K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

PetriK kirjoitti:Tässä on tämä greg:n (eli Ryan Schnitz:n säätämä) boostfuel 356hp turbokartta näytille. Laskettiin samin kanssa että noin 300 samin takarengashevosta tuo vastannee. Sami myös sääti tänään yhden gen2:sen pienemillä ahdoilla että siellä on parikin hyvää karttaa lähtökohdaksi. Siinäkin maltillisemmassa pyörässä samin konetehot lähentelivät jo 300 hevosta. Toi samin dyno on nyt entistä parempi turbojen säätämiseen kun siinä on integroitu ahtopaineentunnistin. Eli dyno piirtää käppyrää jossa on kierrokset, teho, afr ja ahtopaine.

Jos haluat että boostcontroller (eli tuo ahtopaineen ecusäätö) saadaan toimimaan säätämisen lopuksi niin siihen kannattaa varata aikaa. Se on oikeastaan ainut asia turbopuolella mitä ei vielä ole kunnolla testattu. Greg:llä testaus ajanpuutteen vuoksi pysähtyi siihen että mies laittoi tämän väärälle puolelle turbon ohjausta ja reagointi ahtopaineisiin oli liian hidas. Jos aikaa on tarpeeksi ja molemmat ollaan samaan aikaan paikanpäällä niin eiköhän saada toimimaan.

Kuva
Jeps!

Mulla vielä mahdollisuus käyttää "edelllistä mallia smithiltä" olevaa säädintä, jos ei saada uutta toimimaan! Sillon vaan joudutaan käyttää samaa karttaa joka vaihteella, koska se vaihdeanturilla oleva systeemi sotkee ecun luulemaan 5 vaihdetta. Samin, ja sun viesteistä päätellen mahdollisuus saada aika laadukkaasti mopedi säätöihin!!! Yes!! :thumbup:

Penkkiaikaa odotellessa....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Joo puhetta Samin kanssa viimeksi jo siitä, että saa käppyrälle tulevaisuudessa myös ahto-/ja pakopaineet!!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kävin tänään katselemassa yhtä turbon säätöä ja on kyllä todella upea systeemi tuo että dynovedon jälkeen voidaan piste pisteeltä lukea suoraan dynon näytöltä kierrosnopeus, ahtopaine ja afr. Aikaisemmin kun on nähnyt miten säätämistä katsottiin mittarista niin se vaikutti jo ihan hyvältä kun sähköjarrulla saatiin säädettyä vetoa vähän pidemmäksi ... tai mahdollisesti katsottiin ulkoisesta dataloggerista lukemia, mutta nyt vasta tajuaa kuinka tärkeä tuo ahtopaineen loggaaminen ja näyttäminen afr:n rinnalla dynon näytöltä on.

Siitä afr käyrästä näyttää saavan aikalailla suoraa nykyteknologialla - joten taitaa turbolla ajamisestakin tulla ihan eri tavalla nautittavaa kun ei enään nyi ja pauku ...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

PetriK kirjoitti:Kävin tänään katselemassa yhtä turbon säätöä ja on kyllä todella upea systeemi tuo että dynovedon jälkeen voidaan piste pisteeltä lukea suoraan dynon näytöltä kierrosnopeus, ahtopaine ja afr. Aikaisemmin kun on nähnyt miten säätämistä katsottiin mittarista niin se vaikutti jo ihan hyvältä kun sähköjarrulla saatiin säädettyä vetoa vähän pidemmäksi ... tai mahdollisesti katsottiin ulkoisesta dataloggerista lukemia, mutta nyt vasta tajuaa kuinka tärkeä tuo ahtopaineen loggaaminen ja näyttäminen afr:n rinnalla dynon näytöltä on.

Siitä afr käyrästä näyttää saavan aikalailla suoraa nykyteknologialla - joten taitaa turbolla ajamisestakin tulla ihan eri tavalla nautittavaa kun ei enään nyi ja pauku ...
Ahdot/seos käppyrät helpottaa säätämistä huomattavasti... meillä ne on ollut usean vuoden Dynomec:n ohjelmassa
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Joku tehnyt musiikkia mun pyörästä?



