Vm.2000 hankinnassa ja pari asiaa askarruttaa
Ensinnäkin se ryyppynavikka kytkinkahvan vieressä,eikös tuo -00 ja busat ylipäätänsäkkin ole ruisku pelejä ja ruiskussa automaattinen ryyppy?
Toinen ihmetyksen aihe oli huono tyhjäkäynti,souti siinä 1000-1300rpm välissä tosi levottomasti,virit on k/n,tre,yoshin huilut.
Onko tuollainen kierrosten soutelu normaalia,vai voisko olla synkat viturallaan,tps tai jotain muuta?
Toinen ihmetyksen aihe oli huono tyhjäkäynti,souti siinä 1000-1300rpm välissä tosi levottomasti,virit on k/n,tre,yoshin huilut.
Onko tuollainen kierrosten soutelu normaalia,vai voisko olla synkat viturallaan,tps tai jotain muuta?
Juu vähänhän tuo rumputtaa vaikka viimekesänä guru ukko sääti jonkin tunnin ajan... Kn,tre,airbox,putki ja pikku viilausta. Ei kannata kauheesti vielä huolestua. Tietysti pikku homma on synkka tarkistaa jos sattuu olemaan mittari jollai lainaksi.
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Tuo on aivasen normaalia kylmälle koneelle. Oletettavasti soi ja rallattaa mukavasti lämpimänä.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Myyjän mukaan eka startti syksyn jälkeen ja kävi vain joku 5 min,joten voihan se käynti lämpösenä tasaantua,muuten käyntiääni kuulosti ihan terveeltä,ei kolissut eikä rahissut,kytkimen kun veti pohjaan niin jokin pikku sivuääni hävis,just ja just erotti kun siinä kytkintä lipsutteli,tuo on vissiin aika normia.
Vaihteet meni kaikki päälle siinä paikallaan kokeilemalla,eikä kolahduksia eikä rahinaa kuulunut.
Uskaltaiskohan sitä lyödä kaupat lukkoon.
Vaihteet meni kaikki päälle siinä paikallaan kokeilemalla,eikä kolahduksia eikä rahinaa kuulunut.
Uskaltaiskohan sitä lyödä kaupat lukkoon.
No, jos se on noilla modeilla pelkästään ollut, niin uskaltanen veikata, että mitään ei ole. Bussukan kone on kestävä maailman tappiin asti suhteellisen vakiona. Ainut on jos se on ollut takarenkaalta +200hp virityksillä käytössä, niin tilanne saattaa olla toinen.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Hmm.. suosittelisin ostamaan K3 tai uudemman...
Hinnassa tuskin suurta eroa..
K3 alkaen parempi startti , ecun säätö mahdollisuus valmiina yms..
Mielestäni tommosen pelin on käytävä heti oikein ja puhtaasti.
Jotain häikkää ja huollon tarvetta on.
No jos tohon kummiskin päädyt niin dynoon koeajolle ennen kauppojen tekoo...
Hinnassa tuskin suurta eroa..
K3 alkaen parempi startti , ecun säätö mahdollisuus valmiina yms..
Mielestäni tommosen pelin on käytävä heti oikein ja puhtaasti.
Jotain häikkää ja huollon tarvetta on.
No jos tohon kummiskin päädyt niin dynoon koeajolle ennen kauppojen tekoo...
No kyllä siinä hinnassa on eroa,tämä havittelemani pyörä on -00 aj.65000km hinta 5500e.
Nuo -03 maksaa 8000e ylöspäin.
Ne kytkimen ruuvit on varmaan katottu kun on tiivisteetkin sinne kytkimeen vaihdettu.
Kaikki jarrupalat/nesteet vaihdettu
taka/etupyörän laakerit vaihdettu
takajarrulevy vaihdettu
Venat säädetty
nokkaketjun kiristin vaihdettu samalla
syksyllä tehty perushuolto itse.
Hinta mielestäni busalle aika kohtuullinen???????????vaikkakin on kilometrejä,
muutenkin ok kunto ja kulutusosat???
Nuo -03 maksaa 8000e ylöspäin.
Ne kytkimen ruuvit on varmaan katottu kun on tiivisteetkin sinne kytkimeen vaihdettu.
Kaikki jarrupalat/nesteet vaihdettu
taka/etupyörän laakerit vaihdettu
takajarrulevy vaihdettu
Venat säädetty
nokkaketjun kiristin vaihdettu samalla
syksyllä tehty perushuolto itse.
