Ksthb kirjoitti:Vieläkös tuola tarvitaan erillistä vakuutus todistusta ?
Suosittelevat vihreää korttia mutta ei enää pakollinen, muuten ihan normi vakuutukset. Joillain yhtiöillä saattaa kaskon voimassaolossa/korvauksissa olla rajoituksia.
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."
Ksthb kirjoitti:Pikku vinkkejä kyssäreitä Viroon menijöille.
Jos mopossa rahoitus niin hommatkaa maastavienti lupa rahoitusyhtiöstä, hoituu soittamalla.
Vieläkös tuola tarvitaan erillistä vakuutus todistusta ?
Ylinopeus rajat ? ettei tulisi ikäviä ylläreitä....
Ylinopeuksista tarkempaa tietoa kaverilta Tallinnasta. Kannattaa noudattaa rajoituksia erityisen tarkasti alueella 30-70 km/h kohdilla. Nopeuden valvonta 90% näillä nopeusrajoitus alueilla. Nopeuden tuplaaminen johtaa suoraan häkkiin ja sieltä tuomarin pakeille. Alle 40 km/h ylityksistä 90-110 km/h alueella selviää sakoilla...
...varmaankin tuo sakotus käytäntö ja toleranssit riippuu paikasta yms...loppukesästä 2008 käytiin virossa ajelemassa 1 1/2 viikon ajan , seurueessa oli 6 poliisia , hälytyskeskuspäivystäjä ja minä...meidän porukasta sit yx rekan ohitustilanteessa vetäs tutkaan via balticalla 90 alueella 178....sai karseet nuhtelut...kyselivät työ yms paikat suomessa , paljoko sais sakkoa tai rangaistusta suomessa ko.nopeudesta jne...kertoivat paljonko sakko viron tulotasolla yms...toinen poliisi puhui 800 ja toinen kaverille 80???...kyseli myös et miksi tullaan sinne hurjastelemaan....no loppu tulema oli et toivotti hyvää matkaa ilman rangaistusta...liekkö ollut sitten tuolla kaverin ammattiveljeydellä osaa asiaan....
...toinen esimerkki on pyörä porukasta jolle tutkapartio oli mitannut kaikille jopa yli 10km/h nopeuseroja vaikka samassa letkassa olivat ajaneet..ja sakot oli pitänyt maksaa käteisellä , olivat yhden sitten ajattaneet vielä pankki automaatille kun ei ollut rahaa mukana..et sovelletaan,sovelletaan...
Edited By race on 1263466933
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
waiski10 kirjoitti:Pistää viron jutun jäihin ja johkin kototantereelle... vaikka veke ja jossu järkkäämään jämsää vastaava...
Juu, siitähän olikin puhetta tässä taannoin mut nyt on suunnitelmat muuttuneet.. Agolle jo viestiä laittelinkin että Varjon kanssa jouduttiin perumaan tämä reissu kun pikku-busanisti ilmoitteli tulostaan ja vaikka kuinka olin vakaasti päättänyt sinne lähteä taitaa nuo fysiikan lait tulla vastaan.. juhannuksena laskettu aika että siihen saakka mun busa huilaa mut sitten taas baanalle kun kynnelle kykenee! mutta se seuraavan miitin järkkäily kyllä täytyy antaa suosiolla muille innokkaille.. mutta pitäkää te muut hubaa ja ehkä ollaan mukana jo ensi vuonna!
Jossu kirjoitti:pikku-busanisti ilmoitteli tulostaan ja vaikka kuinka olin vakaasti päättänyt sinne lähteä taitaa nuo fysiikan lait tulla vastaan.. juhannuksena laskettu aika että siihen saakka mun busa huilaa mut sitten taas baanalle kun kynnelle kykenee!
...voi ehkä olla viisasta tuossa tappauksessa vähän toppuutella lähtöä
Ei ne häkkiin vie ensimmäisestä ylinopeudesta vaikka se olis mitä. Pari vuotta sitten maksimi sakko ylinopeudesta tais olla tonnin luokkaa ja toinen mokoma jos lähtee karkuun ja jää hölmöyttään kiinni.
Toinen kiinnijääminen onkin sitten eri juttu, voi jopa häkki heilahtaa.
Ei ne aina aivan pienestä rikkeestä viitsi alkaa lappuja kirjoittelemaan kun ulkomaalaisten paperisota on aikas mittava. Pitää täytellä kaikkea minne on menossa ja mistä lähtenyt. Miksi oli niin kiire yms. Vie äkkiä noin puol tuntia.
En lähtis enää tänäpäivänä tarjoomaan "lahjuksia". Väärä henkilö niin siinä käy äkkiä niinkuin suomessa.
0-toleranssi pitää, itse 0,1 puhaltaneena ja sakon saaneena voin vannoa....
Aina ne ei anna maksulappua mukaan vaan vievät kortin ja kortti pitää käydä lunastamassa määrätyistä poliisipiireistä maksua vastaan.
Vihreää korttia ei tarvitse. Vakuutukset kannattaa tarkistaa, koska kaikki yhtiöt eivät korvaa. Itse kerran kiristin yhtä yhtiötä että sitten menee vaihtoon, niin ne voivat myöntää vakuutuksen voimassaolon sovituille päiville. Vaihdoin Pohjolaan ja sitä ongelmaa ei ole. Tosin kaikilla on korotettu omavastuu.
Itse käyn vetämässä useamman kerran vuodessa Eestissä suurimmat menohalut mielestä, ettei tarvi kärsiä näitä suomen rangaistuksia. Taajamia kannattaa aina kunnioittaa!!
Eestiläisillä on yksi Bussi muokattuna jäätelönmyyjäksi, joten karkuunlähteminenkin on kyseenalainen. Myös tehokkaampia Subaruja niillä näyttää olevan. Mutta ku joku kaappi tai skoda pyörähtää perään, en epäilis hetkeekään.... ja en kerro mitä.
En ole koskaan vielä pyörää vienyt laivaan... pitääkö se sitoa jotenkin, vai hoitaako laivan henkilökunta kiinnityksen ?
Pysyykö pyörä pystyssä pelkällä sivutuella, jos meri käy ?
Jeez kirjoitti:En ole koskaan vielä pyörää vienyt laivaan... pitääkö se sitoa jotenkin, vai hoitaako laivan henkilökunta kiinnityksen ?
Pysyykö pyörä pystyssä pelkällä sivutuella, jos meri käy ?
Autolautoissa yleensä on liinoja pyörien sitomiseksi mutta koska tällä reissulla pyöriä niin paljon kerralla niin suosittelisin varaamaan ainakin yhden liinan mukaan. Käytännössä riittää kun etu ja takarenkaan eteen laittaa kiilat (näitä löytyy yleensä autolautoilta) ja vetää yhden liinan kuljettajan penkin yli ja kiristää pyörän sivujalan varaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jeez kirjoitti:En ole koskaan vielä pyörää vienyt laivaan... pitääkö se sitoa jotenkin, vai hoitaako laivan henkilökunta kiinnityksen ?
Pysyykö pyörä pystyssä pelkällä sivutuella, jos meri käy ?
Autolautoissa yleensä on liinoja pyörien sitomiseksi mutta koska tällä reissulla pyöriä niin paljon kerralla niin suosittelisin varaamaan ainakin yhden liinan mukaan. Käytännössä riittää kun etu ja takarenkaan eteen laittaa kiilat (näitä löytyy yleensä autolautoilta) ja vetää yhden liinan kuljettajan penkin yli ja kiristää pyörän sivujalan varaan.
Ilman kiilojakin pysyi sivujalalla parilla liinalla hyvin paikallaan kun sitoi toisen liinan etujarrukahvan ympäri.
Eiköhän meitä ole siellä muutama neuvomassa jos joku apuja tarvii
Jeez kirjoitti:En ole koskaan vielä pyörää vienyt laivaan... pitääkö se sitoa jotenkin, vai hoitaako laivan henkilökunta kiinnityksen ?
Pysyykö pyörä pystyssä pelkällä sivutuella, jos meri käy ?
Autolautoissa yleensä on liinoja pyörien sitomiseksi mutta koska tällä reissulla pyöriä niin paljon kerralla niin suosittelisin varaamaan ainakin yhden liinan mukaan. Käytännössä riittää kun etu ja takarenkaan eteen laittaa kiilat (näitä löytyy yleensä autolautoilta) ja vetää yhden liinan kuljettajan penkin yli ja kiristää pyörän sivujalan varaan.
Penkin yli ei välttämättä kannata vetää liinaa, saattaa jättää painumajäljen vaikka penkki aika kovaa materiaalia onkin.
Itse olen tykännyt tosta "autoilijan aholaidan" kahvaliinasydeemistä....eikä hintakaan ole ihan mahdoton jos vertaa mopoliikkeiden täysin vastaaviin.
Lisäks kun ottaa vielä pikkuliinan tms. siihen etujarruun niin pitäis pärjätä.