Uusi jäähdytin?
Tiedä sitten onko kuinka normaalia, mutta omasta mielestä tuo alla liukuva 1999 tipu nosti kaivarissa lämpöjä turhan nopeasti turhan pienellä matkalla kun ajeltiin hissukseen jonossa.
Oltiin nimittäin emännän kanssa kurvailemassa kaivarissa jokunen päivä sitten ja siihen tyypilliseen tapaan hiljaa mentiin kun porukkaa oli.
Lämmöt vaan nousi omasta mielestä aika hurjasti ja oltiin jo ihan kunnolla punarajalla pelkästään tuolla mutteri-carusell välillä, jossa vauhti oli hiljaisimmillaan. toki hiljaa ajettiin ihan sieltä olympiaterminaalilta asti mutta silti
Onneksi päästiin siitä sitten Hernesaareen ottamaan vauhtia, tiedä vaikka olisi sylkäissyt tavarat katuun pian.
Onhan toi syylari nähnyt jo 11 vuotta maailmaa, joten on se varmaan jo tehoaan menettänytkin.
Onko vinkkejä mistä tuohon kannattaa metsästää uusi syylari vai onko joku paiukallinen sukisuki-kauppias paras veto?
Kiitti
Oltiin nimittäin emännän kanssa kurvailemassa kaivarissa jokunen päivä sitten ja siihen tyypilliseen tapaan hiljaa mentiin kun porukkaa oli.
Lämmöt vaan nousi omasta mielestä aika hurjasti ja oltiin jo ihan kunnolla punarajalla pelkästään tuolla mutteri-carusell välillä, jossa vauhti oli hiljaisimmillaan. toki hiljaa ajettiin ihan sieltä olympiaterminaalilta asti mutta silti
Onneksi päästiin siitä sitten Hernesaareen ottamaan vauhtia, tiedä vaikka olisi sylkäissyt tavarat katuun pian.
Onhan toi syylari nähnyt jo 11 vuotta maailmaa, joten on se varmaan jo tehoaan menettänytkin.
Onko vinkkejä mistä tuohon kannattaa metsästää uusi syylari vai onko joku paiukallinen sukisuki-kauppias paras veto?
Kiitti
En ole ehtinyt vielä kun on pyörä ollut viikon perheessä vastaBusaCormaX kirjoitti:Nesteet vaihtanut? Ethän ole sekoitellut punasta ja vihreetä pak.nestettä sekaisin...?<---tukki syylärin.
Näyttää vaan aika tukkoiselta ulkoisesti, niin siitä päättelin, että oiskohan aika kävellyt vastaan jo.
Kyllä ne nesteet menee ekana uusiksi kuitenkin, koska jostain suzuki oem parts sivustolta väijyttynä toi syylari keventää lompakkoa pauttiarallaan $550.
Mitä nesteitä porukka noissa on käyttänyt? vihreät tuolla on ainakin nopealla muistikuvalla.
Itsellä kun ei ole aikaisemmin ollut ku 600 jammu yhden kesän ja kevari 10 vuotta sitten, niin ei nää pyörien viimeisimmät villityksen ja parhaat tuotteet ole vielä käynyt silmien edessä montaa kertaa pyörimässä.
Autoja rakentaessa olen käyttänyt Motulin Inugel:ä ja niissä ainakin on parastakin parempi.
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
Jos syyläri on kurainen niin eiköpä se vika mahara olla siinä. Muista jäähdytintä pestessä olla erit tarkka/varovainen ettet vaurioita kennoja...meikä päästi kawan jäähdyttäjään painepesurilla ja kennot meni kyllä "littuun"...
Tein busan etulokariiin pinen roiskeläpän vanhasta euromaskin suojalasista ja nyt toi kura ei enään lennä jäähdyttäjään
Vihreet nesteet tällä käytös
Tein busan etulokariiin pinen roiskeläpän vanhasta euromaskin suojalasista ja nyt toi kura ei enään lennä jäähdyttäjään
Vihreet nesteet tällä käytös
samanmoinen tapaushan täällä oli tuossa viime kaudella.
nosti lämpöjä pikkumatelussa suht herkästi.
olin jättäny syksyllä/keväällä pesut väliin ja syyläri oli läpeensä tukossa.
ei auttanut kuin ottaa syylä irti ja pestä+liotella+puhaltaa kaikki savi ja paska pois joka ei edes enää kaikki sieltä lähtenyt.
aiemmin joku myös pessyt tuonkin turhan kovilla paineilla=lamellit kasassa
noiden yhteisvaikutus oli lämpöjen nousu, mutta nyt siivoamisen jälkeen ainakin tämän kevään helteillä kun kokeilin hidasta kaupunki pyörittelyä, ei enää noussut puolenvälin viivan yli flektin avustamana
ja taitaa tuossa 99-mallissa edelleen alkuper syylä olla
jos uutta syyläriä joutuisit muuten etsimään-kannattaa kysellä varmaan täältä voorumilta edullisempaa...
nosti lämpöjä pikkumatelussa suht herkästi.
olin jättäny syksyllä/keväällä pesut väliin ja syyläri oli läpeensä tukossa.
ei auttanut kuin ottaa syylä irti ja pestä+liotella+puhaltaa kaikki savi ja paska pois joka ei edes enää kaikki sieltä lähtenyt.
aiemmin joku myös pessyt tuonkin turhan kovilla paineilla=lamellit kasassa
noiden yhteisvaikutus oli lämpöjen nousu, mutta nyt siivoamisen jälkeen ainakin tämän kevään helteillä kun kokeilin hidasta kaupunki pyörittelyä, ei enää noussut puolenvälin viivan yli flektin avustamana
ja taitaa tuossa 99-mallissa edelleen alkuper syylä olla
jos uutta syyläriä joutuisit muuten etsimään-kannattaa kysellä varmaan täältä voorumilta edullisempaa...