Hinta mielestäni busalle aika kohtuullinen???????????vaikkakin on kilometrejä,
muutenkin ok kunto ja kulutusosat???
Minä olen sitä mieltä että kyllä tuo -00 malli toimii siinä kuin uudempikin.On juuri siitä kiinni kuinka on pidetty ja huollettu.
Ja tuo epätasainen käynti ei ole kyllä kait ihan oikein.Minun tuo edellinen ennen remonttia kyllä teki tuota ailahtelua,mutta se oli ihan säädöistä kiinni.
Ammatti osaajat sen osaa kyllä katsoa.
Ja jos ei vaan öljyä syö bensan sijaan niin jos mielyttää niin siitä vaan.
Ja tuo epätasainen käynti ei ole kyllä kait ihan oikein.Minun tuo edellinen ennen remonttia kyllä teki tuota ailahtelua,mutta se oli ihan säädöistä kiinni.
Ammatti osaajat sen osaa kyllä katsoa.
Ja jos ei vaan öljyä syö bensan sijaan niin jos mielyttää niin siitä vaan.
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Luulempa että pyörällä on muitakin ottajia ennen kuin tuo lumimäärä on sulanut.
Kertokaas ny kokemuksella käykö teidän bussit miten tasaisesti tyhjäkäyntiä,voisko olla että tyhjäkäynti on säädetty vähän alakanttiin siihen tonniin ja sen takia neula pomppii taulussa ja käy vähän raskaan oloisesti?
Onko tuo 65000km mielestänne paljon ajettu bussille,jos se on pääosin matkaa ja niitä oljyjä on muistettu vaihtaa?
Kertokaas ny kokemuksella käykö teidän bussit miten tasaisesti tyhjäkäyntiä,voisko olla että tyhjäkäynti on säädetty vähän alakanttiin siihen tonniin ja sen takia neula pomppii taulussa ja käy vähän raskaan oloisesti?
Onko tuo 65000km mielestänne paljon ajettu bussille,jos se on pääosin matkaa ja niitä oljyjä on muistettu vaihtaa?
Näkyy teksteistäsi sen verran läpi että sua kiinnostaa oikiasti tuo havittelemasi busa, joten ei muuta ku tinkaa hinnasta vielä muutama satsku pois, niin sitte ainakin saat sellasen kipinän että se on otettava.
Käytät sitte säädöllä sen ku oot ostanu niin saat homman pelittään oikein. Jos siinä nytkään mitään häikkää oo.
Käytät sitte säädöllä sen ku oot ostanu niin saat homman pelittään oikein. Jos siinä nytkään mitään häikkää oo.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
busai kirjoitti:Luulempa että pyörällä on muitakin ottajia ennen kuin tuo lumimäärä on sulanut.
Kertokaas ny kokemuksella käykö teidän bussit miten tasaisesti tyhjäkäyntiä,voisko olla että tyhjäkäynti on säädetty vähän alakanttiin siihen tonniin ja sen takia neula pomppii taulussa ja käy vähän raskaan oloisesti?
Onko tuo 65000km mielestänne paljon ajettu bussille,jos se on pääosin matkaa ja niitä oljyjä on muistettu vaihtaa?
...no justhin äsken tuossa ulkotöitten lomassa tönäsin Busan tallista ulos ja hyrskhäytin käynthin. Tyhjäkäynti tasasesti vähän alta tonnin, ei heiluttele mihinkhän. Tosin minulla sääjetty toissasyksynä "vimosen päälle". Ja vuosimalli mulla 2001. Se ECU ja magneeton pyörijä vaihettu tuoreemphan, jotta kunnolla voi hyödyntää ne busanistivelhojen rakentelemat säätömahollisuuet, ihan siis näin matka-ajoja ajatellenkin teetätin sen samalla kun muutenki tutkitutin koko Busan läpi.
Ja mulla ajettu nyt 99.750 km. Toissa syksynä 86400 km oli ajettu kun käytin tarkemmassa syynissä Jampalla tuon ja "päivitin" pelin semmoseksi, että ajelee taas vaikka seuraavat 100.000 km
edit: itte käytän pyörän lämpimäksi se "ryyppyvipu" (mikäs se virallinen nimi sitten onkhan) pohjassa ja kun on lämminny, niin sitten tönäsen sen etteen eli pois päältä ja kierrokset on kyllä tasaset. Oli kyllä jo ennen noita säätöhommiaki, muistelisin.
Edited By toimeve on 1267875665
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-