K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

pikkusen pienempää painetta sit vaan niin kyllä se sen kestää. ei ahnehdita niin eiköhän siitä hyvä tule. jollei moottori jumppa kiinnosta
jeejee 1/4 alle kympin
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kesän ajot alkaa olla ehtoopuolella, yhteenvetoa aiheesta. Olipahan kesä! Ei ole riemulla rajaa, kun saa turbotetulla bussilla ajaa! Siinä päällimmäiset mielikuvat kesästä. Kilometrejä ei tullut kuin 5000, syitä vähyyten monia. Pyörän tekniikka toimi suurimman osan ajasta ok, yksi kansipahvi ainoastaan tekniikasta petti. Sivukatteethan sai ilmaa allensa Jns:ssa, ja kokivat matkansa pään. kenttäajoista jäi ainakin päällimmäisenä mieleen, että akseliväliä kannattas hieman jatkaa, turhan kiikkerä meinaa olla. Ja vaihdekohtaiseen ahtopaineen säätöönkin pitää pikkuisen paneutua, ei toiminut 100% hyvin sekään. Nyt sitten käännetään ajatukset seuraavaan kesään, ja tässä pari visiota. Carrillon, tai Faliconin H-kanget, jospa vähän ahtoja uskaltas ottaa lisää sitten.... Akseliväliä hieman lisää, mutta mitäs muuta...? Ehdotuksia otetaan vastaan. Mitään isompaa ei tarkoitus tehdä, mutta esim. nokkia vois päivittää, jos jollain visioita aiheesta... Esim. kuinka toimis kahdella gen2 busan imunokalla...?

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

kun teho puoli rupee oleen jo entuudestaan kohilla :;): niin muoveilla peittävä voima uusiin kuoseihin :p
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

BussiJussi kirjoitti:Kesän ajot alkaa olla ehtoopuolella, yhteenvetoa aiheesta. Olipahan kesä! Ei ole riemulla rajaa, kun saa turbotetulla bussilla ajaa! Siinä päällimmäiset mielikuvat kesästä. Kilometrejä ei tullut kuin 5000, syitä vähyyten monia. Pyörän tekniikka toimi suurimman osan ajasta ok, yksi kansipahvi ainoastaan tekniikasta petti. Sivukatteethan sai ilmaa allensa Jns:ssa, ja kokivat matkansa pään. kenttäajoista jäi ainakin päällimmäisenä mieleen, että akseliväliä kannattas hieman jatkaa, turhan kiikkerä meinaa olla. Ja vaihdekohtaiseen ahtopaineen säätöönkin pitää pikkuisen paneutua, ei toiminut 100% hyvin sekään. Nyt sitten käännetään ajatukset seuraavaan kesään, ja tässä pari visiota. Carrillon, tai Faliconin H-kanget, jospa vähän ahtoja uskaltas ottaa lisää sitten.... Akseliväliä hieman lisää, mutta mitäs muuta...? Ehdotuksia otetaan vastaan. Mitään isompaa ei tarkoitus tehdä, mutta esim. nokkia vois päivittää, jos jollain visioita aiheesta... Esim. kuinka toimis kahdella gen2 busan imunokalla...?

:turbobusa:
Oisko ensi kauden visioksi ajaa vaikka 2x tai 3x tämän vuoden kilsat. Tavoitetta meille molemmille. Pääosin kyllä samaa mieltä noista kesän fiiliksistä. On se vaan hienoa kun on woimaa. :rocket
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Eihän sitä malta samoilla tehoilla montaa kesää ajella, jospa lisää painetta koteloon!!!. Siksi pientä päivitystä koneeseen. Jämäkämmät Faliconin h-profiili kanget kusti toi, ja olipa samassa paketissa jämerät pultit alakertaan... Senverta yhtenä päivänä tallissa pistäydyin, että koneen jo moposta irti ritustelin. Nyt vaan pitäs motivaatio etsiä pesuun, ja sen jälkeen purkaa aikasta pieniin osiin toi mylly...Jospa sais sitten talvella Samin penkissä vaikka muutaman hepan lisää, ettei tehosta ainakaan kiinni huippunopeusajot ole. "ram-airit" tarkoitus kanssa tukkia talven aikana, ja swingin vähän lisäpituutta, kun meinaa keula turhan kevyt olla....

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Vihdoinkin pientä edistystä. Sain tänään aikaiseksi moottorinlohkot irtautumaan toisistaan. Uutta ja ihmeellistä purkaakin näin paljon! Kiertokankien laakerivälyksiä lueskelin koodien avulla, pitää varmaan mittailllakin välyksiä. Mustia liuskoja vissiin kaipaa sisäänsä uudet kanget! (Jos Faliconien veivien kaulat samassa mitassa kuin orkkikset) Ei paljoa kulumaa näkynyt liuskoissa, hyvä niin. Kiitokset Mikalle puhelimen välityksellä avustuksesta! Vaikka H-profiili kanget, silti painonsäästöä vakiohin n.30g/kpl. Vaihteistoa, yms tarkastelua pitää vielä tehdä... Eiköhän tämä tästä ala vihdoinkin edistyä!! Kuvia yritän laitaa, kun ennätän....

edittiä, lisätään kuva...

Klix




Edited By BussiJussi on 1259946754
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Vähän päivässä, paljon viikossa! Ihan kuin mummon sukan kutominen... Kanget löysi paikkansa kampuran kauloilta, seuraavaksi pitäs alkaa lohkoja yhdistelemäään. Vielä kiitokset Syrenille kangen laakeriliuskoista, ei tarttenut odotella niitäkään! Hyvä, että porukka kannustaa kasaamaan, toimitttamalla osia, ja antamalla hyviä neuvoja! Vähän "äkkinäisyys" hidstanut etenemistä, kun neuvoja, ja apuja pitänyt kysellä vähän väliä!! Pitäskös "jämäkät" alakerranpultit vetää hieman tiukempaan momenttiin kuin orkkikset?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Aika hiljaiseksi menee tää turbo-osio, laitetaan pikkupäivitystä omasta projektista. Moottorinlohkot sain vihdoinviimein toisiinsa kiinni, tällä viikolla haaveissa saada motti kasaan, jos ei vastusta mikään, eikä noita lumitöitä ois joka saatanan päivä!! Jospa kohta sais varattua penkkausaikaa, vois Vittaniemen penkkiä käydä taas kiusaamassa....Nokkien uudellen ajoitus, yms pientä viilausta vielä ennen sitä...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Paljoko meinaat turporuuvia kiriä elikkä paljoko pitää kaasua syöttää koneen läpi? :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

jarim kirjoitti:Paljoko meinaat turporuuvia kiriä elikkä paljoko pitää kaasua syöttää koneen läpi? :laugh:

Niin paljon, kuin pakopaineet, ja-lämmöt antaa myöten!! Luulisin, ettei tää pikkuturbo paljoa enään anna nostella paineita... Jos nyt muutaman kymmenyksen, ja/tai 50hp lisää..ois ihan kiva... Lisäile vaan kaasua, ens kesänä tarkotus saada katteet pysymään kiinni, ja keula maassa!! :baaa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Onko selvinnyt että mikä tämä mcx400 on miehiään, kkk k24?
Siipien halkaisijat?

Yllättävän pienillä pakopaineilla olet nuo viimekesän lukemat saanut.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

gsxr kirjoitti:Onko selvinnyt että mikä tämä mcx400 on miehiään, kkk k24?
Siipien halkaisijat?

Yllättävän pienillä pakopaineilla olet nuo viimekesän lukemat saanut.

Ei ole selvinnyt, vissiin erilaisia erivuonna tehdyt!! Siipiä en ole mitannut, mutta uusimman tuntemuksen perusteella vähän liian pienet.... Mutta näillä eväillä mennään ensi kesäkin. Jos kaikki menee ok, parin kk:n sisään selviää paljonko kärsii ahtaa pakopaineiden/-lämpöjen puolesta!! Pakopaineet eivät olleet ongelmalliset viimekesänä, tod.näk. tulevana kesänä on!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Sylinteriryhmä kii, jospa joku päivä kannenkin ehtis laittaa, niin pääsis nokkien ajoituksia kattelee taas. Turbon käytän tod.näk huollossa. Kertokaapa nyt gurut, mitä tietoja haluatte tosta turbosta, niin älyän kysyä huollossa aiheesta!?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

No, niin turboa käytetty savolais gurulla, joka kertoili tosta turbosta. Nämä sitten minun muistin varaisia, suhtautukaa skeptisesti. Ahdin siis pakopesältään kkk-24 n.50mm siipi tais olla. Samainen pakopesä löytyy kuulemma Volvon R60 autoista.

Joku tällainen

Volvossa olevassa turbossa vesijäähy, tässä ei.
Akseli mallia paksumpi, vakiona tossa turbossa, 5,?, ja tässä 7,? en tarkkaan muista.

Kompura puoli mallia Audi, olikohan RS2, tai jotain sinnepäin. Siipikoko hieman alle 50mm, olikohan 47, tai 48.

Jotain tällaista kenties?

Nyt selvityksessä, onnaisko päivitää isompaa siipeä, yms. kivaa tohon turboon. Hyvällä tuurilla saa ainakin pilattua hyvin toimivan paketin!!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

BussiJussi kirjoitti:Hyvällä tuurilla saa ainakin pilattua hyvin toimivan paketin!!

:p :p

Erittäin hyvin sanottu siellä takarivissä... :)

Jokos ostat ton:
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekku/IMGP8433_2.JPG.html
Lojuu vieläkin tuossa samalla pöydällä, samassa paikassa johon sen puolitoista vuotta sitten laitoin.

Tollasen hommaan sit siihen lojumaan:
http://www.schnitzracingstore.com/catalog....vnext=1

T:MotorPorn
Vastaa Viestiin