Pc vs. oma boksi??
tämmönen.
jos laite on nyt vedetty viaberilla + pc:lla säätöihin, niin onko kellään verrokkia mt tapahtui kun jonkin vastaavan jälkeen samin autopajalle säädettäväksi?
jampan kansi & nokat onpi tässä vessassa.
tuonne meinasin mennä, mutta kiinnostaisi että näkeekö muutokset paperillakin, vai onko jotain "kaasuun vastaa paremmin" juttuja??
aika & rahat sillee kortilla, että ei viittisi 0,0002hp:n takia lähteä rynnimään hkiin asti.
muistelisin että viaberin lappu oli 146nm/183hp??
onkoos kellään ennen & jälkeen kokemuksia, kuin myös paperia mt tapahtui??
jos laite on nyt vedetty viaberilla + pc:lla säätöihin, niin onko kellään verrokkia mt tapahtui kun jonkin vastaavan jälkeen samin autopajalle säädettäväksi?
jampan kansi & nokat onpi tässä vessassa.
tuonne meinasin mennä, mutta kiinnostaisi että näkeekö muutokset paperillakin, vai onko jotain "kaasuun vastaa paremmin" juttuja??
aika & rahat sillee kortilla, että ei viittisi 0,0002hp:n takia lähteä rynnimään hkiin asti.
muistelisin että viaberin lappu oli 146nm/183hp??
onkoos kellään ennen & jälkeen kokemuksia, kuin myös paperia mt tapahtui??
lähinnä mielenkiinnosta.
jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.
paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??
kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.
jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.
paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??
kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.
taistovainaa kirjoitti:lähinnä mielenkiinnosta.
jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.
paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??
kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.
Olen käyttänyt omaa keksintöäni useassa penkissä, ja selvästi paras lopputulos on tullut Samilla. Paperihevosilla viittasin siihen ettei mitattu maksimiteho kerro oikeastaan mitään siitä miten kone toimii katu- tai kisakäytössä, saati jos vertaillaan eri aikaan ajettuja eri penkkien tuloksia. Samin penkissä tuppaa tulemaan pienempiä lukuja kuin muualla, voi tulla pettymyksiä jos huipputeholukemat on korkealla prioriteeteissa.
Omaa boksia asiantuntevasti säätämällä päästään parempaan lopputulokseen, joka palkitsee kulutuslukemilla, tasaisella käynnillä ja hyvällä kaasuunvastaavuudella. Jos pyöräsi toimii mielestäsi hyvin, eli ei nyi eikä nypytä eikä juo kymmentä litraa satasella niin tuskin maatamullistavaa saa irti toisessakaan säätösessiossa. Mutta jos jotain tuollaista oiretta on niin siitä pääsee eroon. Commareissa on myös ollut joskus vikoja, eli pääsee tällaisestakin riskistä eroon.
Club 100 m/s
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...eihän noilla säätöhommilla (ilman mittään muita suuria muutoksia siis) ja heppa-sinne-tai-tänne -jutuilla ole isoa merkitystä tehoille, käsittääkseni, mutta iso merkitys on nimenommaan ajettavuuteen. Elikkäs siihen, miltä se tuntuu normiajossa kun joutuu ajelemhan ykkösellä, kakkosella, vähän pienemmillä kierroksilla matkaa isoilla vaihteilla jne.
Ittellä tuo rojekti tuossa omassani toissa syksynä pyörijän ja boksin vaihtoinhen (ne kun ei ollu suorhan tuossa -01 mallissa PetriK&kumpp säätö-sopivia) sekä Samin penkissä säätöinhen makso kyllä melkosesti (teetätin siis Kansisilla/Jampan kautta koko tsydeemin, itte kun en ossaa), mutta joka euro on kyllä ollu sen arvonen.
Ajettavuus parani paaaaljon, kulutus ei kylläkhän kauhiasti muuttunu, joskin ajotapa on voinu tulla vähän enemmän bensaa kuluttavaksi noin muuten
edit: ja tuohon ylemmäs ehti pro-kuski jo antamhan asiantuntevamman kommentin. Mutta tuota minäki justhin tarkotin
Edited By toimeve on 1259615235
Ittellä tuo rojekti tuossa omassani toissa syksynä pyörijän ja boksin vaihtoinhen (ne kun ei ollu suorhan tuossa -01 mallissa PetriK&kumpp säätö-sopivia) sekä Samin penkissä säätöinhen makso kyllä melkosesti (teetätin siis Kansisilla/Jampan kautta koko tsydeemin, itte kun en ossaa), mutta joka euro on kyllä ollu sen arvonen.
Ajettavuus parani paaaaljon, kulutus ei kylläkhän kauhiasti muuttunu, joskin ajotapa on voinu tulla vähän enemmän bensaa kuluttavaksi noin muuten
edit: ja tuohon ylemmäs ehti pro-kuski jo antamhan asiantuntevamman kommentin. Mutta tuota minäki justhin tarkotin
Edited By toimeve on 1259615235
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
joo minen o ajanu vielä metriäkään.
tämon syksyn hankintoja.
torstaina piti samille mennä, oli kärryt ja kaikki.
mutta sielä mistä kärry piti lainaaman, kävikin vesivahinko kyökin puolella ja he tarviikin itte sitä kärryä.
no, ei se maailman ainut kärry ole, mutta pidettäköön tuota enteenä.
joten nyt se saa kyl odottaa kevättä, ja jos nykii tms. niin sitte uus yritys.
tämon syksyn hankintoja.
torstaina piti samille mennä, oli kärryt ja kaikki.
mutta sielä mistä kärry piti lainaaman, kävikin vesivahinko kyökin puolella ja he tarviikin itte sitä kärryä.
no, ei se maailman ainut kärry ole, mutta pidettäköön tuota enteenä.
joten nyt se saa kyl odottaa kevättä, ja jos nykii tms. niin sitte uus yritys.
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin.TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin.
TT-Motorsporttia voin suositella minäkin. Viime kesänä säädätin oman pyörän siellä. Ecueditor-säädön tuloksena oli, että pyörä toimii nyt joka kierrosalueella hyvin, ajettavuus ja kaasuunvastaavuus paranivat olennaisesti sekä mukavana lisänä kulutus pieneni. Tuossa paikassa on vielä erityisen hyvä ja asiantunteva palvelu, jollaiseen en kyllä usein ole törmännyt. Epäilen kyllä, että homma ei etelämpänä parane.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
joo kyllähän tässä ressi on kova kun ei tiä mitä keväällä on löydettävissä.......jos nykii sittenkin.
no sitte mennään 200deellä, ei nyi, eikä tarvi/voi säädellä mtn ekuja.
ei vaan, kyllähän se olsi kai hyvä hiplata kaikki näin talvisella kuntoon, ettei sitte oikeasti tule ressiä kesällä.
paitsi jos seheriffi vie luvat hetimiten??
taas tulee ressiä.
no sitte mennään 200deellä, ei nyi, eikä tarvi/voi säädellä mtn ekuja.
ei vaan, kyllähän se olsi kai hyvä hiplata kaikki näin talvisella kuntoon, ettei sitte oikeasti tule ressiä kesällä.
paitsi jos seheriffi vie luvat hetimiten??
taas tulee ressiä.
+1jarim kirjoitti:TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin.
Member of IBA Finland ry