Busan madallus kentälle

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mitä mielipiteitä on madalluksen hyödystä nopeusajossa ?
Brocksin mukaan joka madallettu tuuma saattaa laskea 0.1s varttimailin loppuaikaa, ja kiihdytyksestähän seisovassa mailissakin on kyse, alkuun ainakin.
Mutta kun katsoo esim. Leslie Porterfieldin busaa niin ei se takaa kovin matala ole.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Ihan mielenkiintoinen asia. Jos varsinkin keula kentässä niin eikö otsapinta-ala pienene myöskin ja jos kuski ei kädet suorana niin pienempi ilman vastus. Amatöörillä ei keuli niin herkästi jos keulaa laskettu perää enemmän, mutta tietty prot hoitaa sutimisen ja keulimisen minimoinnin jo alustan säädöillä jne.. Mutta pakkohan madalluksella muukin kuin henkinen vaikutus on oltava. Itellä semmoinen ajatus että keulaa suhteessa perään vähän enemmän kenttään, mutta harva uskaltaa ehkä ajaa huippukokeilut jos keulassa joustovaraa tuuman verran ja jarrutusmatka huippuihin nähden pienehkö.



Edited By TNT on 1262424137
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Itse viime kesäisestä viisastuneena en aio tiputtaa pyörää enää niin paljon mitä Joensuussa 2009. Jälkeenpäin kuvia ja videoita katsoneena varsinkin perä on aivan liian kentässä. Keulaa tiputan jatkossakin sen ~4cm yläkolmion läpi, se auttaa otsapinta-alan pienemiseen tosiaan mutta perän laskussa oltava tarkkana että kun paino on pyörän päällä niin pohja olisi mahdollisimman suorassa. Sodankylän kentälle Busamiitin aikaan onnistui aika hyvin.

Leslie Porterfieldin pyörän korkeus varmaan pakko olla alustasta johtuen hieman korkeampi mitä meillä asfaltilla... :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Tosi puheessa ajoit Jari semmoset lukemat sille kentälle, että piti ollakin kaikki kohillaan.. ajattelin jos asentais laatan kiitoradan alkuun :;): Tervetuloa kaikille, jos tuntuu että voima pakottaa koneessa :) Siinä vain pitää olla sekä kiihytys että jarrutus selkäytimessä tuolla lyhyellä mutta sileällä kiitoradalla. :offtopic: Niin on siellä kelkallakin ajettu 243kmh 2000ft eli 600metriin.



Edited By TNT on 1262457093
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Vastaa Viestiin