Aloin sitten vähän säätämään...
Ajattelin säätää tuota ryypyn kierroslukua että sitä voisi joissain tilanteissa käyttää jopa kaasukäden lepuuttamiseen.
Siinähän on sellainen jousellinen pysäytysruuvi jolla saa kierroksia vähän isommaksi. Aloin sitä sitten säätämään ja katsoin että siinä oli aikaisemmin ollut jotain lukiteainetta joten laitoinpa sitä itsekkin sinne. Varovasti aloin sitä laittamaan että saisi ihan pikku tipan sinne ruuvin jenkaan ja sieltähän tietenkin ryöpsähti sitä enemmän...
No eihän se mitään ajattelin, kokeilin vielä tiputtaa etupäätä siinä samalla sen 5 milliä. No problems.
Pitihän sitä sitten käydä kokeilemassa. Kaikki toimi hienosti ja tuntui että se etupään säätökin vaikutti jotain, en tiedä vielä onko se hyvä vai huono mutta kuitenkin... Vedin vähän ryyppyä päälle ja sekin toimi hienosti, kierrokset nousi sinne 3 tonniin. Hieno homma, ryyppy pois ja kierrokset senkuin pysyi siellä 3:ssa tonnissa... Hmmm...
Tankki ylös ja tutkimaan niin se ryypyn vivusto ei liiku mihinkään!!! Todennäköisesti sitä ruuvilukitetta joka luonnollisesti oli kapillaarisesti toimivaan ainetta (Loctite 290) oli mennyt sinne itse vivuston nivelkohtaan. Eiku purkamaan sen verran että koko vivuston saa irti ja yrittää saada sitä jollain liikkumaan. CRC:tä ja vaikka mitä ja renkuttamaan edes takaisin. Liikkuuhan se mutta se jousi ei palauta vielä lähellekkään.
Hieno fiilis, huomenna alkaa vielä työtkin loman jälkeen...
Ja huomenna jatkuu renkutus...
- Jsalok -