PowerKing kirjoitti:
Joo jotain sitä luokkaa kyllä. Viaberin penkissä tais antaa about 225-230. Varmaan hieno moottori ajaa mitä muistelen omia vapari-isolohkoaikojani...
Ok, 2jorma2 sitten sai kasvot myös.
Ja sitten hieman piikkiä; ei ne Kawat näemmä kulje kuutioilla(kaan?), tällainen vajaalitrainen 1397cc:kin meni vaparinakin kaksi kertaa heittämällä +200mph ja Kawa ~150cc isompana reilusti alle...
Ja jatketaan samasta leiristä piikittelyä .Mun vakiolohko vapari Busa meni myös kahteen kertaan +200mph - kylläkin NOSeilla. Joten kuutioita jää Kaiwuriin verrattuna väliin jo yhden enskan moottorin verran..
No ei ny kyllä kaasu- ja vaparivessoja voi oikein verrata.
En tiiä mikä siinä on, Hallissa Jormalla luisti kytkin, nyt piti olla ok, mutta ei vaan kulje.
Kuinka suuri ero on Viaberin ja Samin autopajan penkissä mitatuilla tehoilla? Minkä mallien tehokäppyrä 1550 kawassa? Millä kierroksilla kulkee 322km/h?
Jotenkin kuuntelin ettei oikein kuulostanut kireältä yläkirroksilla 1550, mutta keskialueella tuntui olevan kyllä puhtia!?
Oma 1397
219,7hv Samin koneteholla kelas sen 313 Joensuussa ja keskeneräisenä 309 hallissa. Kuski +100kg ja vehkeet lisäksi, haittaa kyllä näissä harrastuksissa vaparissa kun ei oo ylimääräistä tehoo ja ei meinaa päästä tuulelta piiloon. Toki paljon pitää saada treeniä, ennenkuin kaikki osa-alueet natsaa ja tietenkin pikku modeja.
Ei se aina tuu niin helpolla ne tulokset, mutta kun jaksaa yrittää ja uskoo siihen hommaan mitä tekee niin joskus paistaa se päivä risukasaankin!!
Titaani kirjoitti:Oma 1397
219,7hv Samin koneteholla kelas sen 313 Joensuussa ja keskeneräisenä 309 hallissa.
Penkeissä on eroja - eli olisi pitänyt mennä tuon 1397:n lujempaa, mulla vain 193 ja 2km/t hitaampi. Toisaalta jarim ajoi tänäKIN vuonna yli 200mph myös pelkkänä vaparina.
219,7hv Samin koneteholla kelas sen 313 Joensuussa ja keskeneräisenä 309 hallissa.
Penkeissä on eroja - eli olisi pitänyt mennä tuon 1397:n lujempaa, mulla vain 193 ja 2km/t hitaampi. Toisaalta jarim ajoi tänäKIN vuonna yli 200mph myös pelkkänä vaparina.
Juu sitten jarim työnsi vielä Sodankylän 1000m kentällä sen 200mph. Itsellä meni vain 307.9km/h. Tehot meillä on jokseenkin samalla kymmenellä.. Toiset vaan osaa....
Juu sitten jarim työnsi vielä Sodankylän 1000m kentällä sen 200mph. Itsellä meni vain 307.9km/h. Tehot meillä on jokseenkin samalla kymmenellä.. Toiset vaan osaa....
Oli vissiin Jasa keneltä sain V-Poweria tankkiin...sitä maksupuolta?? ???
PetriK kirjoitti:
Oli vissiin Jasa keneltä sain V-Poweria tankkiin...sitä maksupuolta?? ???
En tiedä, joskus tuntuu että tuossa pyörässä on jotain piilohevosia kun sen verta lujempaa se penkin antamiin tuloksiin suhteutettuna kulkee. Ei kuitenkaan vieläkään tarpeeksi lujaa. :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:En tiedä, joskus tuntuu että tuossa pyörässä on jotain piilohevosia kun sen verta lujempaa se penkin antamiin tuloksiin suhteutettuna kulkee. Ei kuitenkaan vieläkään tarpeeksi lujaa. :p
Yks mikä äkkiseltään tuli mieleen...
Erittäin suuri vastus tulee noissa nopeuksissa ilmasta. Itse aikoinaan samaa vastusta vastaan pyristelleenä (ilman moottoria, suksilla) huomannu pienillä muutoksilla aikaan saadun suuren hyödyn.
Kaima saa varmaan jotensakin paremmin "paketin" kasaan ajossa, josta akkiä juontaa suurempi huippunopus samoilla tehoilla.
Tuli vaan mieleen noita kuvia Jojensuusta katellessa, pitäs päästä vertailemaan ajoasentoja maali päässä...
-jari-
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR