Terve!
Uutena jäsenenä mutta ainoastaan moottorin osalta busanistina tässä kirjoitellaan.
Aivan ensimmäiseksi täytyy suorittaa syvä kumarrus palstan kautta välittyvälle tieto/taidolle/kokemukselle. Mikäli ei tunnu pyhäinhäväistykseltä olisin kiitollinen mikäli joihinkin kysymyksiin saisi kannanottoja;)
Olen laittamassa -02 busan (USA malli ainakin boxin perusteella) konetta putkirunkoiseen autoon seuraavin rajoituksin; Koneen kokoa ei saa muuttaa, eikä moottorin sisälle saa tehdä muutoksia, joten vakio nokilla ja puristuksilla mennään.
Eli kovasti kiinnostaisi minkälaisilla spekseillä on toteutettu toimivat pakosarjat/putkistot ja mille rpm alueelle ne on optimoitu (ei tarvitse leimata joten "suoralla " vaimentimella)? Pakoputkistolle ei ole mitään muuta kuin db rajoitus.
Vastaavasti imupuolelle imutorvi ja kotelon (plenumin) variaatiot (ei tarvitse perustua orkkikseen) on ne alueet joista parannusta on mahdollista hakea, mahdollisesti myös nokkien ajoituksesta. ???
Mitenkäs rpm yläpää? Onko järkevää kierrättää enempää vakionokilla em. modien jälkeen??
Säätöhommat tulevat tietysti sen jälkeen kun on mekaaniset ratkaisut toteutettu, uudelleen ohjelmointi on sallittu.
Että tömmoine tapaus
Kesympi vapariprojekti
Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Hyppää
- Tekniikkafoorumit
- ↳ Moottori
- ↳ Moottorinohjaus ja muut ohjelmistot
- ↳ Gen2
- ↳ Alusta/Renkaat
- ↳ Viat
- ↳ Modit
- ↳ Putkistot/telineet
- ↳ Muut
- ↳ Projektit ja tuunaukset
- ↳ Turbo Busanistit
- ↳ B-King
- Pörssifoorumit
- ↳ Busanisti -tuotteet
- ↳ Jäsenten junailemat kimppatilaukset
- ↳ Busat
- ↳ Osat ja tarvikkeet
- ↳ Ajovarusteet + muut tekstiilit
- ↳ Laukut ja telineet
- ↳ Muut
- ↳ Yritysten ilmoitukset
- ↳ Nettikaupat
- Tapahtumat ja tarinat
- ↳ Busamiitit
- ↳ Muut kokoontumiset
- ↳ Reissut
- ↳ Matkakertomuksia
- ↳ Busanistien syvällisiä mietelmiä kirjallisesti ilmaistuna.....
- ↳ Forum for our foreign friends
- Racing
- ↳ Racing
- ↳ Tapahtumat
- Busanistit tiedottaa