Kannentiiviste - Vuotaako

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

paisuntasäiliössä pinta ollut kylmänä alarajan kohdalla pitkään, tänään n300 km. lenkin jälkeen säiliö melkein täynnä, ennen parilla sentillä noussut alarajasta kuumana. lämmöt normaalit kokoajan. näytti tulevan kupla n.5 sek, välein paisuntasäiliöön kun käyttelin tyhjäkäyntiä. jäähdyttäjänkorkkia en pitänyt kauan auki kun alkoi uittaa yli niin ei nähnyt kupliko siellä. sarjan asennuksen jälkeen ajettu n.3000km. takahaarukassa putken ja vaimentajan liitoksen kohdalla nestetippoja. ei moisia ennen näkynyt.öljyt näytti hyviltä. kannentiiviste?
tetsa
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Tuskinpa on tiivisteessä vika. Uskoisin, että mikäli tiiviste vuotaisi noin vähän, se hetken kuluttua tussahtaisi perusteelisesti. Eli käsittääkseni näin olisi tässä tapauksessa jo käynyt. Halkeama kannessa on mielestäni todennäköisempi vika, mikäli tässä yleensäkään on viasta kysymys.
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

jäähdyttäjän korkki teki kiusaa. uusi korkki ja koeajo.OK. 16000 km. mittaris ja 2 korkkii jo sökö. ei tullut eilen mieleen toi korkki homma. vai oliskohan jäähdyttäjän kaula huono. kun korkin kumi vähän kovenee niin alkaa vuotaa. ???
tetsa
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Lueskelin tuolta yleiseltä puoleltakin ongelmasta. Täältä käsin alkaa vaikuttaa siltä, että lätsää pääset piakkoin nostamaan ylös. Mitä tiivistettä on käytetty sarjan asennuksessa?
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

En tiedä mikä tiiviste erikin sarjassa käytössä.joo korkin vaihto tuntu auttavan mutta ei vika siinä näköjään ollut. ajellut n.1000km kun oireillut. maantiellä kun käy ajelemassa niin paisuntasäiliön pinta nousee n.1cm ja pysyy siinä. paisuntasäiliön pinnan nousu tuntuu olevan suhteessa siihen miten monta kertaa lämpömittari käy lähellä keskiviivaa (reitillä kaupunkiajoa)niin sitä korkeamalla on neste pinta. ei tuntunut pakokaasun käryä paisuntasäiliön korkista tulevan kun pulputti. pystyykö testaamaan mitenkään vuotaako tiiviste/kansi halki vaiko vaan purettava? vähän ajan päästä kun käyttelin niin kuplia tuli harvakseltaa n 5sek. välein
tetsa
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Testaaminen hankalaa, kylmänä onnistuu kyllä, mutta vuoto ilmeisesti esiintyy vasta käyttölämpötilassa.
Katoaako nestettä? Pölläytteleekö kuumana käynnistettäessä? Haiseeko pakokaasu glykolilta?
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Ei hävii nestee.eikä pölyttele ja pakokaasut ei haise klykolille. viikolla ilmailin kun termari aukes niin kuplia tuli harvakseltaa mutta kun flekti pyörähti eka kerran niin kupliminen loppu. n.100km. lenkin jälkeen ei kuplinut mutta seuraavana päivänä lenkin jälkeen taas tasasin välein se 6-7 sek.
tetsa
Vastaa Viestiin