Kiillotusneuvoja?
Ohhoh...no ensin hioo jollain 600 ja 1200 hiomapaperilla maalit pois jos ei ole "tilaisuutta" hapottaa maaleja pois ja silottaa pinnat ja sen jälkeen jollain Autosol tai Glymin metalpolishilla vaan kokeilemaan oman vieterin pituutta. Würthilla ja automaaleja myyvissä liikkeissä on aineita ja hionta/kiillotusvälineitä/rättilaikkaa koneelliseen ja käsipelikiillotukseen montaa sorttia. Mutta älä vaan hio suoriin pintoihin monttuja/uria tai liian karkealla paperilla naarmuja muuten työtunnit lisääntyy ja lopputulos huononee merkittävästi.
Konsteja on niin monia kun on tekijöitäkin mut kyyl noilla alkuun pääsee ja sit tietty
Konsteja on niin monia kun on tekijöitäkin mut kyyl noilla alkuun pääsee ja sit tietty
ok. kiitti vinkistä, pitää pitkinä talvipäivinä aloitella jynssäämäänbusa_nisti kirjoitti:Ohhoh...no ensin hioo jollain 600 ja 1200 hiomapaperilla maalit pois jos ei ole "tilaisuutta" hapottaa maaleja pois ja silottaa pinnat ja sen jälkeen jollain Autosol tai Glymin metalpolishilla vaan kokeilemaan oman vieterin pituutta. Würthilla ja automaaleja myyvissä liikkeissä on aineita ja hionta/kiillotusvälineitä/rättilaikkaa koneelliseen ja käsipelikiillotukseen montaa sorttia. Mutta älä vaan hio suoriin pintoihin monttuja/uria tai liian karkealla paperilla naarmuja muuten työtunnit lisääntyy ja lopputulos huononee merkittävästi.
Konsteja on niin monia kun on tekijöitäkin mut kyyl noilla alkuun pääsee ja sit tietty
Hola!
Jos runkoa rupeat hinkkaan kannattaa ottaa se eloksointi pois esim. kodin putkimiehellä. Lipeä poistaa eloksointia. Ja vastaavasti jos on varsinaisesti maalattuja osia laita siihen nitromorris -maalinpoistoainetta.
Busan rungossa on kahta eri kovuusluokan alumiinia. Siinä tankin ja katteen välissä menevä etuputki ja takaswingin ovat todella kovaa. Taasen kaikki "valuosat" rungossa aika pehmeää.
Hionnan kannattaa aloittaa jollain 120,200 -> riippuen työstöjälkien syvyydestä. Sitten vaan asteittain hienommalla paperilla. Hioo kannattaa ristiin aina eri karkeuksien välissä, jotta näkee että on saanut edellisen paperin jäljet pois.. Sitten vaan kun paperi on lähellä 2000, niin autosolia (karheampaa) tai autoglymiä (hienompaa) perään. Varsinainen viimeinen kiillotus (rättilaikalla/käsin) on nopea toimenpide jos hionnan on tehnyt huolella (pitkään/kädet rakoilla)..
Se kannattaa muistaa kiillotuksessa, että aikaa menee.. Jos jättää puolitiehen ruma tulee.
Tuossa mun entiseen pyörääni tekemäni kiillotus. Kiillotus tehty 100% käsin, eli ei sähkö-/painetyökaluja ym.. (putket,runko,swingi..) ->
-- Jim --
Jos runkoa rupeat hinkkaan kannattaa ottaa se eloksointi pois esim. kodin putkimiehellä. Lipeä poistaa eloksointia. Ja vastaavasti jos on varsinaisesti maalattuja osia laita siihen nitromorris -maalinpoistoainetta.
Busan rungossa on kahta eri kovuusluokan alumiinia. Siinä tankin ja katteen välissä menevä etuputki ja takaswingin ovat todella kovaa. Taasen kaikki "valuosat" rungossa aika pehmeää.
Hionnan kannattaa aloittaa jollain 120,200 -> riippuen työstöjälkien syvyydestä. Sitten vaan asteittain hienommalla paperilla. Hioo kannattaa ristiin aina eri karkeuksien välissä, jotta näkee että on saanut edellisen paperin jäljet pois.. Sitten vaan kun paperi on lähellä 2000, niin autosolia (karheampaa) tai autoglymiä (hienompaa) perään. Varsinainen viimeinen kiillotus (rättilaikalla/käsin) on nopea toimenpide jos hionnan on tehnyt huolella (pitkään/kädet rakoilla)..
Se kannattaa muistaa kiillotuksessa, että aikaa menee.. Jos jättää puolitiehen ruma tulee.
Tuossa mun entiseen pyörääni tekemäni kiillotus. Kiillotus tehty 100% käsin, eli ei sähkö-/painetyökaluja ym.. (putket,runko,swingi..) ->
-- Jim --
Vaikka itse sanonkin, niin on ihan asiallisen näköinen. Sillä autosolin kiillotustahnalla kirkastin kiiltoa sillointällöin... Työtunteja menee jonkin verran, kun aloittaa kannattaa tehdä huolella...
Tosin semmoista kannattaa miettiä ennen kun aloittaa kiillottaa.. Oletko valmis laskeen pyörän käyttöastetta..Ei kovin mieli tee lähteä ajeleen vesisateella ja muutenkin sitä kiillotusta haalii kun omaa ******...
-- Jim --
Tosin semmoista kannattaa miettiä ennen kun aloittaa kiillottaa.. Oletko valmis laskeen pyörän käyttöastetta..Ei kovin mieli tee lähteä ajeleen vesisateella ja muutenkin sitä kiillotusta haalii kun omaa ******...
-- Jim --