ksthb kirjoitti:Hmm.. edelleenkin olen Avonin kannalla. Ja näyttäs siltä että joku muukin on, kokeiltuaan
Oujees, kotiin on palattu täälläkin. Busan mittariin kertyi lopulta kaikkiaan 6004 km kotiovelta kotiovelle
Kiitos muuten Jampalle kumisuosituksesta, Avonissa on yhä pintaa reippaasti yli puolet jäljellä! Tuntuu toimivan bussin alla hyvin, ei nimittäin lipsunut sateellakaan.
Joo nää oli siis mun kommentteja tuosta Avonista, on tähänastisista takasista kaikkein parhaiten kestänyt. Oho-tilanteitakaan ei syntynyt reissulla muuta kuin Pulassa, jossa ei tuntunut pitävän mikään, Hapen Brikkarit luistelivat samalla tavalla. Tokihan euroopan tiet ovat siloisempia kuin Suomen nastojen hakkaama asfaltti, mutta esim BT 020 näytti kuluvan reippaammin tuolla samalla reissulla, eikä sekään huono kumivalinta ole takaseksi.
Tällä kokemuksella annan kyllä puoltoäänen tuolle Avonille!
Juu, kovasti ihmettelin reissulla tuota Artsilla ollutta Avoninrengasta... sekun ei näyttäny kuluvan todellakaan ollenkaan!!!
Mut hyvin kesti matkaa kyllä bridgestonen bt02:kin, valmiiksi oli aika kulunut kun lähettiin ja vaihtelevasti ja kuorma päällä ajettiin ~6000 kilsaa... nooh ny se onkin sit loppu, mutta kesti se ainakin 10tkm mulla.
Hmm.... toi kestävyys sana merkitsi suurta..... siis pitäydytään ohjekirjan mukaisessa 190/55 koossa..... vaikka 180 olis ollu heti valmiina asennukseen. Kiitos Ago CDstä, perille tuli
Jatkan jakeluu perinteen mukaisesti.
Itseasiassa Busaan suositellaan BT56J merkkistä takakumia koossa 190/50ZR17. Mikälli aikoo pysyä suosituksessa (ainakin) koon suhteen, mutta laittaa jonkin toisen merkkisen/mallisen kumin, niin silloin pitää valita ko. merkistä koko 200/50ZR17.
Orig. kumi kun on itseasiassa 200 leveä, vaikkakin kyljessä jostain syysta lukee 190. ??? Johtuiskohan siitä syystä, että kun Busa julkaistiin, niin noita 200 leveitä kumeja ei ollut myynnissä, joten orig. renkas piti "julkaista" 190 leveänä, vaikkakaan se ei sitä ole.
Rengastestin tulokset ovat nyt siis käytännössäkin tulleet todistettua. :p Ei siis ihan turha testi.
Tosin ko. testin perusteella yhdellä Avonin etusella ei ajane kahta takasta. Nimittäin ko. etureangas oli testin heikoiten kulutusta kestävä, kun taas takanen oli joukon kestävin.
tuli tuossa heitettyä loma reissu lappiin göteborista ,vaihdoin dunlopin D208 alle ennen lähtöä,takaisin tullessa nakki oli loppu sundvallissa,kesti rapiat 7000 kilsaa,ei mikään kovin kestävä kumi,ku olen ajannut michelin macadamilla vajaat 13000 kilsaa,paras tähän astisista kumeista.olishan se mukava ku pääsis reissun yhdellä kumilla.eikä ajo tavassakaan ollut eroa,normaalia ajoa ,sekä reippaampaa menoa väliin.ostin bridgestonin bt 020,saa nähä kuinka pitkälle tuolla pääsee,toivottavasti kesän loppuun .. taidan kääntyä misukan macadamin kannalle jatkossa..
mikä on hyvä rengaspaine normaali ajoon(kulutuksen kannalta)?
olen käyttänyt 2,2.
mikä on teidän mieli pide? kuulemma paineet vaikuttaa huomattavasti renkaan kestoon. kumpi sitten kuluttaa enemmän esm 2,9 vai 2,2.
toiset sanoo että pienipaine kulutta vähemmän ja toiset sanoo taas toisippäin...
YOUgo kirjoitti:mikä on hyvä rengaspaine normaali ajoon(kulutuksen kannalta)?
olen käyttänyt 2,2.
mikä on teidän mieli pide? kuulemma paineet vaikuttaa huomattavasti renkaan kestoon. kumpi sitten kuluttaa enemmän esm 2,9 vai 2,2.
toiset sanoo että pienipaine kulutta vähemmän ja toiset sanoo taas toisippäin...
Luulisin, että pienemmillä paineilla rengas elää enemmän ja käyttäyttyy vastoin valmistajan aikomalla tavalla. Itse olen käyttänyt 2.7-2.9 edessä ja 2.9 takana. Onpahan vara paineilla hieman pudotakin ilman että mitään dramaattista tapahtuu
Tuo kuluminen on nopeampaa pienemmillä paineilla, mutta nykyisillä vyörenkailla paineiden pitänee olla huomattavasti alle valmistajan ilmoittamien paineiden, että näin kävisi. Uskoisin, että 2.2 kilon paine ei vielä siihen "riitä".
ksthb kirjoitti:Hmm.. edelleenkin olen Avonin kannalla. Ja näyttäs siltä että joku muukin on, kokeiltuaan
Oujees, kotiin on palattu täälläkin. Busan mittariin kertyi lopulta kaikkiaan 6004 km kotiovelta kotiovelle
Kiitos muuten Jampalle kumisuosituksesta, Avonissa on yhä pintaa reippaasti yli puolet jäljellä! Tuntuu toimivan bussin alla hyvin, ei nimittäin lipsunut sateellakaan.
Joo nää oli siis mun kommentteja tuosta Avonista, on tähänastisista takasista kaikkein parhaiten kestänyt. Oho-tilanteitakaan ei syntynyt reissulla muuta kuin Pulassa, jossa ei tuntunut pitävän mikään, Hapen Brikkarit luistelivat samalla tavalla. Tokihan euroopan tiet ovat siloisempia kuin Suomen nastojen hakkaama asfaltti, mutta esim BT 020 näytti kuluvan reippaammin tuolla samalla reissulla, eikä sekään huono kumivalinta ole takaseksi.
Tällä kokemuksella annan kyllä puoltoäänen tuolle Avonille!
Joo, takakummi olis nyt vaihtokunnossa. Aiemisa pyörissä oon käyttänyt Pirellin kumeja mutta kun ovat olleet niin pahuksen kuluvaa sorttia, niinpä meinasin hommata tuon Avonin kun se on saanut hyvää palautetta niin pidon kuin kulutuksenkin puolesta. Onkos teillä poijaat nyt sitten ollu 190 vai 200 leveä renkas kun siitäkin on ollu palstoilla keskustelua, että voisi olla tuo leveämpi malli parempi busaan