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
Viime talvena käytin sekä syylärin että öljyjäähdyttimen paikallisella jäähdytinkorjaamolla pestävänä. Kannatti. Kilometrejä noilla oli takana yli satatuhatta joten kyllähän ne aika tukossa oli. Nyt huomaa motarilla hauskasti kun viisari on paljon alempana mitä ennen, välillä nousee kohti puolta väliä ja kun termari 82:ssa taas aukeaa niin viisari tippuu. Sellaista pientä liikettä tekee jatkuvasti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Viime talvena käytin sekä syylärin että öljyjäähdyttimen paikallisella jäähdytinkorjaamolla pestävänä. Kannatti. Kilometrejä noilla oli takana yli satatuhatta joten kyllähän ne aika tukossa oli. Nyt huomaa motarilla hauskasti kun viisari on paljon alempana mitä ennen, välillä nousee kohti puolta väliä ja kun termari 82:ssa taas aukeaa niin viisari tippuu. Sellaista pientä liikettä tekee jatkuvasti.
Ite huomasin kanssa talven syylärin pesujen jäljiltä tuon saman homman, ei aikaisemmin tehnyt tuota.
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
TeeCay kirjoitti:Kyllä mullakin nostaa lämmöt punarajalle tai ainakin liki jos keskustassa pyörii, varsinkin kun syylärin tiellä on ilmastointilaitetta yms. lämpöä tuottavaa rensseliä. En jaksaisi olla kauhean huolissaan jos ei nouse punaisen yli..
Tätä mielipuolta mäkin. Mulla varsinkin K4 mallissa usein "pompsahti" lämmöt JOPA punaiselle helteeellä kaupungissa hiljaa ajellessa ruuhkasa. K8 mallissa jäähdytys toimi Labbalaisittain "Loikhaammin".
JOS flekti kuitenkin toimii, niin ei kait pitäisi olla syytä huoleen ?!
Lisäksi Liekkarissa ( K4 ) oli paksut aluverkot ilmanottoaukoissa.
Muuten ihan samassa paikassa huolestuin tilanteesta mäkin ekan kerran, kun ajelin Mutterilta Kauppikselle ja ilma tosi helteinen. Suht nopsaan kuitenkin lämmöt putosi alas kun pääsi ajaan taas kovembaa. Verkot aukoissa oli toki näyttävän näkööset, mutta en laittaisi ennää.
edit. Toki kantsii pittää jäähytin puhtaanaKIN ja niinkuin joku jo totesikin, ei IHAN kauheella paineella kannata pestä.
Edited By busapappa2 on 1274852907
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Vihreät siellä on sisällä ja tänä kesänä oli tarkoitus vaihtaa nesteet (mainitsinkin muistaakseni asiasta silloin pihalla samalla, kun sanoin niistä etupaloista)... tuli vaan liian kova mopokuume ja löytyipä aika nopeasti innokas ostajakin Kannattaa varmaan huuhdella järjestelmä samalla kun vaihdat nesteet, niin saat lämmöt ihan varmasti kuriin. Ei nimittäin mulla nostanut lämpöjä vielä viime kesänä. Tänä kesänä en sillä niin paljoa ehtinyt ajamaankaan, että olisi tuollaista edes voinut tulla vastaan. Termari siihen on jo vaihdettu aika tarkaan kaks tai kolme vuotta sitten (ei pysty muistamaan tarkasti). Flektin anturi oli pimeenä, kun itse pyörän ostin, joten se on vaihdettu silloin (se mikä näkyy siinä vasemmalla puolella, kyljen ilma-aukosta).
EDIT:muutama pieni lisäys...
Edited By koska on 1274877597
EDIT:muutama pieni lisäys...
Edited By koska on 1274877597
Do or do not, there is no try...
En ole niin huolestunut siinä määrin kun vertaa edelliseen pyörään, koska se kuumeni vaikka ei ollut edes käynnissä :pkoska kirjoitti:Vihreät siellä on sisällä ja tänä kesänä oli tarkoitus vaihtaa nesteet (mainitsinkin muistaakseni asiasta silloin pihalla samalla, kun sanoin niistä etupaloista)... tuli vaan liian kova mopokuume ja löytyipä aika nopeasti innokas ostajakin Kannattaa varmaan huuhdella järjestelmä samalla kun vaihdat nesteet, niin saat lämmöt ihan varmasti kuriin. Ei nimittäin mulla nostanut lämpöjä vielä viime kesänä. Tänä kesänä en sillä niin paljoa ehtinyt ajamaankaan, että olisi tuollaista edes voinut tulla vastaan. Termari siihen on jo vaihdettu aika tarkaan kaks tai kolme vuotta sitten (ei pysty muistamaan tarkasti). Flektin anturi oli pimeenä, kun itse pyörän ostin, joten se on vaihdettu silloin (se mikä näkyy siinä vasemmalla puolella, kyljen ilma-aukosta).
EDIT:muutama pieni lisäys...
Heh. Katselin justiinsa tuossa sitä syylaria kun tulin himaan ja totesin et pitää varmaan vaan putsailla hyvin kun on tarttunut skeidaa kiinni jonkun verran.
Ei se voi, eikä olekaan vakavaa koska muissa olosuhteissa tuo toimii kuin unelma ja lämmöt pysyy todella hyvin aisoissa.
Se vaan hämmästytti äkkiseltään, että oho, onkohan Ari huomannnut tuota jos et ole itse juuri samanlaista ajoa niin paljon kokenut. Toiset kun välttelee aina viimeiseen asti noita ruuhkaunelmia