Pc vs. oma boksi??

116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

tämmönen.
jos laite on nyt vedetty viaberilla + pc:lla säätöihin, niin onko kellään verrokkia mt tapahtui kun jonkin vastaavan jälkeen samin autopajalle säädettäväksi?

jampan kansi & nokat onpi tässä vessassa.

tuonne meinasin mennä, mutta kiinnostaisi että näkeekö muutokset paperillakin, vai onko jotain "kaasuun vastaa paremmin" juttuja??

aika & rahat sillee kortilla, että ei viittisi 0,0002hp:n takia lähteä rynnimään hkiin asti.

muistelisin että viaberin lappu oli 146nm/183hp??

onkoos kellään ennen & jälkeen kokemuksia, kuin myös paperia mt tapahtui??
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Jos paperihevoset on tärkeitä, ei kannata mennä Samin penkkiin.
Club 100 m/s
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

lähinnä mielenkiinnosta.

jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.

paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??

kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Mistä syystä arvelet commareiden roikkuvan aika usealla tallin seinällä?
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

taistovainaa kirjoitti:lähinnä mielenkiinnosta.

jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.

paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??

kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.

Olen käyttänyt omaa keksintöäni useassa penkissä, ja selvästi paras lopputulos on tullut Samilla. Paperihevosilla viittasin siihen ettei mitattu maksimiteho kerro oikeastaan mitään siitä miten kone toimii katu- tai kisakäytössä, saati jos vertaillaan eri aikaan ajettuja eri penkkien tuloksia. Samin penkissä tuppaa tulemaan pienempiä lukuja kuin muualla, voi tulla pettymyksiä jos huipputeholukemat on korkealla prioriteeteissa.

Omaa boksia asiantuntevasti säätämällä päästään parempaan lopputulokseen, joka palkitsee kulutuslukemilla, tasaisella käynnillä ja hyvällä kaasuunvastaavuudella. Jos pyöräsi toimii mielestäsi hyvin, eli ei nyi eikä nypytä eikä juo kymmentä litraa satasella niin tuskin maatamullistavaa saa irti toisessakaan säätösessiossa. Mutta jos jotain tuollaista oiretta on niin siitä pääsee eroon. Commareissa on myös ollut joskus vikoja, eli pääsee tällaisestakin riskistä eroon.
Club 100 m/s
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...eihän noilla säätöhommilla (ilman mittään muita suuria muutoksia siis) ja heppa-sinne-tai-tänne -jutuilla ole isoa merkitystä tehoille, käsittääkseni, mutta iso merkitys on nimenommaan ajettavuuteen. Elikkäs siihen, miltä se tuntuu normiajossa kun joutuu ajelemhan ykkösellä, kakkosella, vähän pienemmillä kierroksilla matkaa isoilla vaihteilla jne.

Ittellä tuo rojekti tuossa omassani toissa syksynä pyörijän ja boksin vaihtoinhen (ne kun ei ollu suorhan tuossa -01 mallissa PetriK&kumpp säätö-sopivia) sekä Samin penkissä säätöinhen makso kyllä melkosesti (teetätin siis Kansisilla/Jampan kautta koko tsydeemin, itte kun en ossaa), mutta joka euro on kyllä ollu sen arvonen.

Ajettavuus parani paaaaljon, kulutus ei kylläkhän kauhiasti muuttunu, joskin ajotapa on voinu tulla vähän enemmän bensaa kuluttavaksi noin muuten :oho:

edit: ja tuohon ylemmäs ehti pro-kuski jo antamhan asiantuntevamman kommentin. Mutta tuota minäki justhin tarkotin :D




Edited By toimeve on 1259615235
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Mitäs maksais ecun säätö?

Eli haaveissa olisi kaasubussi, mutta kukas sen säätäisi. Ja tärkein, eli paljonko se kustantaa?
Ja löytyisikö kyseiseltä henkilöltä aikaa ja hermoja opettaa tämä kyseinen operaatio?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

joo minen o ajanu vielä metriäkään.
tämon syksyn hankintoja.

torstaina piti samille mennä, oli kärryt ja kaikki.
mutta sielä mistä kärry piti lainaaman, kävikin vesivahinko kyökin puolella ja he tarviikin itte sitä kärryä.
no, ei se maailman ainut kärry ole, mutta pidettäköön tuota enteenä.
joten nyt se saa kyl odottaa kevättä, ja jos nykii tms. niin sitte uus yritys.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Äläs ny, miten voit viettää talven epävarmuudessa nykimisen suhtee, heräät vielä yöllä omaan huutoos kun ei ole säädetty...ja vielä epätietoisena hevosten suhteen.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä :D ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä :D ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

jarim kirjoitti:
TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä :D ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!

Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin. :)

TT-Motorsporttia voin suositella minäkin. Viime kesänä säädätin oman pyörän siellä. Ecueditor-säädön tuloksena oli, että pyörä toimii nyt joka kierrosalueella hyvin, ajettavuus ja kaasuunvastaavuus paranivat olennaisesti sekä mukavana lisänä kulutus pieneni. Tuossa paikassa on vielä erityisen hyvä ja asiantunteva palvelu, jollaiseen en kyllä usein ole törmännyt. Epäilen kyllä, että homma ei etelämpänä parane.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

joo kyllähän tässä ressi on kova kun ei tiä mitä keväällä on löydettävissä.......jos nykii sittenkin.
no sitte mennään 200deellä, ei nyi, eikä tarvi/voi säädellä mtn ekuja.

ei vaan, kyllähän se olsi kai hyvä hiplata kaikki näin talvisella kuntoon, ettei sitte oikeasti tule ressiä kesällä.

paitsi jos seheriffi vie luvat hetimiten??
taas tulee ressiä.
Avatar
hanhiha
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 09:43
Paikkakunta: kaustinen

Viesti Kirjoittaja hanhiha »

jarim kirjoitti:
TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä :D ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!

Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin. :)
+1


:offtopic:
Member of IBA Finland ry
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

hanhiha kirjoitti:
Hjälp,

Tietämätön kaipaa vastausta. Onko -99 säätö (penkissä) mahdollista ilman powercommanderia?
Vastaa Viestiin