Onko (tai tietenkin on) mihin menee latauksen säätimeltä + ja - piuhat? Suoraan akulle? Ei viitsis alkaa kuorimaan piuhoja. Kun 5000 rpm niin akulla näyttää ~12,8V ja heti säätimen jälkeen näyttää JOPA 13,7...9V
On se niin syvältä
Kohta triljoona menny pyörään eikä lataa, .....ttu
Eipä taida paljon kilometrejä tulla tänä kesänä eli bensiiniä ei kulu mutta olutta senkin edestä... ja rahaa
Lataus
Jos akku sökö, niin ei lataa. Generaattorin puolat kannattaa myös mitata liittimeltä, niissä pitäis olla 0,2 - 0,4 ohmia per käämi. Latausjännite tulisi olla välillä 13,5V - 15V kierrosluvulla 5000 r/min. Omassa latausjännite on 14,3 - 14,5V. Service manuaalista löytyy kohdasta 7-8 lataussysteemin vianetsintäkaavio.
208 whp / 168 Nm
Johdotuskaavion mukaan menee starttireleen kautta akulle. Se rele on K4mallissa siinä takakatteen sivussa. Varmaan sama paikka kaikissa malleissa.
Nämä liitokset kannattaa varmaankin tzekata, koska on kyllä osittain alttiita kosteudelle.
Mulla lataa akulle 14,6v ja sitten kun lataan 24v starttiakkua myös, niin sama jännite edelleen pikkuakun napoihin tulee eli kyllä laturissa potku riittää.
Nämä liitokset kannattaa varmaankin tzekata, koska on kyllä osittain alttiita kosteudelle.
Mulla lataa akulle 14,6v ja sitten kun lataan 24v starttiakkua myös, niin sama jännite edelleen pikkuakun napoihin tulee eli kyllä laturissa potku riittää.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Hieman näyttäisi olevan pienoisisa latausongelmia omassa K4/K5 mallisessa bussissanikin
Vaikkakin sen verran latailee että on sentään käymään lähtenyt.
Oireet seuraavanlaiset:
1. Pyörä käynnissä näyttäisi lataavan nihkeästi tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla = valot hieman vilkahtelevat käynnissä ollessaan.
Kytkin sellaisen latauksen "halpatesterin" akun napoihin joka värillisillä merkkivaloilla näyttää latauspowerin volteissa.
Akun napajännite hyvä.
Tyhjäkäynnillä ollessa palaa 13,5V oranssi merkkivalo tasaisesti ja samalla 14,5 V vihreä merkkivalo välkkyy eli vilkkuu (ei pala tasaisesti) ja n. 5000 rpm ja ylitse palaa vain 13,5 V oranssi merkkivalo tasaisesti ainoastaan. Eli kun kierroksia nostaa niin laskee lataustaso näköjään??
2. Vilkun kun kytkee päälle (eli laittaa lisää kuormaa päälle) niin etu- ja taka ja rekkarivalotkin himmenee vilkkujen palaessa/vilkkuessa mutta niin että sen huomaa vain kun oikein oikein tarkkaan katsoo em. valoja. Sama hätävilkun kanssa, mutta hätävilkut päällä Led-takavilkut vilkkuu himmeämmin kuin edessä.
Sama juttu kun mopo ei ole käynnnissä, valot aavistuksen verrran himmenee vilkkujen tahdissa...
TAUSTAA: Pyörään asennettu aiemman omistajan toimesta Spyball-hälytin 6527 BB ja taakse ledvilkut (joille ryöstetty virrat normivilkun johdoista ja jätetty takasatulan alle orkkisvilkkujen polttimot kantoineen = ihmeviritys kun ei ole jaksettu ledivilkuille 7,5 ohm vastuksia/johtoja hankkia).
Koitetut korjaustoimenpiteet:
A. Vaihdoiin uuden jännitteen tasasuuntaajan (TourMax), mutta ei vaikutusta orkkikseen verrattuna.
B. Kävin läpi staattorin ja säätimen väliset liittimet ja johdot) mutta kunnossa olivat.
C. Kävin tuon releliitoksen/päävirtasulakkeen läpi, kunnossa päällisin puolin.
C. Toista akkua = uutta YUSAN 10 Ah akkua kokeiltu, ei vaikutusta, nykyinen akku Bilteman 10 Ah huoltovapaa.
Kysymys: Olisiko Staattori menossa/mennyt???
Vai liekö jokin vilkkujen ja/tai Spyball-hälyn kytkentä tai kontaktiongelma??? Jumankekka
Edited By eeroolli on 1276499855
Vaikkakin sen verran latailee että on sentään käymään lähtenyt.
Oireet seuraavanlaiset:
1. Pyörä käynnissä näyttäisi lataavan nihkeästi tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla = valot hieman vilkahtelevat käynnissä ollessaan.
Kytkin sellaisen latauksen "halpatesterin" akun napoihin joka värillisillä merkkivaloilla näyttää latauspowerin volteissa.
Akun napajännite hyvä.
Tyhjäkäynnillä ollessa palaa 13,5V oranssi merkkivalo tasaisesti ja samalla 14,5 V vihreä merkkivalo välkkyy eli vilkkuu (ei pala tasaisesti) ja n. 5000 rpm ja ylitse palaa vain 13,5 V oranssi merkkivalo tasaisesti ainoastaan. Eli kun kierroksia nostaa niin laskee lataustaso näköjään??
2. Vilkun kun kytkee päälle (eli laittaa lisää kuormaa päälle) niin etu- ja taka ja rekkarivalotkin himmenee vilkkujen palaessa/vilkkuessa mutta niin että sen huomaa vain kun oikein oikein tarkkaan katsoo em. valoja. Sama hätävilkun kanssa, mutta hätävilkut päällä Led-takavilkut vilkkuu himmeämmin kuin edessä.
Sama juttu kun mopo ei ole käynnnissä, valot aavistuksen verrran himmenee vilkkujen tahdissa...
TAUSTAA: Pyörään asennettu aiemman omistajan toimesta Spyball-hälytin 6527 BB ja taakse ledvilkut (joille ryöstetty virrat normivilkun johdoista ja jätetty takasatulan alle orkkisvilkkujen polttimot kantoineen = ihmeviritys kun ei ole jaksettu ledivilkuille 7,5 ohm vastuksia/johtoja hankkia).
Koitetut korjaustoimenpiteet:
A. Vaihdoiin uuden jännitteen tasasuuntaajan (TourMax), mutta ei vaikutusta orkkikseen verrattuna.
B. Kävin läpi staattorin ja säätimen väliset liittimet ja johdot) mutta kunnossa olivat.
C. Kävin tuon releliitoksen/päävirtasulakkeen läpi, kunnossa päällisin puolin.
C. Toista akkua = uutta YUSAN 10 Ah akkua kokeiltu, ei vaikutusta, nykyinen akku Bilteman 10 Ah huoltovapaa.
Kysymys: Olisiko Staattori menossa/mennyt???
Vai liekö jokin vilkkujen ja/tai Spyball-hälyn kytkentä tai kontaktiongelma??? Jumankekka
Edited By eeroolli on 1276499855