:p kliks :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ja vähän asiaakin....
Reilun parinviikon päästä Samille mopo penkkiin!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Rakas päiväkirja....
Aamulla 4:30 kohti Samin pajaa. Päivä penkitetty, TUHANNET kiitokset Samille, Petrille, ja Uraulille avuista. Ecueditor toimii kuin junan vessa, pyörässä hieman korjattavaa... Ahtoja ei edelleenkään päästy nostamaan taroeeksi! Nyt loppu Gen2 busan sytkästä voima!!! Ensi peliin sitten jämäkämpää sytkää, että pästään edes kilon paineisiin!! Nyt alle kilon paineella jäi hieman alle 300hp, tais 0,9hv jäädä puuttuumaan!! Ahtopaineensäätökin onnaa nykyään sitten eculla!!!

Ps. Xpressen lisäruisku, ja vaihdekohtainen ahtopaineensäädin, sekäPCIII usb myytävänä...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

BussiJussi kirjoitti:Rakas päiväkirja....
Aamulla 4:30 kohti Samin pajaa. Päivä penkitetty, TUHANNET kiitokset Samille, Petrille, ja Uraulille avuista. Ecueditor toimii kuin junan vessa, pyörässä hieman korjattavaa... Ahtoja ei edelleenkään päästy nostamaan taroeeksi! Nyt loppu Gen2 busan sytkästä voima!!! Ensi peliin sitten jämäkämpää sytkää, että pästään edes kilon paineisiin!! Nyt alle kilon paineella jäi hieman alle 300hp, tais 0,9hv jäädä puuttuumaan!! Ahtopaineensäätökin onnaa nykyään sitten eculla!!!

Ps. Xpressen lisäruisku, ja vaihdekohtainen ahtopaineensäädin, sekäPCIII usb myytävänä...
tänne vois kauppailla sitä ahtopaineen säätöä :;):
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mukava lukea tästäki projektista!! 19.6. Halli?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

BJ, et ole yksin tämän gen2 tehontuotto-ongelman kanssa kun lähestytään 300rwhp (=samilla eli dynojetin 400hp tasoa). Kyselin kavereilta ja tämä kaveri on myös vaihtamassa sytkäjärjestelmää paremmaksi kun mikään muu ei ole auttanut isoilla tehoilla pätkimiseen ...

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=145258.0
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

En kuulemma! Kun OIKEILTA, tehokkaita kiihotuspyöriä ajavilta kuskeilta asiaa kyselee, on kaikissa sytty pitänyt päivittää! Onpahan taas viisaampi!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tuskin auttaa, mutta laitoin ecueditor.com:iin tuon Dwell asetuksen. Eli puolien lautausaikaa voidaan tarvittaessa pidentää. Tosin gen1:stä opittiin että silloin myös kokonaisennakko voi muuttua joten täytyy jossain yhteydessä ensin testata hieman - mutta yritetään helpottaa säätämistä kaikin keinoin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:BJ, et ole yksin tämän gen2 tehontuotto-ongelman kanssa kun lähestytään 300rwhp (=samilla eli dynojetin 400hp tasoa). Kyselin kavereilta ja tämä kaveri on myös vaihtamassa sytkäjärjestelmää paremmaksi kun mikään muu ei ole auttanut isoilla tehoilla pätkimiseen ...

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=145258.0
:shocked: OHO ! Tarkoittaako tämä että Samin penkin takapyörä teho on noin matalalla ... Hmm.. jos näin niin huikeita moottoreita suomessa tehdään....
Esim. iso A:n n.380hp kuulostais jo joltakin jenkki heppoina :;):
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Pikku pointti asiaan! Elikkäs viimekesänä mulla n.1bar ahdoilla 311rwhp, ei ollut kipuna ongelmaa. Talven ainoat "viritykset", joilla tehoa yritettiin hakea, oli 2mm isompi kompurasiipi turboon. Noh, nythän käy (näköjään) silleen, että tehoa näyttäis tuottavan hieman enemmän samoilla paineilla, muttamutta! Tehokäyrästä saadaan nyt ylös asti "pysyvä", viimekesänä hiipui n.15hp 9500rpm. jälkeen! Pakopainepaine mielestäni hieman ylempänä, kuin viimekesänä. Pakopesä tod.näk liian pieni suhteessa kompuraan! Eli työpaine nousee sylinterissä?! Eli liianpieni turbo, tai liian vähän kipunaa! Itse päädyn kipunan korjaamiseen, koska pakolämmöt pysyy edelleen kurissa, eikä pakopaineetkaan VIELÄ ylitä ahtopaineita. Jos turbo olisi isompi, ko. ongelmaa ei tod.näk. tulisi. Tämä kaikki arvailua, ei faktaa....I don´t know....Oisko pitänyt jättää turbo Erikin jäljiltä hipelöimättä. aika näyttää....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tässä puolien latausaikakartta näkyville...
Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin