Kyllähän sen saa säädettyä jos on oikeat laitteet säätäjällä. Tosin yhtä tarkkaa siitä ei saa kun ecueditorilla säädettynä.Jaska77 kirjoitti:hanhiha kirjoitti:
Hjälp,
Tietämätön kaipaa vastausta. Onko -99 säätö (penkissä) mahdollista ilman powercommanderia?
Pc vs. oma boksi??
Moi,
"aihe" saattaa olla mennyt jo ainakin alkuperäisen asian osalta ohi, mutta omaan K8 busaan laitettiin Samilla viime keväänä PC III USB ja tämän viikon maanantaina sitten otettiin PC pois ja säädettiin ECU asiaankuuluvalla tavalla. Laitan kuvan teho+vääntökäyristä PC vs ECU säätäminen hetimiten ehtiessäni.
Valitettavasti ainakaan käyrien osalta ei kuitenkaan kummoista vertailua voi (suoraan) ilmeisesti tehdä, koska moottorin kierrosluvut mitataan eri paikoista. ECUa säädettäessä kierrokset katsotaan ECUsta, kun taas PC:n säätämisessä busan mittarista (tai jotain, joka tapauksessa eri paikasta eivätkä siis ole samoja ja mittarin mukaiset kierrokset voivat olla Samin mukaan 500 kierrosta pielessä). Eli, ECUn selvästi paremmat käyrät eivät ole todellisuudessa aivan niin paljon parempia, kuin miltä paperilla näyttävät. Huipputeho ja -vääntö lienevät kuitenkin vertailukelpoisia.
"aihe" saattaa olla mennyt jo ainakin alkuperäisen asian osalta ohi, mutta omaan K8 busaan laitettiin Samilla viime keväänä PC III USB ja tämän viikon maanantaina sitten otettiin PC pois ja säädettiin ECU asiaankuuluvalla tavalla. Laitan kuvan teho+vääntökäyristä PC vs ECU säätäminen hetimiten ehtiessäni.
Valitettavasti ainakaan käyrien osalta ei kuitenkaan kummoista vertailua voi (suoraan) ilmeisesti tehdä, koska moottorin kierrosluvut mitataan eri paikoista. ECUa säädettäessä kierrokset katsotaan ECUsta, kun taas PC:n säätämisessä busan mittarista (tai jotain, joka tapauksessa eri paikasta eivätkä siis ole samoja ja mittarin mukaiset kierrokset voivat olla Samin mukaan 500 kierrosta pielessä). Eli, ECUn selvästi paremmat käyrät eivät ole todellisuudessa aivan niin paljon parempia, kuin miltä paperilla näyttävät. Huipputeho ja -vääntö lienevät kuitenkin vertailukelpoisia.
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
Mulla oma boxi ja kun säädöt tehtaan säädöistä oli muutettu "omiksi" niin takapallo anto 7hp 1.5vääntöä lisää(siis paperilla).
Käppyrät löytyy tosta... http://cormax.kuvat.fi/kuvat/Hayabusa+K1+%282010%29/
Käppyrät löytyy tosta... http://cormax.kuvat.fi/kuvat/Hayabusa+K1+%282010%29/
Niin, onko sinulla uudempi ECU päivitetty tuohon 01 pyörääsi?BusaCormaX kirjoitti:Mulla oma boxi ja kun säädöt tehtaan säädöistä oli muutettu "omiksi" niin takapallo anto 7hp 1.5vääntöä lisää(siis paperilla).
Käppyrät löytyy tosta... http://cormax.kuvat.fi/kuvat/Hayabusa+K1+%282010%29/
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Saksan reissu takana. Vaikka sää- ja liikenneolosuhteet eivät täysin suosineetkaan, niin saimme kellotettua lukemat 307 ja 312km/h. Kiitokset Samille!
Kuvat säätökäyristä löytyvät täältä: http://galleria.busanistit.org/v/Busat/ECU+2010/
Kuvat säätökäyristä löytyvät täältä: http://galleria.busanistit.org/v/Busat/ECU+2010/
Ja ennekuin kukaan tekee vääriä johtopäätöksiä niin tuo ero noissa PC3 vs ECU käyrissä tulee 100% siitä että PC3 kanssa kierrosluku mittaristosta ja ECU kanssa Ecueditorista joka näyttää sen todellisen kierrosmäärän. Teho siis sama mutta koska vääntö lasketaan kierroslukuun suhteutettuna niin vääntöä on "enemmän" koska sama teho tulee "pienemmillä kierroksilla". Mutta sinällään tuo ecusta otettu kierrosmäärä on siis oikea eli vääntöä on omaan mittaristoon verrattuna "enemmän".SasaK8 kirjoitti:Saksan reissu takana. Vaikka sää- ja liikenneolosuhteet eivät täysin suosineetkaan, niin saimme kellotettua lukemat 307 ja 312km/h. Kiitokset Samille!
Kuvat säätökäyristä löytyvät täältä: http://galleria.busanistit.org/v/Busat/ECU+2010/
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport