K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mulla pakosiipi 58mm ja on pakopaineongelmia. Mahdollisesti mcx400 pakokoteloltaan virtaavampi. Tai mistäpä näistä tietää kun moni asia vaikuttaa.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Pikkuisen edistystä täälläkin. Moottori takas rungossa, johtohässäkät yms. vermeet pitäs alkaa selvitellä kiinni. Commanderista pystyy vissiin luopumaan, Petrin ecueditorin johdosta! Vielä epäselvää toteutanko 3bar map-anturilla, ja omilla ruikusuuttimilla, vai jätänkö vielä xpressenin suuttimet ylipainekäyttöön kiinni. Harmi, kun vaihdeanturin "turasin" viimetalvena mallia boostbysmith, joten ei vaihdekohtaista ahtopainesäätöä voi toteuttaa ecueditorilla. Mutta toimivahan toi xpresseninkin lisäruisku, kun siihen pääsi vihdoin sisään. Turbo läksi "päivitettäväksi, nyttemmin siis enäään lisäruisku xpressenin jäljiltä, kaikissa muissa osissa "savolaisten kätten jälkiä" Saa nähdä, kuis käy, siis käykö enään ollenkaan!!!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

reilu kuukausi taas edellisestä päivityksestä tänne, nyt taas voikin kirjoitella. Koneesta ensisavut otettu!!! Enään takarenkaan vaihto penkitykseen, ja pari pikkujuttua, niin avot!!! Hyvältä näyttää, että saa kevääksi ainakin penkkiin! Ajostahan ei tiedä, jos tule se crashboombang!! Toivotaan ettei!!!

:p :p

ps. yritän videonpätkää laittaa lämmityskäytöstä jahka ehdin!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

BussiJussi kirjoitti:reilu kuukausi taas edellisestä päivityksestä tänne, nyt taas voikin kirjoitella. Koneesta ensisavut otettu!!! Enään takarenkaan vaihto penkitykseen, ja pari pikkujuttua, niin avot!!! Hyvältä näyttää, että saa kevääksi ainakin penkkiin! Ajostahan ei tiedä, jos tule se crashboombang!! Toivotaan ettei!!!

:p :p

ps. yritän videonpätkää laittaa lämmityskäytöstä jahka ehdin!
ÄKKIÄ, hop hop :p
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

janne kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:reilu kuukausi taas edellisestä päivityksestä tänne, nyt taas voikin kirjoitella. Koneesta ensisavut otettu!!! Enään takarenkaan vaihto penkitykseen, ja pari pikkujuttua, niin avot!!! Hyvältä näyttää, että saa kevääksi ainakin penkkiin! Ajostahan ei tiedä, jos tule se crashboombang!! Toivotaan ettei!!!

:p :p

ps. yritän videonpätkää laittaa lämmityskäytöstä jahka ehdin!

ÄKKIÄ, hop hop :p

Tossa hätäsille videoo, toivotaan penkkivideoo mahd.pian kanssa!! Kuvista puuttuu vielä ketjusuoja, tankki, ja vasiruutan letku irti, mut kyllä ne tästä....

http://www.youtube.com/watch?v=zfsd-1pVcIg
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Rakas päiväkirja. Tänään minulla oli aika tapahtumarikas päivä... Aamulla 4:38 herätyskello soi, ja siitä <5min tienpäälle kohti Vittaniemen pajaa, sinne pikitien päähän. Penkitettiin mopoa useampi tunti, hakien säätöjä kohdilleen pintakaasulla, kisabensalle, ja lyhyelle putkistolle. Varmaan parituntia Sami hieroi osakaasualueita, ja 5. vaihteella 60% kaasunasennolla <0,7bar paineilla oltiin +250rwhp tehoissa!! 80%kaasunasennoilla jo 270-280hp! Näyttipä hyvältä!! Pientä ihmetystä aiheutti 5 vaihteella ahtopaine, verrattuna edelliskesään, n.0,2bar uupui, no 6 vaihteella loput peliin sitten!! Kutosellapa ei nostanutkaan kuin hieman yli 0,8 ahtoja, vaikka kuinka paineensäädintä pyöritteli, mitä hel...!!! alta 300hp tehoissa edelleen, ei hyvä... Eikun yrittämään säätää painekellolta vipua tiukempaan, ei mahdu prkl, ja näpit palaa stn!!! Hätäratkaisuna painekellon, ja kiinnikkeen väliin vyllirikkoja, sillä hieman saatiin paineita koholle, muttei tarpeeksi!!! Epäilys on, että hukkaportin "vipu" ei samassa tiukkuudessa, tai pyöri löysällä. Tai jotain muuta hämärää!!Tietty samalla aikaa, kun hierottiin hukkaporttia, oli minun tietokone "mennyt unitilaan", kadottaen tallennetut xpress lisäruiskun muutokset, hyvä Jussi, voi helemapelti sentään!!! Kello alkoi jo olla liki neljä, Samilla halvaantu vielä penkkikin kalibrointia tehdessä, joten oli hyvä lopettaa hommat siltä osin! Kotiläksyksi jäi etsiä jostain puuttuvat ahdot, ja xpressenin lisäruiskun käyttö taas opeteltava, ja muisteltava penkityksessä oikeesti!! Ei tulis turhaatyötä niin paljoa. Puhelin tietty rallatti kokopäivän, uteliaiden halutessa tietää tapahtumista!! Ei oikein enään riitä into eikä aika puhelimeen, kun ei saa penkityksestä itselle koituvia hommiakaan tehtyä! Nyt on motivaatio taas aika nollassa!! Onneksi jäi kone ehjäksi, ei tarttenut vielä koko harrastusta lopettaa!! Katsotaan nyt, milloin into palaa tallihommiin, sitten taas lisää!!!


ps. Tää on motorsporttia!!!

Kiitokset käsipuoliapulaiselle, Petrille päivän piristyksestä Tehopurkin kanssa, sekä Kekulle puhelinapupalvelusta!!!

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kyllä se tästä vielä lähtee... turhat hilut helkkariin ja suoraviivaista rokkia soittamalla saa ihan eilaisen svengin renkaalle...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

PetriK kirjoitti:Kyllä se tästä vielä lähtee... turhat hilut helkkariin ja suoraviivaista rokkia soittamalla saa ihan eilaisen svengin renkaalle...
Todella hyvin sanottu...Sait postia! :D
Motivaatiota hakusessa, en talliin ihan heti mene, jos ei intoa jostain ala löytyä...

ps. kuinka toimii VW N75 ahtopaineen rajoitusventtiili....heh
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ja ei noi Samin penkin tulokset viellä järkyttävällä tasolla kisassa, päivän Bomberssissa <250hp takaselta, 1,3bar paineella! Mulla paras veto, 0,76 paineella 280. Täältä noustaan vielä, i hope so!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Prokkis "hienosti" edennyt! Tallissa ei ole ollu mitään mielenkiintoa käydä! Nettikaupassa senverta käynyt, että amerikasta tulossa Gen2 ecueditor jutskiin tarvittavat osat (johto, 3bar map) Myös ahtopaineen säätöön tarvittavat osat tulossa samalla. Jospa ensviikolla sais osia, niin alkaa varmaan motivaatiotakin löytyy. JOS sais jutskat toimimaan, vähenis aikalailla katteiden alta rojut!! Ja eikun uudelleen Samille, sitten joskus.... Vielä, kun jaksais vaan rauhautuu tallille!!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Rakas päiväkirja....
Posti kulkee, kun kusti polkee Amerikan ihmemaasta Gregiltä rojua. Eiköhän Varkaudessa lentoliikenne jatku, kun ilmasiltaa pyrin pitämään yllä!

Kliks.

Kuvasta puuttuu 3bar map-anturi, koska hätäpäissäni laitoin jo sen paikoilleen! :laugh:
Commanderin purin pois, lisäruiskun ja nykyisen ahtopainesäädön vasta uusien osien toimiessa. Kyselyjä osillekin tuntus olevan, odotelkaa rauhassa.
Hukkaporttia meinasin vaihtaa kaksi puoleiseen, mutta pitää vielä miettiä. Hankin 2 puoleisen hukkiksen, mutta vuotaa akseliltaan jonkun verran, on lyhemmällä "iskulla", ja pienemmällä kalvolla....Hmnn.
Pitää nyt testailla tuota solenoidi venttiiliä kuristimen kanssa, että sais ahtopaineensäädön penkkaukseen toimimaan. Pitäs olla kompura kunnollisella paineensäädöllä, että näkis millä paineella saa toimii tuon solenoidi hässäkän. Jos vaikka solenoidi "levällään" sais kellolle n.1,5 bar, vois riittääkin sitten penkissä sinne +1bar paineisiin. Pakopainehan tietty jo avittaa jonkun verran sitten.
Minkäkokoista suutinta Aquamistin vesipruutassa yleensä ootte käyttänyt? Itellä 0,5 kiinni, mieluilisin vaihtaa 0,6..kannattaako? Vesi/metanoli seosta ajelen ko laitteella.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Itllä 0,7 ja lähtee 0,3 ahdoilla sylkeen hyvin pelitää, pussissa puhdas vesi. Litralla ajaa noin kolme tankillista.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Tack Joppe, pitänee miettii suuttimen kokoo vielä.

Vielä viksuille kysymys:
Sii toi venttiilihän tarkotus mun kytkee silleen, että painekotelolta hukkikselle menevän linjan väliin. Normaalisti laskee siis ilmaa pihalle. Kun saavutettu haluttu ahtomäärä (ecueditorilla suoraan!) Menee venttiili kiinni, ja kaikki paine menee hukkikselle, jolloin se aukee...Ymmärsinkö toiminnan oikein? Jos oisin laittanut, tai laitan sen 2 puoleisen. --> Ahtopaine menee kalvon taakse pitäen hukkiksen haluttuun paineeseen asti kiinni, saavutettua haluttu ahtopaine, käääntääkin venttiili paineen menemään painekellon "oikealle" puolelle aukaisten hukkaportin...Tietty joku ilman "vuotaminen" järkättävä painekellon, ja venttilin väliin, ettei sinne jää paine, kun "suunta vaihtuu" venttiilissä! Jotakuinkin toimis vissiin näin?? VAI??
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Hähää! Tänään kakspuoleinen kello paikoilleen, ja kireempi on kuin edellinen!! Nyt mahdollisuudet säädellä ahtoja monella muotoa! Vielä kun sais penkkausajan Samilta, ja mopon lopullisesti läjään, niin eiköhän se siitä!!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tässä on tämä greg:n (eli Ryan Schnitz:n säätämä) boostfuel 356hp turbokartta näytille. Laskettiin samin kanssa että noin 300 samin takarengashevosta tuo vastannee. Sami myös sääti tänään yhden gen2:sen pienemillä ahdoilla että siellä on parikin hyvää karttaa lähtökohdaksi. Siinäkin maltillisemmassa pyörässä samin konetehot lähentelivät jo 300 hevosta. Toi samin dyno on nyt entistä parempi turbojen säätämiseen kun siinä on integroitu ahtopaineentunnistin. Eli dyno piirtää käppyrää jossa on kierrokset, teho, afr ja ahtopaine.

Jos haluat että boostcontroller (eli tuo ahtopaineen ecusäätö) saadaan toimimaan säätämisen lopuksi niin siihen kannattaa varata aikaa. Se on oikeastaan ainut asia turbopuolella mitä ei vielä ole kunnolla testattu. Greg:llä testaus ajanpuutteen vuoksi pysähtyi siihen että mies laittoi tämän väärälle puolelle turbon ohjausta ja reagointi ahtopaineisiin oli liian hidas. Jos aikaa on tarpeeksi ja molemmat ollaan samaan aikaan paikanpäällä niin eiköhän saada toimimaan.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin