Akku menossa + muuta selvinnyttä outoutta
Oikeastaan tarina alkaa tuossa pari viikkoa sitten, muutama päivä sen jälkeen kun ostin tuon ekan busani. Rapiassa satasen vauhdissa hävis vedot totaalisesti pariksi sekunniksi. Vika kuitenkin hävis ja tuumasin että kyseessä oli joku roska ruiskutuksessa tjsp.
Sitten toissapäivänä aamulla ajelin töihin ja iltapäivällä oli kotia lähdön aika, ei lähteny ekalla painalluksella käyntiin. Painoin toisen kerran,mittarinneulat heilu hetken sekopäisenä ja kello nollautui; selvä virtakatko mutta pääsin lähtemään kotia. Kotimatkalla tuo ensimmäinen vika toistui taas samassa nopeudessa.
Kotona aloin tutkia ja mittailla, vaihdenäyttö pysyi pimeänä koko ajan. Soitin pyörän edelliselle omistajalle ja akun lopun alku tuntui aika selvältä ehdokkaalta, samalla selvisi että seisontajalan kytkin oli aiemminkin oireillut jalan nivelen jäykistyessä ja aiheuttanut pätkimistä tietyllä kierrosalueella.
Mittailin illalla vielä akkua: lepojännite 12,4v, ihan ok. Virrat päällä 11,7.. hmm.. Startatessa vähän alle 9v, eiköhän tämä ole selvä tapaus. Rasvailin seisontajalan nivelen ja se alkoi heti tuntua erilaiselta.
Nuo xenonit taitavat vielä rasittaa akkua normaalia enemmän, joten sinänsä ei ihme vaikka nuo akut enemmän tai vähemmän kulutustavaraa olisivat.
Tänään kotia tullessa poikkesin kuvalla hakemassa uuden yuasan joka on latauksessa parhaillaan. Täytyy tarkastaa latausjännite vielä huomenna kun laittaa tuon uuden akun paikalleen.
Jos tuo rasvailu ei auta, niin tietääkö joku miten tuon seisontajalan kytkimen saa ohitettua -99 mallissa?
Sitten toissapäivänä aamulla ajelin töihin ja iltapäivällä oli kotia lähdön aika, ei lähteny ekalla painalluksella käyntiin. Painoin toisen kerran,mittarinneulat heilu hetken sekopäisenä ja kello nollautui; selvä virtakatko mutta pääsin lähtemään kotia. Kotimatkalla tuo ensimmäinen vika toistui taas samassa nopeudessa.
Kotona aloin tutkia ja mittailla, vaihdenäyttö pysyi pimeänä koko ajan. Soitin pyörän edelliselle omistajalle ja akun lopun alku tuntui aika selvältä ehdokkaalta, samalla selvisi että seisontajalan kytkin oli aiemminkin oireillut jalan nivelen jäykistyessä ja aiheuttanut pätkimistä tietyllä kierrosalueella.
Mittailin illalla vielä akkua: lepojännite 12,4v, ihan ok. Virrat päällä 11,7.. hmm.. Startatessa vähän alle 9v, eiköhän tämä ole selvä tapaus. Rasvailin seisontajalan nivelen ja se alkoi heti tuntua erilaiselta.
Nuo xenonit taitavat vielä rasittaa akkua normaalia enemmän, joten sinänsä ei ihme vaikka nuo akut enemmän tai vähemmän kulutustavaraa olisivat.
Tänään kotia tullessa poikkesin kuvalla hakemassa uuden yuasan joka on latauksessa parhaillaan. Täytyy tarkastaa latausjännite vielä huomenna kun laittaa tuon uuden akun paikalleen.
Jos tuo rasvailu ei auta, niin tietääkö joku miten tuon seisontajalan kytkimen saa ohitettua -99 mallissa?
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Ohituksesta en tiiä, mutta jos sulla gen1 malli ja siinä GiproATre Vaihdenäyttö, on ko, laite tehokas akun varauksen purkaja . Jos esim Busa seisoo pidempään, eli vaikka useita päiviä, niin Motonet ja Ceteck Ylläpitolaturi ja voit pitää akun kiinni bikessä vaikka koko talven Gipron ja vaikka Hälynkin kanssa. Pienempi malli riittää mainiosti ja voit laittaajohdon akun napoihin ja vesitiivis plugi vaikka satulan alle. Talveksi tai pidemmän seisoman ajaksi Ceteck kiinni ja pitää varauksen kondiksessa. Pienemmällä , joka riittää myös Busan akulle mainiosti hintaa 39,90 . Verraton laite .
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Toden näkösesti, mutta uusiKIN akku talvessa sippiin ja syynä oli GIPro ATre , joka imuroi tehokkaasti virrat akusta. nimim. kokemusta on ja vidutti, ennen kun sain vinkin. Alkuun iroitin akun kokonaan talveksi ja jääkaapi vihanneslokerossa sopiva lämpötila +5 akun säilytykseen, ja Yuasa akku ei välttämäti tartte edes latausta talven aikana.BusaCormaX kirjoitti:Eikähän toi vika ole pelkästään heikossa akussa...luullakseni niin
Nyt mulla on tohon Rodiin hankittu Ceteck ylläpitolaturi, koska vaikka 06 -07 malleissa jo virrasäästöohjelma joka paukahtaa päälle kun pyörä seisoo riittävän pitkään, niin Häläri imasee n. 2 viikosa HYVÄNKIN akun tyhjäksi.
