Quick shifter
Pro shift-mallinen laitettiin mun pyörään ja näillä ajoilla olen olluna tyytyväinen. Viaber myy sitä ainakin. Puoti sijaitsee Järvenpäässä. Käännetty kaavio käytössä, niin sifteri täyty olla ns.työntävä. Ekan olivat tilanneet vahingossa vakiokaavalle. Näytti olevan helppo asentaa.
Tossa linkki http://www.viaber.com/
Edited By Martta on 1145743059
Tossa linkki http://www.viaber.com/
Edited By Martta on 1145743059
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Onko kellään busassa translogic shifteriä, kokemuksia?
http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm
systeemi 2 lähinnä haaveissa...
http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm
systeemi 2 lähinnä haaveissa...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
On ollunna vuoden .... mallia kun en muista, mutta toimii!!!BussiJussi kirjoitti:Onko kellään busassa translogic shifteriä, kokemuksia?
http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm
systeemi 2 lähinnä haaveissa...
Siis kertakaan en ole radalla käynyt, mutta vimpain tuo mukavuutta ihan normiajoonkin ja on takaspoi..matkustaja ystävällinen.
Esa
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Viime kesänä sain tilaisuuden testata tuota Esabusan shifteriä ja se tuntui niin mukavalta laitteelta, että voisin sellaisen laittaa myös omaan pyörään(gen2) mutta tarvitsisin hieman opastusta asiantuntijoilta, miten se olisi paras/järkevin toteuttaa. Eli, mitä osia kannattaa hommata, miten toteuttaa kyseinen projekti jne? Mieluiten mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä sähköhässäkkää ja normaalilla vaihdekaaviolla.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Mulla gen2 busassa Translogic, tulee sytytystulppien johtojen väliin valmiilla liittimillä. Toimii, ja helppo laittaa, suosittelen.Timba kirjoitti:Viime kesänä sain tilaisuuden testata tuota Esabusan shifteriä ja se tuntui niin mukavalta laitteelta, että voisin sellaisen laittaa myös omaan pyörään(gen2) mutta tarvitsisin hieman opastusta asiantuntijoilta, miten se olisi paras/järkevin toteuttaa. Eli, mitä osia kannattaa hommata, miten toteuttaa kyseinen projekti jne? Mieluiten mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä sähköhässäkkää ja normaalilla vaihdekaaviolla.
http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
http://www.boostbysmith.com/quick.html
tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.
kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.
greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.
tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt
Edited By Kekkula on 1265265937
tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.
kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.
greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.
tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt
Edited By Kekkula on 1265265937
Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?Kekkula kirjoitti:http://www.boostbysmith.com/quick.html
tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.
kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.
greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.
tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
Timba kirjoitti:Kekkula kirjoitti:http://www.boostbysmith.com/quick.html
tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.
kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.
greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.
tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt
Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?
Boostbysmithin sivuilla on hinnat, noihin hintoihin siis alv + tulli päälle. Postikulut tuskin juurikaan nousee (jos muutamalla eurolla osallistut postikuluihin niin OK),
Jos haluaa halvemmalla päästää niin toinen vaihtoehto on tilata cordoban shifteri anturi itse (luokkaa 125 eur euroopasta) ja sitten kolvaille itse sopiva busan johtosarjan liitin siihen.
Ecu ohjelmointiin en ole kerennyt syventyä, ainakin gen1 se ominaisuus jo löytyy, eiköhän ajan kohtapuoliin gen2 malliinkin, saattaa jo ollakkin toiminnassa.
Löytyisi myös ylimääräisenä Dynojetin ignition quickshifter, katkoo sytkää. Anturia siihen ei ole. Dynojetin boxi on "sama" kuin translogic, translogicin tarra löytyy kotelon sisältä, tehty kai lisenssillä tms... hinnaltaan halvempi.
Edited By Kekkula on 1265345276
Molemmissa gen1 ja gen2 tuo toimii. BKingiin ei ole vielä toteutettu kun ei ole ollut kyselijöitä.Kekkula kirjoitti:Timba kirjoitti:Kekkula kirjoitti:http://www.boostbysmith.com/quick.html
tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.
kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.
greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.
tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt
Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?
Boostbysmithin sivuilla on hinnat, noihin hintoihin siis alv + tulli päälle. Postikulut tuskin juurikaan nousee (jos muutamalla eurolla osallistut postikuluihin niin OK),
Jos haluaa halvemmalla päästää niin toinen vaihtoehto on tilata cordoban shifteri anturi itse (luokkaa 125 eur euroopasta) ja sitten kolvaille itse sopiva busan johtosarjan liitin siihen.
Ecu ohjelmointiin en ole kerennyt syventyä, ainakin gen1 se ominaisuus jo löytyy, eiköhän ajan kohtapuoliin gen2 malliinkin, saattaa jo ollakkin toiminnassa.
Löytyisi myös ylimääräisenä Dynojetin ignition quickshifter, katkoo sytkää. Anturia siihen ei ole. Dynojetin boxi on "sama" kuin translogic, translogicin tarra löytyy kotelon sisältä, tehty kai lisenssillä tms... hinnaltaan halvempi.
Mites Petrik toi ecu homma onnistuis täällä pääkaupungin lähistöllä, jos samalla ottais noi rajoittimet pois? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin toi shifteri toimii tuolla kekkulan ehdottamalla vempeleellä ja ecuun rasti ruutuun vai, eli ei tarvitse mitään killboxia vai mikä se nyt oli, onko näin?PetriK kirjoitti:Kekkula kirjoitti:Timba kirjoitti:
Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?
Boostbysmithin sivuilla on hinnat, noihin hintoihin siis alv + tulli päälle. Postikulut tuskin juurikaan nousee (jos muutamalla eurolla osallistut postikuluihin niin OK),
Jos haluaa halvemmalla päästää niin toinen vaihtoehto on tilata cordoban shifteri anturi itse (luokkaa 125 eur euroopasta) ja sitten kolvaille itse sopiva busan johtosarjan liitin siihen.
Ecu ohjelmointiin en ole kerennyt syventyä, ainakin gen1 se ominaisuus jo löytyy, eiköhän ajan kohtapuoliin gen2 malliinkin, saattaa jo ollakkin toiminnassa.
Löytyisi myös ylimääräisenä Dynojetin ignition quickshifter, katkoo sytkää. Anturia siihen ei ole. Dynojetin boxi on "sama" kuin translogic, translogicin tarra löytyy kotelon sisältä, tehty kai lisenssillä tms... hinnaltaan halvempi.
Molemmissa gen1 ja gen2 tuo toimii. BKingiin ei ole vielä toteutettu kun ei ole ollut kyselijöitä.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
PetriK: Kiitos tiedoista!
Kekkula:
Jos vielä kerkee samaan tilaukseen, niin mulle sellainen Cordonan palikka, jos vaan mitenkään onnistuu? Sulla varmaan tietoa minkälainen(normaali vaihdekaavio) malli se pitää olla, vetävä vai työntävä vai miten ne nyt meneekään?
Kekkula:
Jos vielä kerkee samaan tilaukseen, niin mulle sellainen Cordonan palikka, jos vaan mitenkään onnistuu? Sulla varmaan tietoa minkälainen(normaali vaihdekaavio) malli se pitää olla, vetävä vai työntävä vai miten ne nyt meneekään?
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Ajattelin laittaa quickshifterin gen1 turboon. Mikä olisi paras vaihtoehto ja mitä noilla on ylipäätään eroa kun tuntuu olevan tarjontaa aika paljon.
-Ajatuksena olisi ohjata shifteriä oman gen1 ecun avulla, onko tämä oikeasti riittävän toimiva systeemi?
-Mitäs laatikko tykkää pitemmän päälle? Menneenä kesänä tein laatikkorempan joten uusi jumppa sen suhteen ei kiinnosta. Ilmeisesti mitä pidempi katkoaika niin sen turvallisempi askille?
-Voi ilmeisesti vaihtaa vaihteet myös kytkimen avulla normaalisti jos haluaa?
-Aiheuttaako tuo shifterin käyttö turbopyörässä jotain ei toivottuja ilmiötä? Kannentiiviste, paukkumis yms ongelmia...
Tuollaisia olisi tarjolla:
Tämä Dragracen malli on kai jotenki hifimpi.
http://www.dragrace.fi/product....7p51bi6
ja tuollainen
http://www.boostbysmith.com/quick.html
jotain muita malleja hyväksi havaittuja?
-Ajatuksena olisi ohjata shifteriä oman gen1 ecun avulla, onko tämä oikeasti riittävän toimiva systeemi?
-Mitäs laatikko tykkää pitemmän päälle? Menneenä kesänä tein laatikkorempan joten uusi jumppa sen suhteen ei kiinnosta. Ilmeisesti mitä pidempi katkoaika niin sen turvallisempi askille?
-Voi ilmeisesti vaihtaa vaihteet myös kytkimen avulla normaalisti jos haluaa?
-Aiheuttaako tuo shifterin käyttö turbopyörässä jotain ei toivottuja ilmiötä? Kannentiiviste, paukkumis yms ongelmia...
Tuollaisia olisi tarjolla:
Tämä Dragracen malli on kai jotenki hifimpi.
http://www.dragrace.fi/product....7p51bi6
ja tuollainen
http://www.boostbysmith.com/quick.html
jotain muita malleja hyväksi havaittuja?