.7
TT 237hp renkaalla
Kalajoki 236hp renkaalla
"kyllähän se lykkäs selvästi enemmän kun viime vuonna mutta näyttää olevan vielä monen muutoksen summassa hieromista niin ei oo aihetta noita alle 260hp takapallo tehoja mainostaa..."
No eipä sieltä ny sitte kuitenkaan mitää ihme tehoja vaparina lähtenytkään odotukset oli hieman isommat.Ainakin mulla. ??? No katellaan mihin se riittää nopeuksissa.
No eipä sieltä ny sitte kuitenkaan mitää ihme tehoja vaparina lähtenytkään odotukset oli hieman isommat.Ainakin mulla. ??? No katellaan mihin se riittää nopeuksissa.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Joku mättää kokoonpanossa ihan selkeästi, käsittääkseni kokoonpanoon on pistetty uusia osia aika lailla...
Kansi, nokat, venttiilit, putki, muuta ?
Tietääkseni kaikki osat on sillä alueella että +250hp teho pitäis tulla itsestään.
Veikkaisin että kansi mättää.. minkälaisilla virtauksilla/venttiileillä uusi kansi on ?
Kansi, nokat, venttiilit, putki, muuta ?
Tietääkseni kaikki osat on sillä alueella että +250hp teho pitäis tulla itsestään.
Veikkaisin että kansi mättää.. minkälaisilla virtauksilla/venttiileillä uusi kansi on ?
Juu paljon on osaa vaihdettu ja joitain vielä vaihdetaan. Ollaan edetty steppi stepillä/muutos kerrallaan joten viritys- ja kehitystyö on vielä kesken. Jokaisella liikulla on menty toistaiseksi eteen päin.
Viime vuoteen on toki puristussuhdetta laskettu reilustikkiin, joten vapariteho on kompromissi, mutta kaasuillahan Taxissa on tarkoitus huipputehot ottaa. Rutusta tykkäävät nokat ja alennettu puristussuhde tekee näin niinku oletettiinkin/simuloitiin. Sekä vapari että kaasupuolelle on parannuksia tulossa.
Edited By busajasa on 1275376694
Viime vuoteen on toki puristussuhdetta laskettu reilustikkiin, joten vapariteho on kompromissi, mutta kaasuillahan Taxissa on tarkoitus huipputehot ottaa. Rutusta tykkäävät nokat ja alennettu puristussuhde tekee näin niinku oletettiinkin/simuloitiin. Sekä vapari että kaasupuolelle on parannuksia tulossa.
Edited By busajasa on 1275376694
Elekäähän hötkyillä, en noita tuloksia oo laittanut kuin pyynnöstä toteamuksena, meinaan homma kesken vielä...
Kuten JaSa tuolla mainitseekin niin ruttua on laskettu reilusti (=tehoa alas siltä osin) ja putki ahdistaa mutta silti vaparina on otettu enemmän kuin vuosi sitten.
Emme siis ole rakentamassa konetta mihinkään "vapari penkkikisaan" vaan kentälle kaasutettuna. Vaikkakin silti kun Taxi on käynyt kolmessa penkissä (Kajaani, TT, Kalajoki) ja kaikista on otettu penkkien pohjat vaparinakin. Jos jollain tuntuu olevan ruista puntissa niin eikun noihin penkkeihin vaan.
Jotkut ilmoittaa konetehoja tänne sekaan ja meillä ne esim TT llä on Penkin omistajan mukaan 270,18hp.
Vaikka tolla puristuksen laskulla jotakin hävitäänkin niin viime vuonna kaasuja oli 80hp ja nyt puristuksen laskun myötä on tarkoitus lyödä kaasua luokkaa 150hp eli 150hp-80= 70hp plussaa, joten taitaa lopputulema meittin tarkoitukseen olevan kuitenkin oikea suuntainen reilustikin. Vai onko jollakin tiedossa härmässä toista kaasu pyörää jonka takistehot Kalajoen penkissä on yli 335hp?
Viime vuonna meni 360,3kmh mailille 312hp tehoilla joka nyt jo on rikottu reilusti niin kait me jotakin aikaan saadaan kentällä.
Kentällä se nähdään loppunopeuden muodossa mitä kelläkin on oikeasti tehoja, siinä ei penkkituloksilla ja niiden välisillä eroilla tai mittaustavoilla ole paljon merkitystä. Tästä näyttönä esim. viime vuosi jolloin niitä "tehokkaampia" oli vain yksi edellä (King Artin Yöjuna) ja loput taisi olla perässä. Eli mitä merkitystä sillä paperilapulla loppujen lopuksi on tonne kentälle?
Mulle henk.koht. penkki pitäs olla aina sama Taxille jolloin penkin tarkoitus on lähinnä säätöjen osalta tärkeä sekä että näkee mihin suuntaan menee muutosten myötä. Tähän asti Taxi on mennyt eteenpäin välillä helposti välillä ei niin helposti mutta kuitenkin on se joka kesä kentälle raahattu.
Silti tsemppiä kaikille, toivotaan jotta vehkeet pysyy nipussa kaikilla.
Edited By Jouniri on 1275379052
Kuten JaSa tuolla mainitseekin niin ruttua on laskettu reilusti (=tehoa alas siltä osin) ja putki ahdistaa mutta silti vaparina on otettu enemmän kuin vuosi sitten.
Emme siis ole rakentamassa konetta mihinkään "vapari penkkikisaan" vaan kentälle kaasutettuna. Vaikkakin silti kun Taxi on käynyt kolmessa penkissä (Kajaani, TT, Kalajoki) ja kaikista on otettu penkkien pohjat vaparinakin. Jos jollain tuntuu olevan ruista puntissa niin eikun noihin penkkeihin vaan.
Jotkut ilmoittaa konetehoja tänne sekaan ja meillä ne esim TT llä on Penkin omistajan mukaan 270,18hp.
Vaikka tolla puristuksen laskulla jotakin hävitäänkin niin viime vuonna kaasuja oli 80hp ja nyt puristuksen laskun myötä on tarkoitus lyödä kaasua luokkaa 150hp eli 150hp-80= 70hp plussaa, joten taitaa lopputulema meittin tarkoitukseen olevan kuitenkin oikea suuntainen reilustikin. Vai onko jollakin tiedossa härmässä toista kaasu pyörää jonka takistehot Kalajoen penkissä on yli 335hp?
Viime vuonna meni 360,3kmh mailille 312hp tehoilla joka nyt jo on rikottu reilusti niin kait me jotakin aikaan saadaan kentällä.
Kentällä se nähdään loppunopeuden muodossa mitä kelläkin on oikeasti tehoja, siinä ei penkkituloksilla ja niiden välisillä eroilla tai mittaustavoilla ole paljon merkitystä. Tästä näyttönä esim. viime vuosi jolloin niitä "tehokkaampia" oli vain yksi edellä (King Artin Yöjuna) ja loput taisi olla perässä. Eli mitä merkitystä sillä paperilapulla loppujen lopuksi on tonne kentälle?
Mulle henk.koht. penkki pitäs olla aina sama Taxille jolloin penkin tarkoitus on lähinnä säätöjen osalta tärkeä sekä että näkee mihin suuntaan menee muutosten myötä. Tähän asti Taxi on mennyt eteenpäin välillä helposti välillä ei niin helposti mutta kuitenkin on se joka kesä kentälle raahattu.
Silti tsemppiä kaikille, toivotaan jotta vehkeet pysyy nipussa kaikilla.
Edited By Jouniri on 1275379052