Ceteck siitäkin hyvä, että naarasplugi kiinteesti kiinni akun navoissa ja Ceteck urosplugi työnnetään vain kuten töpseli seinään. 7 kk seiso pyörä ja eka startista käyntiin, kun oli koko talven ajan ylläpitolaturi kiinni. Normaalia akkulaturia EI saa käyttää siten.
Sama laite vaan RM-Heinolla 59 equu jq Motonetissa 39,90 equu.
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Niin...noissa sähkösissä lisävarusteissahan yleensä ilmotetaan se "lepovirta" tms, mikä giprossa muistaakseni oli 5 mA.
Viksukun olis ollut viime syksynä ja irrottanut gipron sulakkeen, voisi vanha akku vielä toimia...mutta nyt mennään bilteeman värkillä.
Täytyy sitten vaan ajella useammin :p
Viksukun olis ollut viime syksynä ja irrottanut gipron sulakkeen, voisi vanha akku vielä toimia...mutta nyt mennään bilteeman värkillä.
Täytyy sitten vaan ajella useammin :p
Come what(ever) may.
--Under 200 mph club; 177 mph--
--Under 200 mph club; 177 mph--
Kiitti vinkistä. Löytyyhän tuosta tuollanen vaihenäyttö.
Täytyy käydä lunastamassa tuon minimanin motolaturin kaveriks tuollanen Ceteck Motonetistä kun saivat ruojat sellasenkin ihmeen nykäskylään viimein väsättyä.
Mites tuo kypäräpuhelinsysteemi? Ei kai se paljoa virtaa ota jos siinä ei oo kuulokkeita kiinni ollenkaan? Se Bluetooth mokkula saattaa tietty syödä virtaa enempi vähempi koko ajan... Ottaskohan sulakkeen pois vai väsäiskö sille kytkimen sen sulakkeen viereen tuonne takajakkaran/kopan alle, sais virrat pois kun ei oo käytössä.
Täytyy käydä lunastamassa tuon minimanin motolaturin kaveriks tuollanen Ceteck Motonetistä kun saivat ruojat sellasenkin ihmeen nykäskylään viimein väsättyä.
Mites tuo kypäräpuhelinsysteemi? Ei kai se paljoa virtaa ota jos siinä ei oo kuulokkeita kiinni ollenkaan? Se Bluetooth mokkula saattaa tietty syödä virtaa enempi vähempi koko ajan... Ottaskohan sulakkeen pois vai väsäiskö sille kytkimen sen sulakkeen viereen tuonne takajakkaran/kopan alle, sais virrat pois kun ei oo käytössä.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
LeaderOfThePack kirjoitti:Mites tuo kypäräpuhelinsysteemi? Ei kai se paljoa virtaa ota jos siinä ei oo kuulokkeita kiinni ollenkaan? Se Bluetooth mokkula saattaa tietty syödä virtaa enempi vähempi koko ajan... Ottaskohan sulakkeen pois vai väsäiskö sille kytkimen sen sulakkeen viereen tuonne takajakkaran/kopan alle, sais virrat pois kun ei oo käytössä.
...tuon käsittääkseni pystyy ratkasemhan sillä, että ottaa virran esim. takavalopiuhasta. Näin ei ole virta päällä muutoin kun silloin kun valot on päällä...tämä onnistuu siis ainaki gen1 malleissa, joissa erillinen valokytkin. Eikös gen2 ole sellanen valoautomatiikka, että aina kun virrat päällä niin valotkin palaa?
...tai minä näistä mithän tiiä, seku vaan tuli mielhen kun sähköinsinööri tuon oman navitelinhen liitti tuolla lailla ja virrat siihen ei tule ennenku nappaa valot päälle...
Edited By toimeve on 1273147165
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
En lukenut koko ketjua läpi , mutta itellä -99 mallissa oli laturin regun(joka takakatteen alla kytkimen puolella muistaakseni) johtojen liitin hapettunut ja lämmennyt niin että latausvirrassa oli n.0,5v vaje..kolvasin johdot uusiksi ja hörähtelee eri hyvin käymään. Aikasemmin
jäi akun lataus puolitiehen ja lämpimänä kun flekti vielä kävi niin ei paria starttia enempää tarvinnut tehdä kun jo akku hyyty ja lykkäämiseksi meni.Onneksi tajusin zekata regulaattorin ajoissa ettei total oikkaria tehnyt ja aiheuttanut isompaa tuhoa..kolvauksella selvisi.
jäi akun lataus puolitiehen ja lämpimänä kun flekti vielä kävi niin ei paria starttia enempää tarvinnut tehdä kun jo akku hyyty ja lykkäämiseksi meni.Onneksi tajusin zekata regulaattorin ajoissa ettei total oikkaria tehnyt ja aiheuttanut isompaa tuhoa..kolvauksella selvisi.
Joo...bussikoppa kirjoitti:En lukenut koko ketjua läpi , mutta itellä -99 mallissa oli laturin regun(joka takakatteen alla kytkimen puolella muistaakseni) johtojen liitin hapettunut ja lämmennyt niin että latausvirrassa oli n.0,5v vaje..kolvasin johdot uusiksi ja hörähtelee eri hyvin käymään. Aikasemmin
jäi akun lataus puolitiehen ja lämpimänä kun flekti vielä kävi niin ei paria starttia enempää tarvinnut tehdä kun jo akku hyyty ja lykkäämiseksi meni.Onneksi tajusin zekata regulaattorin ajoissa ettei total oikkaria tehnyt ja aiheuttanut isompaa tuhoa..kolvauksella selvisi.
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007019_G_001
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport