Pitääkö väite kutinsa?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

...siitä, notta vakio busaan kun tuikkaa tehoputken ja vapaammin hengittävän ilmanputsarin niin esim. PC III hankkiminen sekä ruiskun säädättäminen on kiireellinen ja välttämätön toimenpide, jollei halua "SÄRKEÄ" pyöräänsä ??? Eikös se oman ruiskun säätely nyt sitten riitäkkään? Kuulin vinkin luotettavana pidetyltä ja osaavalta taholta!?! ...vai olikohan neuvo sittenkin vain kaupallinen tiedote mahdolliselle tyhmälle asiakkaalle? Ei vihtis heti hankkia uutta PC:tä poksahtaneen tilalle ja maksaa siitä säätöineen 600 eukkaa :angry:
Avatar
race
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Touko 2004, 18:48
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja race »

:) oikaiskoon ken paremmin tietää...itselläni ollut toi yoshin koko putkisto ja bmc;n vapari ja ivanstre...hyvin on pelittänyt,mopotin vm -03...käsittääkseni tuon pc:n hyöty on säätöjen "saaminen" hiukan tarkemmaksi...sitä en muista kuinka "vanhemmissa" malleissa tuon ruiskun säätö porrastaa ja onko niissä tuota säädön mahdollisuutta ohjelmallisesti.... :skootteri:...ja uskoisin et jos "mopoja" alkaisi särkymään pelkän putkiston ja putsarin vaihtamisen jälkeen...niin monikohan sitä tekisi..tosin se että jos pyörä halutaan saada "tikittämään" kunnolla niin toi penkittäminen on must...pitäisi joskus kokeilla sellaista pyörää jossa on toi pc niin tietäisi et onko vastaavaa hyötyä ko.kapistuksesta...jotakin juttuja on täälläkin ollut sen tarpeellisuudesta... :mopo:
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

ei kiireellistä eikä välttämätöntä.putki,nokat,kannen porttaus 180 takiskaakkia ja tehtaan säätämä 0,0,0 ei ole laihalla :p pcllä optimoidaan säädöt-pcn säätäminen vaatii paljon aikaa ja tupakkaa :;):
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Nii joo munkin mopo on -03. Mul oli edellä mainitusti tuo kyseinen PCIII kunnes sit pimeni. Se oli kyl säädetty ihan ok ja tehoakin irtosi (...tiedä noista käppyröistä) 180h ja 142Nm. K&N -filtteri, yoshin tehari ja tre rutkussa on ollut silloin ku sädelty. Ny ilman PC:tä tuntuu, et vääntöä on tullu lisää vaik muutamalle R1:lle jakaa ...jos ny vähän liiotellaan! Tällä perusteella ei olisi ikävä lisäbokseja jos ei oo pakko!
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

akseli kirjoitti:ei kiireellistä eikä välttämätöntä.putki,nokat,kannen porttaus 180 takiskaakkia ja tehtaan säätämä 0,0,0 ei ole laihalla :p pcllä optimoidaan säädöt-pcn säätäminen vaatii paljon aikaa ja tupakkaa :;):

Hmm.. missäs kävitkään penkissä???

Mäkin voisin kävästä kurkkaan mun takis tehot, ihan vertailun vuoksi :bike:

Mun busas bensa pumppu katkolla, PC:n säädöt parhaillaan +40/+50 Ja tehoo mittauspaikasta riippuen 195-210hp ???

Niin, ei tollaseen putkiviritteiseen PC:tä välttämättä tartte. Oma poksi mukin pelistä säädettiin kun Devilin putkiston laitoin ja hyvin toimi/pysy nipussa
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tyhjää hifistelyä nuo PC:t, hyvinhä tuo rokkaa ilmanki... :cool:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

...eipä taida olla hätiä sen komentajan hankinnan kanssa ollenkaan, vaikka noi modit tekisikin. Omalla busella tuli ajeltua ilman sen kummempia säätöjä 30000 huiluttomilla yosheilla, ilman pairia, cattinaru kirvoitettuna, airboxin avarruskin tuli tehtyä kait noilla 3 kympin nurkilla, ja edelleen pelitti.

toki täss viime keväänä tehty orggisboxin säätö penkityksineen kaivoi muutaman pollen lisää, ja käyntikin parani jossain määrin. eineen rikastettin läpi skaalan. vaan edelleen se juuri ja juuri aistittavissa oleva tasakaasunyintä 3000 ärpeeämmän kohilla on olemassa ,ja siihen commanderi kaiketi toisi laajemmilla säätömahiksilla ehkä apujakin. varsinaista tehonlisäystä toi powerikaan ei juuri tuo sinne yläpäähän, kunhan korjaa paremmin joitain pikku monttuja pitkin matkaa vääntökäppyrässä.

koska kaikki kaakit hyvinkin oli tallella vielä 40000 kohdilla, ei noin pienillä modeilla vielä ole vaikutusta koneen kestoon, tahi että peräti särkyisi muka ! parempaa säästöboxia tarvitaan vasta kun laitetaan lisäpalikkaa reilumminkin, joten noi hynät mitä esmees pc maksaa kannattaa satsata vaikkapa jarrujen parannustalkoihin...

silti penkkiin ( asialliseen sellaiseen osaavissa käsissä ) kannatta toki mennä het kun joutaa, koska ilman modejakaan meno todennäköisesti sivistyy hieman, eikä ainakaan käy kelvottoman laihalla sentään :mosh:
...dont you agree...ehhh..?
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

jokkebusa kirjoitti:...eipä taida olla hätiä sen komentajan hankinnan kanssa ollenkaan, vaikka noi modit tekisikin. Omalla busella tuli ajeltua ilman sen kummempia säätöjä 30000 huiluttomilla yosheilla, ilman pairia, cattinaru kirvoitettuna, airboxin avarruskin tuli tehtyä kait noilla 3 kympin nurkilla, ja edelleen pelitti.

toki täss viime keväänä tehty orggisboxin säätö penkityksineen kaivoi muutaman pollen lisää, ja käyntikin parani jossain määrin. eineen rikastettin läpi skaalan. vaan edelleen se juuri ja juuri aistittavissa oleva tasakaasunyintä 3000 ärpeeämmän kohilla on olemassa ,ja siihen commanderi kaiketi toisi laajemmilla säätömahiksilla ehkä apujakin. varsinaista tehonlisäystä toi powerikaan ei juuri tuo sinne yläpäähän, kunhan korjaa paremmin joitain pikku monttuja pitkin matkaa vääntökäppyrässä.

koska kaikki kaakit hyvinkin oli tallella vielä 40000 kohdilla, ei noin pienillä modeilla vielä ole vaikutusta koneen kestoon, tahi että peräti särkyisi muka ! parempaa säästöboxia tarvitaan vasta kun laitetaan lisäpalikkaa reilumminkin, joten noi hynät mitä esmees pc maksaa kannattaa satsata vaikkapa jarrujen parannustalkoihin...

silti penkkiin ( asialliseen sellaiseen osaavissa käsissä ) kannatta toki mennä het kun joutaa, koska ilman modejakaan meno todennäköisesti sivistyy hieman, eikä ainakaan käy kelvottoman laihalla sentään :mosh:
Öhöm... miksi imperfektimuoto? Lakkasiko sitten toimimasta :baaa: vai mikä kumma?
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

Kujo kirjoitti:
jokkebusa kirjoitti:...eipä taida olla hätiä sen komentajan hankinnan kanssa ollenkaan, vaikka noi modit tekisikin. Omalla busella tuli ajeltua ilman sen kummempia säätöjä 30000 huiluttomilla yosheilla, ilman pairia, cattinaru kirvoitettuna, airboxin avarruskin tuli tehtyä kait noilla 3 kympin nurkilla, ja edelleen pelitti.

toki täss viime keväänä tehty orggisboxin säätö penkityksineen kaivoi muutaman pollen lisää, ja käyntikin parani jossain määrin. eineen rikastettin läpi skaalan. vaan edelleen se juuri ja juuri aistittavissa oleva tasakaasunyintä 3000 ärpeeämmän kohilla on olemassa ,ja siihen commanderi kaiketi toisi laajemmilla säätömahiksilla ehkä apujakin. varsinaista tehonlisäystä toi powerikaan ei juuri tuo sinne yläpäähän, kunhan korjaa paremmin joitain pikku monttuja pitkin matkaa vääntökäppyrässä.

koska kaikki kaakit hyvinkin oli tallella vielä 40000 kohdilla, ei noin pienillä modeilla vielä ole vaikutusta koneen kestoon, tahi että peräti särkyisi muka ! parempaa säästöboxia tarvitaan vasta kun laitetaan lisäpalikkaa reilumminkin, joten noi hynät mitä esmees pc maksaa kannattaa satsata vaikkapa jarrujen parannustalkoihin...

silti penkkiin ( asialliseen sellaiseen osaavissa käsissä ) kannatta toki mennä het kun joutaa, koska ilman modejakaan meno todennäköisesti sivistyy hieman, eikä ainakaan käy kelvottoman laihalla sentään :mosh:

Öhöm... miksi imperfektimuoto? Lakkasiko sitten toimimasta :baaa: vai mikä kumma?

...no melkiis siten vois päätellä että lakkasi, ku noita kilsoja ei tälle suvelle oo vieläkään ku se surkiat kaheksaisentuussenia takana... :(

mut eppäilenpä, että vaikka sen komentajan olisinkin asennuttanut silloin keväällä, ei tuokaan asiaa olisi tuota muuksi muuttanut. sen kuitenkin mukavasti pelittää edelleen.... ja ehkäpä noi on sitten olleetkin sellasia laatukilsoja kaikkikin, niin että sillä tavalla tasaa hiukan tilannetta... =)

vaan tosissaan haastellen, ehkä noille pc-purnukoille ainakin liki vakkarimopoissa annetaan ihan turhaan turhia arvostuksia ainakin bussen kohilla, vai kutas mieltä oletkaan...?
...dont you agree...ehhh..?
Vastaa Viestiin