Gen2: factory pro velocity stacks - Vertailussa orkkiksiin - kuvia & mittoja
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Kuvat löytyvät galleriani pohjalta. Kannattanee katsella niitä samalla kun lukee alla olevaa sepustustani.
Periaatteessa saman kokoiset kuin alkuperäiset, mutta kun alkuperäisten korkeus on edestä 35 mm ja takaa 65 mm, niin Factory Prot kauttaaltaan 50 mm. Näin ollen imuaukot ovat aivan eri kulmassa kuin alkuperäisessä rivissä.
Imukanavat ovat sikäli eri malliset, että Factory Prossa on ensin tuollainen kuvissa näkyvä rengas. Sen jälkeen tulevan pienen viisteen jälkeen sisähalkaisija on kauttaaltaan sama, kun taas alkuperäinen kapenee pikku hiljaa snadisti suppilomaiseksi. Lisäksi erona on tötteröiden materiaali: orkkikset ovat hieman lötsön oloista kumia, kun taas Factory Prot kiillotettua alumiinia. Factory Prossa tosin kuminen kantaosa johon tötteröt painetaan kiinni sitten kun kannat on ensin tusattu kokonaan irrotetun ilmaboxin pohjaan orkkiskiinnityksellä (ilmaboxin pohjaa poistettaessa ei kannata ruuvata kiinnikkeitä kokonaan irti jos ei halua noukkia pikkuosia pitkän rukarin magneetikärjellä pitkin konehuonetta).
Todella tarkka sovitus ja työn jälki muutenkin erinomainen! Postikuluineen sekä veroineen ja tulleineen hintaa kertyikin sitten 233,12 . eBaysta löysin. Ei mennyt (taaskaan) kuin kaksi viikkoa tilauksesta, kun Helsinki-Vantaan Tullipostista jo tuli saapumisilmoitus. Hyvää palvelua sielläkin, niin ikään taas kerran.
Valmistaja lupaa 2-6 konia lisää. Joskus aikaisemmin uhosin täällä, että otetaan dynolukemat ennen ja jälkeen. Ei taideta ottaa, sen verran kallista tuo dynoaika. Vaikka asennus ei ollut tällaiselle semitottuneelle käsiparille vaikea, niin kyllä siinä reilu tunti meni kun huolella teki.
Tehoista en siis tiedä, mutta imuääniltä odotan paljon.
Vaikka työn jälki siis onkin erinomainen, voisi noita sisustoja hieman killottaa. Pientä uraa siis on. Kiillottamalla voisi saada ainakin 0,02:n hevosen edestä paremmat virtaukset. Ja juuri siksi niin teenkin...
Periaatteessa saman kokoiset kuin alkuperäiset, mutta kun alkuperäisten korkeus on edestä 35 mm ja takaa 65 mm, niin Factory Prot kauttaaltaan 50 mm. Näin ollen imuaukot ovat aivan eri kulmassa kuin alkuperäisessä rivissä.
Imukanavat ovat sikäli eri malliset, että Factory Prossa on ensin tuollainen kuvissa näkyvä rengas. Sen jälkeen tulevan pienen viisteen jälkeen sisähalkaisija on kauttaaltaan sama, kun taas alkuperäinen kapenee pikku hiljaa snadisti suppilomaiseksi. Lisäksi erona on tötteröiden materiaali: orkkikset ovat hieman lötsön oloista kumia, kun taas Factory Prot kiillotettua alumiinia. Factory Prossa tosin kuminen kantaosa johon tötteröt painetaan kiinni sitten kun kannat on ensin tusattu kokonaan irrotetun ilmaboxin pohjaan orkkiskiinnityksellä (ilmaboxin pohjaa poistettaessa ei kannata ruuvata kiinnikkeitä kokonaan irti jos ei halua noukkia pikkuosia pitkän rukarin magneetikärjellä pitkin konehuonetta).
Todella tarkka sovitus ja työn jälki muutenkin erinomainen! Postikuluineen sekä veroineen ja tulleineen hintaa kertyikin sitten 233,12 . eBaysta löysin. Ei mennyt (taaskaan) kuin kaksi viikkoa tilauksesta, kun Helsinki-Vantaan Tullipostista jo tuli saapumisilmoitus. Hyvää palvelua sielläkin, niin ikään taas kerran.
Valmistaja lupaa 2-6 konia lisää. Joskus aikaisemmin uhosin täällä, että otetaan dynolukemat ennen ja jälkeen. Ei taideta ottaa, sen verran kallista tuo dynoaika. Vaikka asennus ei ollut tällaiselle semitottuneelle käsiparille vaikea, niin kyllä siinä reilu tunti meni kun huolella teki.
Tehoista en siis tiedä, mutta imuääniltä odotan paljon.
Vaikka työn jälki siis onkin erinomainen, voisi noita sisustoja hieman killottaa. Pientä uraa siis on. Kiillottamalla voisi saada ainakin 0,02:n hevosen edestä paremmat virtaukset. Ja juuri siksi niin teenkin...
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Tuossa dynolappuja velocity stackeistä.. Hyvin toimii
Factory pro vs original
Lyhennetty vakio vs Factory pro
Edited By RHead on 1265185018
Factory pro vs original
Lyhennetty vakio vs Factory pro
Edited By RHead on 1265185018
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Hmmm... Vanhassa Apriliassani, joka tosin oli tonninen twini, oli myös Factory Pron tekeleet. Mitään ennen ja jälkeen dynoajoa niistäkään ei otettu, mutta Viaberin penkissä, joko siis niistä johtuen tai niistä huolimatta, kokonaisuus saatiin toimimaan erittäin hyvin - mutta ei kuitenkaan riittävästi, koska mun tallipaikalla on majaillut 08 busa uudesta asti, jota siis nyt "vähän" viritellään... (settiin tulee lisäksi hubakaasut).
En lupaa vielä että dunotaan kanssa ja ilman, mutta ainakin tiedän mistä voi kiikastaa jos kokonaisuus ei ala toimimaan...
Factory Pro muistaakseni mainostaa, että tuottaa lisätehoa ilman muita virejä ja säätöjä, mutta olisiko juuri toisin päin? Toisaalta se että tänne postatussa dynolapussa tehot leikkautuvat juuri ylhäältä, puhuu toisen suuntaan. TOISAALTA tötteröiden muoto (ks. galleriastani siis) antaa käsitykseni mukaan ymmärtää, että tarttis ylärekisterissä sekaan ehkä rutkastikin lisää bensaa toimiakseen...??? TOISAALTA: toisen tänne postatun dynolapun mukaan lyhennetyt orkkikset toimis kaikein parhaiten...
=> Täytyy löytää lisää kokemuksia ja dynolappuja... tai sitten kaivettava kuvetta ja testautettava itse.
En lupaa vielä että dunotaan kanssa ja ilman, mutta ainakin tiedän mistä voi kiikastaa jos kokonaisuus ei ala toimimaan...
Factory Pro muistaakseni mainostaa, että tuottaa lisätehoa ilman muita virejä ja säätöjä, mutta olisiko juuri toisin päin? Toisaalta se että tänne postatussa dynolapussa tehot leikkautuvat juuri ylhäältä, puhuu toisen suuntaan. TOISAALTA tötteröiden muoto (ks. galleriastani siis) antaa käsitykseni mukaan ymmärtää, että tarttis ylärekisterissä sekaan ehkä rutkastikin lisää bensaa toimiakseen...??? TOISAALTA: toisen tänne postatun dynolapun mukaan lyhennetyt orkkikset toimis kaikein parhaiten...
=> Täytyy löytää lisää kokemuksia ja dynolappuja... tai sitten kaivettava kuvetta ja testautettava itse.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Elikkäs Espoossa? Siinä tapuksessa sopiiKsthb kirjoitti:Ilmainen testi olis tarjolla... jos piipahdat parin tötterön kans pajalla niin vetästään virtauspenkissä noi ja ihnetellään tuloksia porukalla... ???
Tarvinnee myös sen kumisen kantaosan eikä pelkän billettitötterön? Sekin käy, mutta kysyn siksi, että siinä tapauksessa täytyy irrottaa ilmaboxin pohja. Ei siinäkään mitään, sillä tallilla on kiva istua limua... juomassa.
Samalla voisin ruuvata irti kaikki neljä. Nimittäin, jos jostain löytyy dyno + Gen2 (mielellään joko power commander- tai oman boxin säätömahdollisuudella), niin...
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Nämä tötteröt näyttää toimivan virtausmittauksissakin tavallista paremmin
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap....e&d=146
Kannattas varmaan kokeilla Busassakin
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap....e&d=146
Kannattas varmaan kokeilla Busassakin
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Jotain olen ymmärtävinäni, mutta laitatko muutaman selventävän sanan.PetriK kirjoitti:Täälläkin mielenkiinnolla odotetaan dynotuloksia suorista putkista, virtaustesti kun ei vielä tätä alla olevan kuvan oikeanpuoleista ilmiötä pysty mittaamaan.
Tämä topikki näyttää kiinnostavan kansaa jonkin verran. Olisikin hyvä että tähän saataisiin ajan kanssa kasattua mahdollisimman paljon ja mahdollisimman selkokielisesti tästä velocity stacks -asiasta.
Sen verran tämä alkaa kiinnostamaan niiden mahdollisen parin "helpon" lisäpollen lisäksi myös teorian ja sen testaamisen tasolla, että jos vapaaehtoista ei sitä ennen ilmaannu, dynotan nuo Factory Pron käikäleet itse 30.3. kuluvaa vuotta.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Tutkin nuo yoshimuran double stackit ja niihin liittyen muutamia huomioita:
- Niistä ei löydy yhtään positiivista lausuntoa internetistä tai keneltäkään tuntemaltani tunnetummalta ulkomaalaiseltakaan ratakuskilta
- Yoshimura ei ole patentoinut keksintöä, joten kovin merkittävä se ei voi olla
- Japaninkielisellä sivustolla alkuperäinen artikkeli viittaa kaasutinkoneen virtauksen nopeuttamiseen, mutta artikkelin viittaukset ovat puolittaisia.
- Yoshimura myy niitä nykyään vain keskimmäisiin pyttyihin
- Vaikka konseptia ei ole patentoitu niin ei ole syntynyt kilpailijoita
Saa uskoa ken haluaa, mutta meikäläinen ei Yoshimuran double stackeihin usko.
Selventävät sanat selviävät kun nuo factoryt käyvät samin luona dynossa, mutta meikäläisen mielestä: "stackin muodolla on virtaavan ilmamassan tiheyteen merkittävä vaikutus joka näkyy suoraan koneen VE:ssä."
- Niistä ei löydy yhtään positiivista lausuntoa internetistä tai keneltäkään tuntemaltani tunnetummalta ulkomaalaiseltakaan ratakuskilta
- Yoshimura ei ole patentoinut keksintöä, joten kovin merkittävä se ei voi olla
- Japaninkielisellä sivustolla alkuperäinen artikkeli viittaa kaasutinkoneen virtauksen nopeuttamiseen, mutta artikkelin viittaukset ovat puolittaisia.
- Yoshimura myy niitä nykyään vain keskimmäisiin pyttyihin
- Vaikka konseptia ei ole patentoitu niin ei ole syntynyt kilpailijoita
Saa uskoa ken haluaa, mutta meikäläinen ei Yoshimuran double stackeihin usko.
Selventävät sanat selviävät kun nuo factoryt käyvät samin luona dynossa, mutta meikäläisen mielestä: "stackin muodolla on virtaavan ilmamassan tiheyteen merkittävä vaikutus joka näkyy suoraan koneen VE:ssä."