Perän korotus

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Selasin aikaisempia keskusteluja ja sain paljon vinkkejä perän korotukseen kiitos niistä.

Kuitenkaan en löytänyt tietoa mitä materiaalia koiran luiden työstämiseen kannattaisi käyttää.


???
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

haba kirjoitti:Selasin aikaisempia keskusteluja ja sain paljon vinkkejä perän korotukseen kiitos niistä.

Kuitenkaan en löytänyt tietoa mitä materiaalia koiran luiden työstämiseen kannattaisi käyttää.


???
Alumiinista, tai vapaa-ajan teräksestä (luetaan rosteri, ja hapokas) Alumiinia tehdastekoset, itselläni ollut alumiisiset, että teräksiset. alumiiniin reiän teko helpompaa, jos ei kunnon laitteita.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Siksi kyselen, soitin tuusmotoriin ja kyselin sieltä asiaa ja heidän mielestä materiaalin veto lujuudella on suurikin merkitys luun kestävyydelle.
Rosteri/ hapokestävissä eri seoksilla on eri veto lujuus.
:p . asiasta en mitään tiedä, jos tavallinen rosteri tai haponkestäväsä latikasta sen voisi tehdä niin eikun tuumasta toimeen.:D
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Alkuperäinen on 7mm vahvaa alumiinia, laadusta ei tietoa. Toverilla oli kesällä 5mm alumiinista luut, laatu 7075. Aattelin laittaa kans tuollaiset 5mm paksut pulikat sinne, saa painoo pois ,kun nyt säädettävät kiinni. Jos rosteria käyttää tahi muuta laadukkaampaa terästä ku räkärauta nii voi olla varmaan huomattavasti ohuemmat ku orggisalut.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

itse tein kolmisen kesää sitten 5mm paksusta rautakauppa alumiinista 113mm luut. Hyvin ovat kestäneet.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Lienee normaali 5-7mm rosteri kestävän luille kohdistuvan kuorman.

Kokemuksia miten lyhyet luut voi tehdä ettei ajo ominaisuudet mene ihan perseelleen.
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

tuollasilla saat säädettyä korkeutta portaattomasti :

http://www.soupysperformance.com/catalog/item/4408900/4618665.htm

tuolta löytyy laskevia sekä nostavia.




Edited By Kekkula on 1258973436
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Kyllä naillä tiedoilla perän saa pystyyn Kiitos!

Ohjaus korkeuden elikkä raiserien nosto olis kans mielessä.
forumeilta löysin tietoa miten se suurinpiirtein toteutetaan
Sain jo tekiän alu holkeille kolmion alle x4 ja pidemmät pultit saa rauta kaupasta.
MUTTA kuinka pitkät holkeista olette tehneet?. ???
Onko asennuksessa jotai huomioitavaa.
Avatar
Masanaattori
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??

Ja siihen keulaan sopii ainakin 5mm:n palat väliin ihan niillä orggispulteilla.
Itsellä 9mm palikat ja Vikkelällä muistaakseni lähes 30mm.
:)
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Masanaattori kirjoitti:Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??
Jotta se pyörä kääntyisi edes jotenkin mutkissa..
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

Masanaattori kirjoitti:Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??

Ja siihen keulaan sopii ainakin 5mm:n palat väliin ihan niillä orggispulteilla.
Itsellä 9mm palikat ja Vikkelällä muistaakseni lähes 30mm.
:)
lisäksi jos ajelee esim mamma tarakalla, niin tarvii nostaa takapäätä. Samalla saa hivenen jäykemmän takapään, joka kantaa kuormaa paremmin.
Itse olen aina ihmetelly kun porukat tiputtaa perää... Siinä kyllä pilataan kurviominaisuudet melkoisella varmuudella.
Itse laitoin tähän gen2:seen Öhlarin ja siinä on tuo korotusmahdollisuus jousta kirimällä hydraulirullalla ja myös pituutta säätämällä. SUosittelen! Artsilla taitaa olla sellanen myynnissä vielä....
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

haba kirjoitti:Kyllä naillä tiedoilla perän saa pystyyn Kiitos!

Ohjaus korkeuden elikkä raiserien nosto olis kans mielessä.
forumeilta löysin tietoa miten se suurinpiirtein toteutetaan
Sain jo tekiän alu holkeille kolmion alle x4 ja pidemmät pultit saa rauta kaupasta.
MUTTA kuinka pitkät holkeista olette tehneet?. ???
Onko asennuksessa jotai huomioitavaa.
Mulla oli gen1:sessä 25mm korotukset. Piti vaan ostaa pultit ja etujarruletkut. Mut etujarruletkut kannattaa muutenki vaihtaa, koska sit saa ne siten että 2 letkua lähtee kahvalta.
Kytkinletku riittä, kun irroittaa sen etummaisen pultin joka pitää sitä letkua paikoillaan ja varovasti hieman vääntää sitä metallista putkea.
Gen2:seen laitoinkin sitten oikein vanhan papan tangon... Nyt korotusta on n.5cm ja pari taakse. Mut nyt voikin sitten ajella ilman niskamurheita upeasti... Siihen tuli sellaset u:n muotoset palikat joissa alempi osa työnnetään originaalireikään, mut toiselta puolelta ja ylempään reikään tulee orkkistangot suoraan. Siihenkin joutui jarruletkut vaihtamaan.
Kovaa ajaessa on hieman raskaampaa, mutta sit laitoin jenkkiorkkistarvikeplexin ja se helpotti siten, että voipi ajella sakuissakin vähän lujempaa.... Ja pitkään.... :D
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Itsellä laskettu muzzyn kopio luilla. Sillei sopivasti alimpaan reikään (mitä se kokonais madallus sitten lieneen, putkisto raapii kummiskin isoimissa töyssyissä).
Alakolmion alla löytyy 22-24 mm korotuspala. Ja jumankekka ko menee suoralla vakaasti. Ja kyllä se mutkaan taittuu ihan yhtä hyvin. Tosin en rata-ajoa harrastakkaan.
Ketäänhän ei kyllä kyyditellä...mutta tarviikos sitä kyyditelläkkään :p
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
Masanaattori
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

nyypie kirjoitti:
Masanaattori kirjoitti:Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??

Jotta se pyörä kääntyisi edes jotenkin mutkissa..
Sama kääntyvyysongelma ratkeaa kyllä keulaa tiputtamallakin....mutta kaikki toki tyylillään.
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Eipä onnistu meikäläisellä keulan tiputus, liian ahdasta etupäässä...
Vastaa Viestiin