Imunokka - Pakonokan tilalla
Kiinnostais hankkia toinen gen1 imunokka ja sijoittaa se alkuperäisen pakonokan tilalle joten käyttäjäkokemuksia kaivattais, muuttuuko koneen luonne oleellisesti, heikentyykö alapää kuinka paljon tai vaikutukset yläpäähän?
Jos jollakin ylimääräisenä ko imunokka, säädettävä nokkapyörä (mieluiten Ape) tai ajoitukseen tarvittava astelevy niin saa tarjota.
Kaikenlaiset näkemykset tervetulleita...
Jos jollakin ylimääräisenä ko imunokka, säädettävä nokkapyörä (mieluiten Ape) tai ajoitukseen tarvittava astelevy niin saa tarjota.
Kaikenlaiset näkemykset tervetulleita...
Yoshimuran nokkien tilalle laitoin tälle kesälle Webcamin imun (378) ja std imun pakonokaksi. Muuta vertailukohtaa ei ole kuin vaparina pari heppaa lisää ja kaasuilla tulikin jo enemmän. Loppu peleissä ajoituksialla pystyy sitten vaikuttamaan jonkun verran sekä vääntöön että tehohuippuun. Mulla oli jo miedosti laiteltu kone ennen noita nokkien vaihtoja joten tuo parin hepan lisäys ei anna koko kuvaa jos standardiin tekee saman muutoksen. Myös jos ajoitusten kanssa olisi alkanyt kunnola säätämän niin olisi varmaan tullut hieman enemmän.
Täällä myynnissä imunokka
täällä jotain juttua vaikkakin NOS ja isolohko tarinaa.
Täällä myynnissä imunokka
täällä jotain juttua vaikkakin NOS ja isolohko tarinaa.
Tuolla Nos-topicissa olikin tosiaan jotain puhetta std imunokasta ja voisi olla hyvä modi myös ahdettuun, ehkäpä jopa erinomainen nimenomaan ahdettuun. Pelkkien nokkapyörien ajoituksilla pystyy kuitenkin, kuten sanottua, vaikuttamaan ratkaisevasti koneen luonteeseen kuin myös ahdetun koneen muuhun toimintaan. Tämän hetkisistä ajoituksista ei mitään varmaa tietoa joten ensin tarkoitus selvittää ne. Ja samallahan sen imunokankin laittais paikoilleen mikäli siihen päädytään.
Hmm...uudelleen ajoitetuilla vakionokillahan pääsee melko pitkälle mutta reippaammin tehoa haettaessa niihinkin olisi hyvä tehdä päivitystä. Tämä imunokka-pakonokan-tilalla modaus on kuitenkin kohtuu halpa temppu verrattuna varsinaisiin viritysnokkiin joten siinä mielessä se olisi mielenkiintoinen koittaa. Oletko Petrik laskenut mihin asti vakionokilla teoriassa voisi päästä, pakonokkahan kaiketi rupeaa ensin jarruttamaan?
Niin ja löytyykö täältä kokemusta, että missä vaiheessa busan sytytystä on syytä ruveta säätämään? Oma käsitys on että jos muuten toimiva kokoonpano niin sytytykseen ei tarvi puuttua keskimääräistä suuremmillakaan tehoilla.
Niin ja löytyykö täältä kokemusta, että missä vaiheessa busan sytytystä on syytä ruveta säätämään? Oma käsitys on että jos muuten toimiva kokoonpano niin sytytykseen ei tarvi puuttua keskimääräistä suuremmillakaan tehoilla.
Laskentamallit on yksi näkökulma, mutta käytännössä näyttäisi olevan jenkkidynoissa reilusti yli 500hp vakionokilla ja vakiokannella turboilla. Esim tuo charlien yli 400km/t busa on juuri vakio-osilla kannen suhteen, sen sijaan alakertaa oli muutettu että kestää kaikki voimat.gsxr kirjoitti:Oletko Petrik laskenut mihin asti vakionokilla teoriassa voisi päästä, pakonokkahan kaiketi rupeaa ensin jarruttamaan?
Sytytystä haluavat jotkut alkaa rukkaamaan heti 0.8bar jälkeen, näemmä suomessa ja jenkeissä kuulemma - se mitä tiedän täällä suomessa pitkälti riippuen pakokaasun lämmöistä. Riittävän hidas dyno ja sytkän säätö onnistuu helposti tuon lämmön kontrolloinnin apuna. Tosin itse olen pysynyt tehokkaampien (300+rwhp) turbojen käytönnön säätämisestä kaukana, eli yleensä noin 5 metrin päässä josta näkee juuri mittarien lukemat eikä tarvitse varoa kun letkut irtoaa .
No ainoastaan kerran on dynossa kampura tullut ulos kesken säädön, ja sekin oli vapari...
Turbopyörän kansi tuntuu olevan jollain tavalla mystinen kapistus, koska sen hieromisen suhteen mielipiteet näyttää jakautuvan aikalailla. Tiedän että vakiokannella on otettu viittäsataa heppaa, tosin nokista ja paineista ei tässä ko yksilössä ole varmuutta.
Kun taas toinen näkemys on että busan vakiokansi on hyvä noin 1bar asti ja sen jälkeen ahtopaineiden nosto ei enää tuo läheskään samaan malliin voimaa. 1bar=300rwhp joten siihen viiteensataan hevoseen on vielä matkaan.
Eräs maailmallakin arvostettu virityspaja oli sitä mieltä että jo 350rwhp paikkeilla olisi suositeltavaa ruveta asentamaan racing nokkia. Virityspajat vastaa sähköposteihin yleensä hyvin niukkasanaisesti joten sitäkautta ei tietoa paljon irtoa.
Koittamallahan totuus tietysti selviäisi ainakin rahamiehille
Hyvähän se olisi mitä pitemmälle vakio-osilla pääsisi, pysyisi homma jotenkin selkeämpänä kuin myös moottorin luonne. Perustuukohan tämä väitetty vakio-osien riittävyys oikeanlaiseen ahdin valintaan, valtavan ollessa parempi.
Hmm..nokkien avulla sitä hengitystä saisi kyllä paremmaksi mutta ehkä hankin vain sen säädettävän nokkapyörän vakio pakonokallekin ja koitetaan sitä kautta löytää lisää menohaluja ennen mitään muuta.
Itse en kyllä halua sytytystä ruveta roplaamaan ennen kuin on oikeasti pakko, kuitenkin tulee vain uusia ongelmia...no vielä ei ole sen aikakaan.
Edited By gsxr on 1254784395
Kun taas toinen näkemys on että busan vakiokansi on hyvä noin 1bar asti ja sen jälkeen ahtopaineiden nosto ei enää tuo läheskään samaan malliin voimaa. 1bar=300rwhp joten siihen viiteensataan hevoseen on vielä matkaan.
Eräs maailmallakin arvostettu virityspaja oli sitä mieltä että jo 350rwhp paikkeilla olisi suositeltavaa ruveta asentamaan racing nokkia. Virityspajat vastaa sähköposteihin yleensä hyvin niukkasanaisesti joten sitäkautta ei tietoa paljon irtoa.
Koittamallahan totuus tietysti selviäisi ainakin rahamiehille
Hyvähän se olisi mitä pitemmälle vakio-osilla pääsisi, pysyisi homma jotenkin selkeämpänä kuin myös moottorin luonne. Perustuukohan tämä väitetty vakio-osien riittävyys oikeanlaiseen ahdin valintaan, valtavan ollessa parempi.
Hmm..nokkien avulla sitä hengitystä saisi kyllä paremmaksi mutta ehkä hankin vain sen säädettävän nokkapyörän vakio pakonokallekin ja koitetaan sitä kautta löytää lisää menohaluja ennen mitään muuta.
Itse en kyllä halua sytytystä ruveta roplaamaan ennen kuin on oikeasti pakko, kuitenkin tulee vain uusia ongelmia...no vielä ei ole sen aikakaan.
Edited By gsxr on 1254784395
gsxr kirjoitti:Turbopyörän kansi tuntuu olevan jollain tavalla mystinen kapistus, koska sen hieromisen suhteen mielipiteet näyttää jakautuvan aikalailla. Tiedän että vakiokannella on otettu viittäsataa heppaa, tosin nokista ja paineista ei tässä ko yksilössä ole varmuutta.
Kun taas toinen näkemys on että busan vakiokansi on hyvä noin 1bar asti ja sen jälkeen ahtopaineiden nosto ei enää tuo läheskään samaan malliin voimaa. 1bar=300rwhp joten siihen viiteensataan hevoseen on vielä matkaan.
Eräs maailmallakin arvostettu virityspaja oli sitä mieltä että jo 350rwhp paikkeilla olisi suositeltavaa ruveta asentamaan racing nokkia. Virityspajat vastaa sähköposteihin yleensä hyvin niukkasanaisesti joten sitäkautta ei tietoa paljon irtoa.
Koittamallahan totuus tietysti selviäisi ainakin rahamiehille
Hyvähän se olisi mitä pitemmälle vakio-osilla pääsisi, pysyisi homma jotenkin selkeämpänä kuin myös moottorin luonne. Perustuukohan tämä väitetty vakio-osien riittävyys oikeanlaiseen ahdin valintaan, valtavan ollessa parempi.
Hmm..nokkien avulla sitä hengitystä saisi kyllä paremmaksi mutta ehkä hankin vain sen säädettävän nokkapyörän vakio pakonokallekin ja koitetaan sitä kautta löytää lisää menohaluja ennen mitään muuta.
Itse en kyllä halua sytytystä ruveta roplaamaan ennen kuin on oikeasti pakko, kuitenkin tulee vain uusia ongelmia...no vielä ei ole sen aikakaan.
Vakio kannella vähän avarrettuna riittää 400rwhp saakkaa säädettävillä nokkapyörillä 1,2 bar... Kaveri vaan kertos..
Edited By villeh on 1254819164
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...