Elikkäs onkos kukaan poistanut busasta katteja?
Pitääkö käydä säädättään poiston jälkeen, ettei mene liian laihalle?
Katit - Onko kukaan poistanut?
Jokainenhan joka putken on vaihtanut uudempaan busaan on samalla katit heivannut...
Tarkoitit ilmeisesti että katit pois vakioputkistosta ilman putkiston vaihtoa. Mutta miksi? Jos lisätehoa etsit vakioputkisto kannattaa vaihtaa kokonaan, ja tällöin kannattaa ruiskuboksi tai PC säädättää penkissä.
Teoriassa jos poistat katit mutta jätät lambda-anturin kiinni ei seoksissa tapahdu mitään, eikä luultavasti tehoissakaan. Katalysaattori kun vaatii toimiakseen lambda-arvon 1, paras teho taas tulee hieman rikkaalla seoksella.
Tarkoitit ilmeisesti että katit pois vakioputkistosta ilman putkiston vaihtoa. Mutta miksi? Jos lisätehoa etsit vakioputkisto kannattaa vaihtaa kokonaan, ja tällöin kannattaa ruiskuboksi tai PC säädättää penkissä.
Teoriassa jos poistat katit mutta jätät lambda-anturin kiinni ei seoksissa tapahdu mitään, eikä luultavasti tehoissakaan. Katalysaattori kun vaatii toimiakseen lambda-arvon 1, paras teho taas tulee hieman rikkaalla seoksella.
Club 100 m/s
...Juuri näin mutta se lambdahan on mukana mun käsityksen mukaan vain johonkin 2800k/min ja sen jälkeen(yleensä ajon aikana kierrokset yli sen) ilma/bensa suhde määräytyy muiden anturien,ilmamäärän ja boksin säätöjen mukaan. Pelkkä kattien poisto on vain itsensä huijaamista. Koko putkisto vaan kiinni( menee melko varmasti jossai kohtaa laihalleen) ja joko orggisboxilla "raaka" low,mid ja high säätö tai pc ja tarkempi 500k/min välein säätö. Se on jokaisen oma päätös....