Lataus

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Onko (tai tietenkin on) mihin menee latauksen säätimeltä + ja - piuhat? Suoraan akulle? Ei viitsis alkaa kuorimaan piuhoja. Kun 5000 rpm niin akulla näyttää ~12,8V ja heti säätimen jälkeen näyttää JOPA 13,7...9V

On se niin syvältä :thumbdown:

Kohta triljoona menny pyörään eikä lataa, .....ttu

Eipä taida paljon kilometrejä tulla tänä kesänä eli bensiiniä ei kulu mutta olutta senkin edestä... ja rahaa :kusi:
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Ja lisäksi, virtaa tulee suoraan laturilta normin yläpään verran ja kolmea eri säädintä kokeiltu :pääseinään:

Sähkö ei ole vahvinta alaani, mutta jääkö ainoaksi mahdollisuudeksi piuhat? Liittimet on vaihdettu. :omituinen:

Kohta vannoutunut Busanisti exbusanisti TU!!!
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

ota ryyppy ja vaihdata jollain piuhat. :oho:
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Jos akku sökö, niin ei lataa. Generaattorin puolat kannattaa myös mitata liittimeltä, niissä pitäis olla 0,2 - 0,4 ohmia per käämi. Latausjännite tulisi olla välillä 13,5V - 15V kierrosluvulla 5000 r/min. Omassa latausjännite on 14,3 - 14,5V. Service manuaalista löytyy kohdasta 7-8 lataussysteemin vianetsintäkaavio.
208 whp / 168 Nm
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Eikö kukaan tosiaan tiedä meneekö säätimeltä + ja - suoraan akulle? Pitänee alkaa kuorimaan johtopakettia :(
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Johdotuskaavion mukaan menee starttireleen kautta akulle. Se rele on K4mallissa siinä takakatteen sivussa. Varmaan sama paikka kaikissa malleissa.

Nämä liitokset kannattaa varmaankin tzekata, koska on kyllä osittain alttiita kosteudelle.

Mulla lataa akulle 14,6v ja sitten kun lataan 24v starttiakkua myös, niin sama jännite edelleen pikkuakun napoihin tulee eli kyllä laturissa potku riittää.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
eeroolli
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 15:47

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Hieman näyttäisi olevan pienoisisa latausongelmia omassa K4/K5 mallisessa bussissanikin :(
Vaikkakin sen verran latailee että on sentään käymään lähtenyt.
Oireet seuraavanlaiset:
1. Pyörä käynnissä näyttäisi lataavan nihkeästi tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla = valot hieman vilkahtelevat käynnissä ollessaan.
Kytkin sellaisen latauksen "halpatesterin" akun napoihin joka värillisillä merkkivaloilla näyttää latauspowerin volteissa.
Akun napajännite hyvä.
Tyhjäkäynnillä ollessa palaa 13,5V oranssi merkkivalo tasaisesti ja samalla 14,5 V vihreä merkkivalo välkkyy eli vilkkuu (ei pala tasaisesti) ja n. 5000 rpm ja ylitse palaa vain 13,5 V oranssi merkkivalo tasaisesti ainoastaan. Eli kun kierroksia nostaa niin laskee lataustaso näköjään??
2. Vilkun kun kytkee päälle (eli laittaa lisää kuormaa päälle) niin etu- ja taka ja rekkarivalotkin himmenee vilkkujen palaessa/vilkkuessa mutta niin että sen huomaa vain kun oikein oikein tarkkaan katsoo em. valoja. Sama hätävilkun kanssa, mutta hätävilkut päällä Led-takavilkut vilkkuu himmeämmin kuin edessä.
Sama juttu kun mopo ei ole käynnnissä, valot aavistuksen verrran himmenee vilkkujen tahdissa...

TAUSTAA: Pyörään asennettu aiemman omistajan toimesta Spyball-hälytin 6527 BB ja taakse ledvilkut (joille ryöstetty virrat normivilkun johdoista ja jätetty takasatulan alle orkkisvilkkujen polttimot kantoineen = ihmeviritys kun ei ole jaksettu ledivilkuille 7,5 ohm vastuksia/johtoja hankkia).

Koitetut korjaustoimenpiteet:
A. Vaihdoiin uuden jännitteen tasasuuntaajan (TourMax), mutta ei vaikutusta orkkikseen verrattuna.
B. Kävin läpi staattorin ja säätimen väliset liittimet ja johdot) mutta kunnossa olivat.
C. Kävin tuon releliitoksen/päävirtasulakkeen läpi, kunnossa päällisin puolin.
C. Toista akkua = uutta YUSAN 10 Ah akkua kokeiltu, ei vaikutusta, nykyinen akku Bilteman 10 Ah huoltovapaa.

Kysymys: Olisiko Staattori menossa/mennyt???
Vai liekö jokin vilkkujen ja/tai Spyball-hälyn kytkentä tai kontaktiongelma??? Jumankekka :angry:




Edited By eeroolli on 1276499855
Vastaa Viestiin