Teräspunosletku - Sopivilla liittimillä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Öljynjäähdyttäjälle pitäs vaihtaa teräspunosletkut jotenka osaako joku kertoa mistä löytyisi sopivat "laippamalliset" liittimet letkujen päihin?

Punosletkuahan kyllä myydään joka paikassa.
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

http://www.mittaletku.fi/ En ole 100-varma, mutta kannattanee kysellä, kuin myös: http://www.hydromarket.fi/hm/
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Eikö ne alkuperäiset laipat ja putket käy? Sen letkuosanhan saa irti rälläköimällä ne peltiset prässätyt osat pois.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Niin sitä tässä aattelinkin että voiskohan niitä alkuperäisiä laippoja käyttää edelleen. Kun täytyy sanoa että ei ole ollut ikinä tarvetta irroittaa niitä jäähdyttimen letkuja moottorinpuolipäästä joten en tarkalleen tiedä sitä liittimen rakennetta, ilmeisesti se letkuosa pitää väkivalloin irroittaa siitä laipasta mutta entäs sitten, laippaan jää pelkkä tyhjä reikä (kaiketi) joten siihen pitäs sitte istuttaa se teräspunosletkun pää jonkunlaisella systeemillä vai miten helpointen?

Sen verran on selvinnyt että siihen on saatavilla laippaa (home-made luulisin)missä on kierteet siinä keskireiässä niin siihen saa sitte banjopultin. :bulb:
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Siinä alkuperäisessä laipassa on kiinteästi kiinni putki jonka päähän letku on prässätty kiinni. Eli alkuperäsiä laippoja ei kovin helposti voi hyödyntää jos haluaa blingblingiä heti sieltä laipalta asti.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

gsxr kirjoitti:Niin sitä tässä aattelinkin että voiskohan niitä alkuperäisiä laippoja käyttää edelleen. Kun täytyy sanoa että ei ole ollut ikinä tarvetta irroittaa niitä jäähdyttimen letkuja moottorinpuolipäästä joten en tarkalleen tiedä sitä liittimen rakennetta, ilmeisesti se letkuosa pitää väkivalloin irroittaa siitä laipasta mutta entäs sitten, laippaan jää pelkkä tyhjä reikä (kaiketi) joten siihen pitäs sitte istuttaa se teräspunosletkun pää jonkunlaisella systeemillä vai miten helpointen?

Sen verran on selvinnyt että siihen on saatavilla laippaa (home-made luulisin)missä on kierteet siinä keskireiässä niin siihen saa sitte banjopultin. :bulb:
Mulla on noita laippoja, ihan koneellisesti teetettyjä 12mm banjopultille tai sokkona. Myös teräskudospintaiset teflonputket mittojen mukaan (3/8" ja 1/4").
Vastaa Viestiin