Pakolämpömittaus ja moottorinohjaus - Jatkokehitystä ee:lle?

Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Tässä on nyt kevään aikana TFM:ssä ja lähipiirissä jutusteltu koneiden säätämisestä ja kaikessa palataan tuohon pakolämpömittaukseen ja sen oleellisuuten kun ollaan huipputehojen lähettyvillä.

Tästäpä on kirvonnut ajatus josko EE:lle pystyisi tekemään feedback loopin pakolämpömittauksesta ja Ecussa tekemään tulkintaa ja päätelmää siitä kun aletaan saavuttaa noita alumiinin olomuotoa muuttavia lämpöjä.

1. Vaatisi mittarin pakokanavaan - ei paha rasti
2. Vähän elektroniikkaa jolla data sovitetaan ECulle - ei paha rasti
3. ECUn input pitäisi valjastaa tälle - Voisiko lambda inputin hyödyntää tähän. Monillahan se on pois kytkettynä anyway. Onko muita analogia inputteja joita voisi käyttää?
4. Kirjoittaa Ecuun logiikka jolla
a) myöhästetään syttyä kun aletaan lähestymään rajoja (EE:n kautta voisi asetaa triggeri rajoja..)
b) tehdään jotain muuta jolla pakolämpöä lasketaan
c) jos ei auta niin EEssä olisi köyhille oma täppä " Älä sulata mosaa vaan sammuta kone" ;-)

Voisiko tollaista saada toimimaan? Sudenkuopat tossa?
Etenkin Petriltä kaipaisin kommentteja ja toki tiukkaa kontribuutiota jos tämmöistä lähdettäisiin tekemään.

Omat taitoni ei taida riittää kokonaisuuden tekemiseen, mutta Gen1 porttauksessa voisin olla tiukasti mukana.

Tällä kuitenkin voitaisiin säästää jokunen ryhmä ja mäntä sulamiselta sekä TBO koneissa että ilokaasukoneissa ja toki muissa tiukasti viritetyissä koneissa.

Että tämmöstä tänään...




Edited By busajasa on 1271410478
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Voisi hyvinkin toimia. Käyttäisin yoshbox liittimen ad muunninta tähän tarkoitukseen.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

PetriK kirjoitti:Voisi hyvinkin toimia. Käyttäisin yoshbox liittimen ad muunninta tähän tarkoitukseen.
Tarkoittaisiko tuo myös sitä että EEssä pitäisi jättää Yoshibox compensation päälle? Entäs kun Taksissa Yoshi liittimiä käytetään jo 2nd setin rikastukseen. Löytyykö sieltä vielä edellisen lisäksi inputtia johon saisi lämpömittauksen kytkettyä - sekä gen1 että gen2?
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Mulla on muistaakseni turbofuel modulissa ja ehkä myös ilokaasumodulissa logiikkaa joka sytyttää vikavalon jos CLT on liian iso tai HOX (lambda) sensorin arvot kertovat että kone alkaa käymään laihalla.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin