öljyt
Valvoline motorcycle-oil 10-40, ainakin tarjoaa nyt huonoa vaihtoa eli välivapaita löytyy.
en suosittele...
onko sitten omakohtaista vaan???
en suosittele...
onko sitten omakohtaista vaan???
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
Jotain repsolin öljyä laittoivat kuvalla ko käytin huollossa; vaihteet ei oikeen tahtonu toimii...tai siis joutu välillä polkeen urakalla.
Ny heittivät jotkut castrollin öljyt rikulla ja AVOT, laatikko toimii ko ajatus...tai siis toimii kuin unelma. Tarvi ko "hipasta" ni löytyy oikea vaihe.
...nooh tollasta mutu juttua ko tiiä ko valmistajat, mutta asia varmaan selvis
Ny heittivät jotkut castrollin öljyt rikulla ja AVOT, laatikko toimii ko ajatus...tai siis toimii kuin unelma. Tarvi ko "hipasta" ni löytyy oikea vaihe.
...nooh tollasta mutu juttua ko tiiä ko valmistajat, mutta asia varmaan selvis
Come what(ever) may.
--Under 200 mph club; 177 mph--
--Under 200 mph club; 177 mph--
BaTTman kirjoitti:Jotain repsolin öljyä laittoivat kuvalla ko käytin huollossa; vaihteet ei oikeen tahtonu toimii...tai siis joutu välillä polkeen urakalla.
Ny heittivät jotkut castrollin öljyt rikulla ja AVOT, laatikko toimii ko ajatus...tai siis toimii kuin unelma. Tarvi ko "hipasta" ni löytyy oikea vaihe.
...nooh tollasta mutu juttua ko tiiä ko valmistajat, mutta asia varmaan selvis
Samantyyppiset kokemukset Castrolin R4:sta tai Power 1:stä millä nimellä näyttävät nykyään myyvän. Selvästi paras laatikon toiminta kokeilemistani. Esim. Motulin 5100:lla vaihteet kolisi selvästi enemmän.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Itse olen käyttänyt neljä vuotta vanhassa 1100 i/ö ärrässä motulin 5100 15w50 öljyä ja on pelannut vaihteet ja kytkin siinä hyvin, ei mitään ongelmia. Tulen varmaan myös käyttämään busassakin tuota samaa öljyä vai onko joku todennut tuon castrolin 10w40:nen paremmaksi?
Edited By Antton_N on 1246036962
Edited By Antton_N on 1246036962
Antton_N kirjoitti:Itse olen käyttänyt neljä vuotta vanhassa 1100 i/ö ärrässä motulin 5100 15w50 öljyä ja on pelannut vaihteet ja kytkin siinä hyvin, ei mitään ongelmia. Tulen varmaan myös käytttämään busassakin tuota samaa öljyä vai onko joku todennut tuon castrolin 10w40:nen paremmaksi?
En tiedä sen enempää mutta about 100tkm ajettu kone minulla Castrol 10w50 täyssynteettisellä. No viime talvena laakerit vaihdettiin, ei huomautettavaa. Kohta 30tkm 1397cc:nä, sitä ennen reilu 20tkm nokka/kansi -viritteisenä.
Edited By jarim on 1246037626
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Antton_N kirjoitti:Jone kirjoitti:BaTTman kirjoitti:Samantyyppiset kokemukset Castrolin R4:sta tai Power 1:stä millä nimellä näyttävät nykyään myyvän. Selvästi paras laatikon toiminta kokeilemistani. Esim. Motulin 5100:lla vaihteet kolisi selvästi enemmän.
Oliko sulla tuossa motulissa viskositeetti 15w50?
Ensin käytin 10w-40, jolla vaihteet kolahteli alavaihteilla varsin häiritsevästi. Sitten kokeilin 15w-50 samaa tavaraa, jolla vaihteiden toiminta oli hieman parempaa, mutta edelleenkin sama kolahtelu ominaisuus esillä. Castrolia olen käyttänyt sen jälkeen jo ties kuinka monta vaihtoa, jolla laatikon toiminta on sujuvampaa ja kolahtelu ongelmaa ei ole. Liekkö tuo on kytkimen lisäaineistuksesta kiinni?
Motulista on kyllä muuten hyvät kokemukset, kun -90 mallin GSX-R 1100:ssa oli myydessä yli 60tkm ja koko ajan käytetty Motulin 5100 10w-40:stä. Ja vaihteet toimi siinä ok.
Edited By Jone on 1246210468
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Mitees, tota talvea vasten kandee toimia oikeaoppisesti ?...vaihtaa öljyt vai vasta keväällä... 12 huoltoonki on 2tkm.... ???
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Keväällä ainakin vaihtaisin, niin on tullut tehtyä ainakin tähän asti. Tiedä sitten, maallikko vaan ajattelee näin että vaihtaa ne talven muhineet ölpät pois sitten ajokauden alkaessa. Miten kondensaatio jos kylmä talli ja ei talven aikaan käytä konetta kuumaksi sillon tällöin.. Tästä vielä tulee vääntö Mutta vaiha nyt ja sitten keväällä kun ajokausi alkaa
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Se aito OrMu (T)
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
- firefighter22
- Viestit: 429
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50
Ammattilaiset ei tee yhtään mitään talvisäilytystoimenpiteitä oli pyörä kylmässä tai lämpimässä hallissa :p
Nimittäin pyöräliikkeissä toiset pyörät seisoo vuoden tai pari ja kun menee kaupaksi lyödään mopo käymään ja asiakas baanalle ilman mitään öljynvaihtoja...
Ja itse asiassa en ole kuullut koskaan että nämä ammattiliikkeet vaihtaisi syksyllä vaihtopyöriin öljyt ennen ja jälkeen talven
Eli minä olen tullut siihen tulokseen että öljynvaihto syksyllä on entisten aikojen jäänteitä ja meidän amatöörien touhuja :rasberry:
Nimittäin pyöräliikkeissä toiset pyörät seisoo vuoden tai pari ja kun menee kaupaksi lyödään mopo käymään ja asiakas baanalle ilman mitään öljynvaihtoja...
Ja itse asiassa en ole kuullut koskaan että nämä ammattiliikkeet vaihtaisi syksyllä vaihtopyöriin öljyt ennen ja jälkeen talven
Eli minä olen tullut siihen tulokseen että öljynvaihto syksyllä on entisten aikojen jäänteitä ja meidän amatöörien touhuja :rasberry:
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Tällä Castrol Power1 Racing 4T 10W50 ajettu nyt 12000 ja ei moittimista.Ratapäivien jälkeen on pinta vajennu puolimerkkiin mutta normi ajossa pysyy sisällä...
Pyörä lepää talven lämpimässä tallissa joten talvi aikaa vaihtaa kevääksi kaikki uudet liemet ja putsari+muu tingeltangeli...
Köyhä yrittää kerätä säästöjä jos vaikka vuoden päästä olis varaa vapari virityksiin..
Pyörä lepää talven lämpimässä tallissa joten talvi aikaa vaihtaa kevääksi kaikki uudet liemet ja putsari+muu tingeltangeli...
Köyhä yrittää kerätä säästöjä jos vaikka vuoden päästä olis varaa vapari virityksiin..
Member of IBA Finland ry